کد خبر: ۶۵۸۵۸۳
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹

سیدجلال درآستانه ثبت رکوردی جدید

کاپیتان سرخ‌پوشان پایتخت با حضور کوتاه مدتش در میدان مسابقه برابر پیکان توانست به یک رکورد دیگر دست پیدا کند.
آفتاب‌‌نیوز :

یکی از مهم‌ترین شایعاتی که در ایام تعطیلات لیگ برتر به دلیل شیوع کرونا بسیار مطرح شد، موضوع خداحافظی سیدجلال حسینی در پایان لیگ نوزدهم از مستطیل سبز بود؛ موضوعی که هر بار مطرح می‌شد، یحیی گل محمدی با پاسخی قاطع آن را تکذیب می‌کرد.

پرسپولیسی‌ها در آستانه پوکر قهرمانی قرار دارند و بدون شک در این راه، مثلث شجاع خلیل زاده، حسین کنعانی زادگان و سید جلال حسینی نقش خودشان را ایفا کرده‌اند به ویژه کاپیتان سرخ‌ها که در بسیاری از بازی‌های لیگ نوزدهم نیمکت نشین مدافعان جوان تیمش شد، اما رفتار حرفه‌ای را داشت.

سیدجلال درآستانه ثبت رکوردی جدید

حسینی در مدت تعطیلات لیگ در دیدارهای دوستانه هم به میدان نرفت تا پیش بینی شود در اولین بازی پرسپولیس بعد از شروع دوباره لیگ نوزدهم، نیمکت نشین باشد؛ پیش بینی‌ای که درست از آب در آمد و خلیل زاده و کنعانی زادگان زوج دفاعی پرسپولیس را شکل دادند. کاپیتان ۳۸ ساله‌ها پرسپولیس به تشخیص گل محمدی تنها چند ثانیه فرصت حضور در میدان را پیدا کرد و در لحظات پایانی بازی، به ترکیب تیم اضافه شد. اما جالب اینکه سیدجلال در همان چندثانیه حضور و بستن بازوبند باانگیزه کارش را با جدیت دنبال کرد و نقش آفرینی اش مقابل حمله پیکان باعث شد فوتبال برتر به او کارت سبز بدهد.

اما همان چند ثانیه اعتماد یحیی و حضور سید جلال در میدان، یک رکورد تاریخی را برای او به ثبت رسانده است. حسینی با حضور مقابل پیکان، توانست در هفدهمین سال حضورش در ادوار لیگ برتر، به رکورد ۴۳۸ بازی برسد و از این حیث، کاپیتان وفادار نارنجی‌پوشان سایپا را که ۴۳۷ بازی باشگاهی در ادوار لیگ برتر دارد، پشت سر بگذارد.

حسینی در ۴۳۸ بازی که در تیم‌های ملوان، سایپا، سپاهان و پرسپولیس در طول ۱۷ سال به میدان رفته، توانسته ۷ جام قهرمانی لیگ به دست آورد که او را بدل به پرافتخارترین بازیکن تاریخ لیگ می‌کند.

البته حسینی رکورد بیشترین بازی در لیگ برتر را ندارد چرا که پیش از او، سنگربان کهنه‌کار سابق استقلال یعنی سید مهدی رحمتی با حضوری همیشگی در تمامی ادوار لیگ برتر توانسته رکورد ۴۶۷ بازی لیگ برتری را به نام خود ثبت کند و آن‌طور که هویداست مهدی رحمتی هم فعلا بیخیال فوتبال نشده و می‌خواهد همچنان با آمادگی فوق العاده خود در درون شهر خودرو کارش را ادامه دهد.

با این اوصاف باید منتظر ماند و دید در دوئل پیرمردهای لیگ برتر، کدامیک سرانجام زودتر کفش‌هایشان را خواهند آویخت و چه رکوردی را در پایان از خودشان به جای خواهند گذاشت.

با نگاهی فنی و آماری و بدون احتساب اتفاقات غیرمترقبه می‌توان پیش‌گویی کرد که پیرمردهای لیگ برتر به ویژه مهدی رحمتی به عنوان یک سنگربان، پتانسیل تجربه ۵۰۰ بازی در ادوار لیگ را دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین