کد خبر: ۶۵۷۹۷۸
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۲

«کوه شب» همچنان می سوزد

وقوع حادثه آتش‌سوزی در کوه شب سبب شده مراتع و پوشش گیاهی و جانوری طعمه آتش شود.
آفتاب‌‌نیوز :

این آتش سوزی گسترده از اواخر چهارشنبه شب(چهارم تیرماه) آغاز و تاکنون ادامه دارد و منابع محلی می گویند تخمین زده می شود تا این لحظه بیش از ده ها هکتار از مراتع دچار نابودی کامل شده اند.

رییس شورای اسلامی رویدر نیز با بیان اینکه تیمی متشکل از نیروهای داوطلب مردمی به منظور بررسی خسارت و کسب اطلاعات روانه ارتفاعات کوه شب شده اند، افزود: محیط زیست خمیر، فرمانداری خمیر و همچنین مدیر کل ستاد بحران و مدیر کل محیط زیست استان در ساعات اولیه آتش سوزی در جریان قرار گرفته اند.

«کوه شب» همچنان می سوزد

عبدالرحمن براندیش صعب العبور بودن مسیر کوه شب و کمبود آب نیز از مشکلاتی عنوان می کند که تیم مردمی رویدر در ارتفاعات کوه شب با آن مواجه هستند.

مسئول محیط زیست بندرخمیر نیز در این خصوص گفت: محیط زیست خمیر فاقد نیرو و امکانات برای مهار چنین آتشی است و منتظر تصمیم مسئولان استان هستیم.

کاظم شریفی همچنین تصریح کرد: آنچه منابع محلی می گوید فروکش کردن آتش در این منطقه است و تنها شاهد دود حاصل از تنه های درختان در آسمان کوه شب هستیم اما همچنان منتظر دریافت اطلاعات بیشتر و تکمیلی از مسئولین رویدر و تیم مردمی روستای هرمود و زاهد محمود فارس هستیم.

فرماندار شهرستان بندر خمیر در این خصوص در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: ساعتی قبل بالگرد اعزامی از استان فارس، در منطقه هورمود لارستان محل وقوع آتش سوزی فرود آمده و در حال جابجایی نیروهای امدادی وتجهیزات به محل آتش سوزی می باشد.

میرهاشم خواستار افزود: در تماس تلفنی با فرماندار لارستان ،هم اکنون از تعداد ۷ اکیپ نیروهای امدادی، ۳ اکیپ به محل وقوع آتش سوزی اعزام شده و دیگر نیروها در حال جابجایی به محل آتش سوزی هستند.

رئیس ستاد بحران شهرستان خمیر اضافه کرد: با هماهنگی با استاندار هرمزگان و معاون عمرانی استانداری، اکیپی از نیروهای امدادی شهرستان خمیر جهت همکاری با نیروهای امدادی لارستان به محل حادثه اعزام شده است. همچنین اداره کل حفاظت محیط زیست و جمعیت هلال احمر استان آمادگی خود را جهت همکاری و اعزام نیرو به محل حادثه اعلام کرده است.

به گزارش ایسنا، کوه شب یکی از بلندترین کوه‌های جنوب ایران محسوب می‌شود و در منتهی الیه شرق لارستان فارس با استان هرمزگان واقع شده‌است و حدود ۲۸۸۸ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. کوه شب محل زندگی جانورانی چون آهو، بز کوهی، روباه، خوک، کفتار، شغال، جوجه‌تیغی و خرگوش ‌است. همچنین پرندگان مانند: کبک، عقاب، شاهین، تیهو، فاخته و بلبل وصدها پرنده مختلف دیگر است که متأسفانه امروزه به دلیل نبود نظارت کافی و شکار بی‌رویه و غیرمجاز، نسل اکثر این حیوانات در حال انقراض است.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین