کد خبر: ۶۵۸۱۳۸
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۲

سردرگمی ترامپ در مواجهه با معترضان؛ از مشت آهنین تا نام‌گذاری دفتر ناسا به نام زن سیاهپوست!

رفتارهای دولت آمریکا در قبال اعتراضات ضدنژادپرستی طی هفته‌های گذشته، نشان از سردرگمی آن‌ها در مواجهه با چنین پدیده‌هایی دارد که از یک‌سو با سیاست مشت آهنین ورود کرده و از سوی دیگر با نمایش‌هایی چون نامگذاری اماکن به اسم سیاهپوستان، سعی در روتوش ماجرا دارند.
سردرگمی ترامپ در مواجهه با معترضان؛ از مشت آهنین تا نام‌گذاری دفتر ناسا به نام زن سیاهپوست!
آفتاب‌‌نیوز :

این روزها که آتش اعتراضات به تبعیض‌نژادی در آمریکا شعله‌ور شده است، بسیاری از سازمان‌ها و مراکز بزرگ و مطرح اقتصادی برای نشان دادن نگاه فراقومیتی خود با اقدامات نمادین و گاه تبلیغاتی سعی در مبرا کردن خود از قاعده تبعیض دارند.

نخستین واکنش‌ها به این موضوع در آمریکا از سوی کارکنان فیسبوک و توییتر صورت گرفت. کارکنان فیسبوک در اقدامی نمادین با ترک محل کار خود به معترضان پیوستند. توییتر نیز با پنهان کردن پیام ترامپ، بر آن برچسب ستایش خشونت زد.

دیگر مراکز علمی و شرکت‌های خصوصی همچون برندهای مد و لباس نیز با استفاده از فضای اجتماعی به‌وجود آمده، تلاش کردند با استفاده از احساسات مردم و در پوشش تبلیغ علیه نژادپرستی بر روی تبلیغات برند خود تمرکز کنند.

در همین خصوص؛ روز گذشته سازمان ملی هوایی و فضانوردی آمریکا موسوم به «ناسا» اعلام کرد، دفتر مرکزی خود در شهر واشنگتن را به نام «مری جکسون»، نخستین زن مهندس آفریقایی‌تبار ناسا، نام‌گذاری می‌کند.

این اقدام سفارشی گرچه تظاهر به ضدیت نهادهای دولتی آمریکا با مقوله نژادپرستی دارد اما، با توجه به موضع‌گیری‌ها و رفتارهای خشونت‌آمیز کاخ سفید و شخص «دونالد ترامپ» در برابر تظاهرات معترضین به نژادپرستی ساختاری نظام سرمایه‌داری، تنها اقدامی ریاکارانه بوده و تلاشی برای کاهش فشار افکار عمومی است.

رفتارهای دولت آمریکا در قبال اعتراضات ضدنژادپرستی طی هفته‌های گذشته نشان از سردرگمی آن‌ها در مواجهه با چنین پدیده‌هایی دارد که از یک‌سو با سیاست مشت آهنین ورود کرده و از سوی دیگر با چنین نمایش‌هایی سعی در روتوش ماجرا دارند.

 

نور نیوز

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین