صدها برند معروف در کنار کاربران معمولی در فضای اینستاگرام مشغول به فعالیت هستند. این یعنی چه؟ یعنی با بستر و شبکهای اجتماعی روبهرو هستیم که میتواند ظرفیتهای شگفتانگیزی برای کاربران مختلف رو کند. دیگر حتی اگر بخواهیم هم نمیتوانیم قدرت و ظرفیت اینستاگرام را نادیده بگیریم. این غول شبکههای اجتماعی در زندگی روزانه خیلی از افراد دنیا نقشی کلیدی ایفا میکند. پس باید آن را بهتر شناخت و روشهای استفاده موثرتر از آن را بهتر یاد گرفت.
یکی از کارهایی که برای استفاده بهتر از اینستاگرام میتوان ترتیب داد، بهرهمندی از اپلیکیشنهایی کاربردی است که حضور و تجربه کارکردن با اینستاگرام را بهتر میکنند. در ادامه تعدادی از این اپلیکیشنهای کاربردی اینستاگرام را خواهید دید. مواردی که معرفی میشوند رایگان هستند. البته نسخههای پولی بعضی از آنها هم وجود دارد.
اسنپسید (SnappSeed)
اسنپسید از اپلیکیشنهای کاربردی و مفیدی است که عکسهایتان را ویرایش میکند. بهکمک امکانات این نرمافزار، کیفیت عکسهایتان را بالا خواهید برد و فیلترهای مختلف را روی آنها پیادهسازی خواهید کرد. اینستاگرام است و عکسهایش. پس باید به فکر برنامهای مناسب مانند اسنپاسپید باشید تا در تولید محتوای تصویری باکیفیت به کمکتان بیاید. این برنامه رایگان است و برای انواع گوشیها و سیستمعاملها قابلیت استفاده دارد. کارکردن با اسنپاسپید اصلا سخت نیست و همین موضوع یعنی کاربردوستبودن آن یا در اصطلاح فرنگیها، یوزرفرندلیبودن آن (user friendly) موجب میشود تا در هر سطحی از شناخت از اینستاگرام که هستید، بهراحتی از اسنپسید بهره ببرید. از این ترفندها میتوانید برای افزایش فروش در اینستاگرام استفاده کنید.
فوتوشاپاکسپرس (PhotoShop Express)
بله! میتوانید فوتوشاپ را به گوشیهای موبایلتان هم بیاورید. البته نسخه فوتوشاپ گوشی به اندازه نسخه دسکتاپ پروپیمان نیست، اما کاربردهای زیادی دارد. شما میتوانید از ویژگیهای بسیار زیاد و کاربردی فوتوشاپاکسپرس کمک بگیرید و حتی عکسهای بیکیفیت را هم به محتوایی جذاب برای ارائه در اینستاگرام بدل کنید. این اپلیکیشن هم رایگان است و برای سیستمعاملهای مختلف استفاده میشود. شما را نمیدانیم، اما ما براین باور هستیم که هنوز نرمافزاری به اندازه فوتوشاپ و مشتقاتش به بازار نیامده که کاربردهای بیشمار آن، محبوب کاربران حرفهای و غیرحرفهای متعدد باشد. بسیاری از اینفلوئنسرهای ایرانی از این ابزارها برای بهتر شدن کیفیت پستهایی که منتشر میکنند استفاده میکنند.
لایفلپس (LifeLapse)
استفاده از لایفلپس به شما کمک میکند تا ویدئوهایی به شکل گیف (GIF) درست کنید. اگر اهل اینستاگرام باشید، حتما قدر این برنامه را میدانید و متوجه هستید که چه محتوای تصویری جذابی با آن میتوان درست کرد. برندها و کسانی که از اینستاگرام به عنوان پلتفرمی برای فروش و تبلیغات بهره میبرند هم قطعا با لایفلپس کارهای زیادی میتوانند انجام بدهند. درستکردن ویدئوهای گیفمانند برای محصولات مختلف، ایده جذابی از کار درخواهد آمد. این اپلیکیشن دارای دو نسخه رایگان و پولی است. البته حتما میدانید که نسخه پولی، امکانات بیشتری دارد. از لایفلپس هم میتوان برای گوشیهای اندروید و هم آی. او. اس (IOS) استفاده کرد.
لِیتر (Later)
لیتر هم اپلیکیشن دیگری است که به استفاده بهتر از اینستاگرام کمک میکند. لیتر تا ۳۰ پُست رایگان خواهد بود و اگر تعداد پُستهایتان از این رقم بیشتر شود باید هزینه استفاده از آن را بپردازید. این اپلیکیشن برای برنامهریزی محتوا و تولید محتوا در اینستاگرام به شما کمک میکند. مثلا یکی از کاربردهای مهم لیتر، یافتن هشتگهای مهم و مرتبط با جستوجوهای شماست. ساخت تقویم محتوایی برای انتشار پُستها در اینستاگرام هم از دیگر کاربردهای آن است. ذخیره کپشنها و کمک به سازماندهی محتوای تولید شده برای اینستاگرام در لیتر تعبیه شده و میتواند ابزار درجه یکی برای شما در جهت تولید محتوای باکیفیت باشد.
بافر (Buffer)
این اپلیکیشن هم در صورت استفاده محدود رایگان است و البته کارکردهای مفیدی دارد. با استفاده از بافر میتوانید برای انتشار پُستهایتان در اینستاگرام برنامهریزی کنید. برای مثال، اگر میخواهید که بخشی از محتوای وبسایتتان را در اینستاگرام هم به اشتراک بگذارید، بافر در خدمتتان خواهد بود تا خیلی راحت، این کار را انجام بدهید و بهطور خودکار بخشی از محتوای موردنظرتان را از وبسایت در اینستاگرام بگذارید.
در آخر
همانطور که میبینید، اپلیکیشنهایی برای استفاده بهتر و راحتتر از اینستاگرام وجود دارد. این مواردی که نام برده شد، رایگان هستند، اما برنامههای متعدد و مختلف دیگری هم وجود دارند که با ارائه انواع و اقسام امکانات برای تولید محتوا و مدیریت آن در اینستاگرام طراحی شدهاند و برای استفاده از آنها نیاز به پرداخت هزینههایی وجود دارد. اگر قصد دارید که به دنیای اینستاگرام و شبکههای اجتماعی وارد شوید و فعالیتی حرفهای را در پیش بگیرید، باید استفاده از ظرفیتهای متعدد آن را هم بهخوبی بلد باشید.
کسانی که برای تولید محتوایی پرمخاطب یا مدیریت کسبوکاری به این شبکه اجتماعی وارد میشوند باید درست مانند پلتفرمی جدی به آن نگاه کنند که مخاطبان هدفشان را به سمتشان هدایت و راهنمایی میکند. البته این مخاطبان هدف، تنها زمانی میتوانند بهدرستی هدفگیری و شناسایی شوند که اطلاعاتتان از دنیای شبکههای اجتماعی زیاد باشد. پس اگر میخواهید، گامهایی جدی در اینستاگرام بردارید، باید آن را بهخوبی بشناسید و از هر آنچه برای مدیریت بهتر این فضا به شما کمک میکند، بهدرستی بهره ببرید. پس اپلیکیشنهای کاربردی را در ذهن داشته باشید و اگر خودتان هم دقیقا نمیدانید که باید از چه مواردی برای بهبود محتوایتان بهره ببرید از مشاوران و خبرگان این عرصه راهنمایی بخواهید. تیم نشانت آماده است تا برای تبلیغات در اینستاگرام همراه شما باشد و با تجربه و کارنامه موفقی که در زمینه اجرای کمپینهای موفق اینستاگرام دارد شما را با صرف کمترین هزینه و در کمترین زمان به نتایج موردنظرتان برساند.