کد خبر: ۶۵۷۹۴۰
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸
طی نشست خبری مشترک مطرح شد؛

مارک اسپر: اعضای ناتو ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی را به مسائل دفاعی اختصاص دهند/ ینس استولتنبرگ: نباید بحران کرونا بدل به بحران امنیتی شود

وزیر دفاع آمریکا طی نشستی با حضور دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت که متحدان این پیمان باید دو درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف مسائل امنیتی و دفاعی کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

«مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا طی نشستی با حضور «ینس استولتنبرگ»، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت که متحدان این پیمان باید دو درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف مسائل امنیتی و دفاعی کنند.

وی گفت: «ما درباره شیوه واکنش به کرونا و همچنین مسئله افغانستان با یکدیگر گفت‌وگو خواهیم کرد. همچنین موضوع آمادگی ناتو برای درخواست از اعضا جهت اختصاص دو درصد از تولید ناخالص داخلی خود مورد بحث قرار می‌گیرد.»

مارک اسپر: اعضای ناتو ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی را به مسائل دفاعی اختصاص دهند/ ینس استولتنبرگ: نباید بحران کرونا بدل به بحران امنیتی شود

استولتنبرگ نیز طی این نشست خبری گفت: «بسیاری از موضوع‌ها هست که باید درباره‌شان حرف زد. آماده‌سازی‌های ما برای مواجهه با موج دوم احتمالی کرونا در حال انجام است.»

وی افزود: «کشورهای عضو ناتو باید همچنان به سرمایه‌گذاری در جهت تقویت خود ادامه دهند. ما باید اطمینان حاصل کنیم که این بحران سلامتی بدل به بحران امنیتی نمی‌شود، چراکه چالش‌های امنیتی که پیشتر با آن‌ها مواجه بودیم با شیوع این بیماری از میان نرفته‌اند.»

دبیرکل ناتو در ادامه گفت که موشک‌های جدید روسیه، شمول قرار دادن چین در معاهدات کنترل تسلیحاتی و همچنین افغانستان از دیگر مسائل مورد بحث دو طرف خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین