کد خبر: ۶۵۸۰۹۵
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰

چرا بیت کوین برای آینده ضروری است؟

برخلاف ارزهای فیات و طلا منابع بیتکوین محدود است. بدون شک در گذر زمان با توجه به اینکه قسمت اعظمی از بیت کوینها استخراج شده‌اند، قیمت آن افزایش خواهد یافت. علاوه بر این، با استفاده از صرافی‌های مختلف، می‌توان به راحتی دارایی روزمره را به بیت کوین تبدیل کرد و در مواقع مختلف، با تشخیص بهترین زمان خرید و فروش بیت کوین، آن را به ارزهای دیگر تبدیل کرد.
چرا بیت کوین برای آینده ضروری است؟
آفتاب‌‌نیوز :

اگر در حال مطالعه این مطلب هستید، در چند ماه اخیر شاهد وضعیت نزولی انواع بازارهای مالی از جمله سهام برترین اقتصادهای جهان بوده اید. به نظر می‌رسد که وضعیت پیش آمده به دلیل ویروس کرونا، شبیه به بحران‌هایی که چند سال پیش شاهد آن بودیم، مانند بحران مالی سال ۲۰۰۸ که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد نیست و وضعیت بدتر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد.

چرا بیت کوین برای آینده ضروری است؟

ویروس کرونا، نه تنها سلامت افراد بلکه اقتصاد را هم تحت تأثیر قرار داده‌است. بی شک یکی از بازارهای اقتصادی که تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته است، بازار پر نوسان ارزهای دیجیتال است.

کرونا ویروس و افزایش قیمت بیت کوین
احتمالاً این سؤال برای شما پیش آمده که ارتباط بین ویروس کرونا و افزایش قیمت بیت کوین چیست؟! در ادامه با بررسی و تحلیل آنچه که دولت‌ها طی چند ماه اخیر پشت سر گذاشتند، تا اندازه ای متوجه دلیل افزایش قیمت بیت کوین در ماه‌های گذشته و بهبود جایگاه و ارزش آن در میان دولت‌ها و البته مردم، خواهید شد.
اولین رویکردی که بانک مرکزی جهانی برای بهبود شاخص بورس و کمک به شرایط مالی مردم پیش گرفت، چاپ پول به صورت نامحدود بود. بر اساس بررسی‌های انجام شده، نرخ چاپ پول ۸ درصد افزایش پیدا کرده‌است. یعنی این احتمال وجود دارد که تا پایان سال ۲۰۲۰، میزان عرضه دلار به ۳۰ تریلیون دلار برسد؛ و اگر کمی از بازارهای مالی و نسبت عرضه و تقاضا و تأثیر آن در قیمت کالا خبر داشته باشید، حتماً متوجه شدید که افزایش عرضه دلار به معنای کاهش قیمت و ارزش آن در دراز مدت است. البته نکته حائز این مسئله این است که حتی با پیاده‌سازی این ایده، بحران مالی در بازارهای بورس و سهام آن چنان‌که باید، حل نشده‌است.

اما چرا این مسئله باعث افزایش قیمت بیت کوین می‌شود؟
از دیرباز تا کنون، اولین روشی که معمولاً افراد برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند، خرید ارز فیات است. در میان انواع ارز فیات ، دلار همیشه قسمت اعظمی از توجه‌ها را به خود اختصاص داده‌است. در میان انواع افرادی که ارز فیات را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند، درصد زیادی مربوط به افرادی است که بضاعت مالی کمتری دارند. اما با توجه به شرایط دلار در ماه‌های آینده، به نظر می‌رسد که این نوع سرمایه‌گذاری نه تنها با سود، بلکه با ضرر زیادی همراه خواهد بود.

به همین خاطر، سرمایه گذارانی که کمی باهوش بوده و به دنبال روش جایگزینی برای سرمایه‌گذاری هستند، سرمایه‌گذاری در بیت کوین را انتخاب کردند؛ و باز هم با توجه به اصل عرضه و تقاضا، زمانی که تقاضا برای خرید بیت کوین زیاد می‌شود، قیمتش هم افزایش پیدا خواهد کرد.

چرا بیت کوین برای آینده ضروری است؟
بیت کوین درست بعد از بحران مالی سال ۲۰۰۸ ایجاد شد. از زمان ظهورش تا کنون، نوسانات زیادی را پشت سر گذاشته و همواره با مخالفت جدی دولت‌ها رو به رو بوده‌است. اما در طی تمام این سال‌ها، همچنان به عنوان بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده و می‌شود. اما چرا خرید بیت کوین و سرمایه‌گذاری هرچند کم در آن ضروری است؟
برخلاف ارزهای فیات و طلا منابع بیتکوین محدود است. بدون شک در گذر زمان با توجه به اینکه قسمت اعظمی از بیت کوینها استخراج شده‌اند، قیمت آن افزایش خواهد یافت. علاوه بر این، با استفاده از صرافی‌های مختلف، می‌توان به راحتی دارایی روزمره را به بیت کوین تبدیل کرد و در مواقع مختلف، با تشخیص بهترین زمان خرید و فروش بیت کوین، آن را به ارزهای دیگر تبدیل کرد.

علاوه بر این، برخلاف روشهای سنتی سرمایه‌گذاری، نگهداری از بیت کوین و ذخیره آن بسیار ساده است. شما می‌توانید با ثبت نام رایگان در کیف پول نرم‌افزاری و محافظت از کلید خصوصیتان، سرمایه خرد یا کلان خود را ذخیره کنید. از طرف دیگر، برای خرید ارز دیجیتال بیت کوین به سرمایه اولیه زیادی نیاز ندارید. با هر مقداری می‌توان شروع کرد و در گذر زمان آن را بیشتر کرد!
به همین خاطر است که به نظر می‌رسد در آینده ای نه چندان دور، بیت کوین به یک ابزار ارزشمند برای انجام بسیاری از تراکنش‌های مالی خواهد شد. چرا که ارزش آن مستقیماً به مردم وابسته بوده و قیمت آن از سوی دولت تعیین نمی‌شود.

اما همانطور که اشاره کردیم و احتمالاً این سؤال شما هم باشد:

بحران مالی ۲۰۰۸ چه بود؟!
در سال ۲۰۰۸ میزان وام مسکن گرفته شده توسط مردم آمریکا به ۱۲ تریلیون دلار رسید. اما چرا؟!
در سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۶ تعداد موسسه‌هایی که وام دراز مدت برای خرید مسکن اعطا می‌کردند به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرد. همین مسئله باعث شد که قیمت مسکن بیش از ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کند. چرا که مردم آمریکا از این فرصت استفاده کرده و مسکن خود را به عنوان یک وثیقه با ارزش در اختیار بانک قرار داده و وامهایی با بهره کم به مقدار زیاد دریافت می‌کردند. اما این وضعیت خیلی پایدار باقی نماند. چرا که نرخ ساخت مسکن همزمان با این اتفاق افزایش یافت و تا سال ۲۰۰۸ تعداد زیادی مسکن بدون خانوار ایجاد شد. در نتیجه قیمت مسکن به صورت چشمگیری افزایش یافت و افرادی که وام دریافت کرده بودند، قادر به پرداخت اقساط وام گرفته شده نبودند!

اما نکته جالب توجه و تفاوت اصلی بحران سال ۲۰۰۸ و بحران کرونا ویروس، در نحوه عملکرد و واکنش سازمانهای مالی است.
در بحران‌های جهانی قبلی، وضعیت سلامتی افراد هدف قرار نگرفته بود و مردم می‌توانستند هرچند سخت و مشکل با شرایط جدید وفق پیدا کرده و به نوعی از پس خرج روزمره زندگی برآیند. اما ویروس کرونا، نه تنها اقتصاد بلکه سلامت افراد را هم تحت تأثیر قرار داده‌است. به عبارتی می‌توان گفت نه می‌توان دست روی دست گذاشت و نه می‌توان اقدام کرد! شرایط منفعلی که هم مردم جوامع مختلف و هم دولت‌ها را نگران کرده‌است.

در بحران مالی سال ۲۰۰۸، بانک مرکزی دیر دست به کار شد. همین مسئله باعث شد که در بحرانی که این روزها همه به نوعی با عواقب آن دست به گریبان هستیم.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین