کد خبر: ۶۵۸۴۸۶
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸

زن میان‌سال از میان دود و آتش نجات یافت

آتش نشانان در آتش سوزی پارکینگ منزل مسکونی موفق شدند یک شهروند را از میان دود و آتش نجات دهند.
آفتاب‌‌نیوز :

ساعت ۱۵:۳۳ دقیقه روز گذشته ساکنین یک ساختمان مسکونی در خیابان نازی آباد، خیابان بهمنیار، کوچه شهید اسفنجانی با سامانه ۱۲۵ تماس گرفتند و از وقوع آتش سوزی در پارکینگ منزل مسکونی خبر دادند که ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۸۲ و ۹۵ را به همراه گروه امداد و نجات ۶، خودروی نردبان ایستگاه ۱۳ و خودروی حامل دستگاه تنفسی ایستگاه ۲۲ روانه محل آتش سوزی کرد.

داوود بختیاری افسر آماده منطقه هفت عملیات درباره این آتش سوزی بیان کرد: در پارکینگ منفی یک ساختمان مسکونی ۴ طبقه مقداری لوازم خانگی از جمله فرش، ماشین لباسشویی و لوازمی از این قبیل در مجاورت یک دستگاه خودروی سواری پژو ۲۰۶ و یک دستگاه موتورسیکلت به علت نامعلوم دچار آتش سوزی شده بود که دود و شعله بسیار زیادی از پارکینگ این ساختمان به بیرون متصاعد می‌شد.

زن میان‌سال از میان دود و آتش نجات یافت

وی ادامه داد: در این حادثه تمامی ساکنین غیر از یک بانوی ۴۵ ساله از ساختمان خارج شده بودند که آتش نشانان پس از تجهیز خود به دستگاه تنفسی و قطع برق و گاز منزل مسکونی، به دو گروه عملیاتی تقسیم شدند و یک گروه اقدام به نجات فرد محبوس شده از داخل ساختمان کردند و گروه دیگر از طریق درب پارکینگ وارد ساختمان شده و شعله‌های در حال گسترش را مهار و خاموش کردند.

 

بختیاری خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان در همان دقایق اولیه موفق شدند فرد محبوس را که دچار دود گرفتگی شده بود از داخل ساختمان خارج کرده و برای مداوا به تیم پزشکی حاضر در محل حادثه تحویل دهند.

وی افزود: گروه دیگری از آتش نشانان با استفاده از دو رشته لوله آبدهی توانستند شعله‌های سرکش آتش را مهار کرده و مانع از سرایت آتش به طبقات فوقانی شوند.

افسر آماده منطقه هفت در گزارشی از روند این عملیات گفت: نیروهای آتش نشانی پس از مهار کامل شعله‌های آتش، لکه گیری نهایی و تخلیه دود از داخل ساختمان و ارائه موارد ایمنی به ساکنین، با حضور کارشناسان مربوطه به بررسی علت این آتش‌سوزی پرداختند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین