کد خبر: ۶۵۸۷۸۱
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹

نماینده عربستان در سازمان ملل: در مقابل ایران بیشترین حد خویشتنداری را در پیش گرفته‌ایم!

نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل با طرح ادعاهای بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران گفت که موضع عربستان همچنان مخالفت با رفع تحریم‌های تسلیحاتی علیه تهران است.
آفتاب‌‌نیوز :

عبدالله المعلمی نماینده دائم عربستان در سازمان ملل روز سه‌شنبه در نشست شورای امنیت مدعی شد: گزارش سازمان ملل نشان داد که ایران در حملاتی که علیه عربستان انجام می شود، نقش دارد و این گزارش همچنین ثابت می‌کند که تهران قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند.

نماینده سعودی مدعی شد که ایران به رفتار غیر مسئولانه و غیرمنطقی خود ادامه می‌دهد و گفت: نمی‌توانم تصور کنم که در صورت برداشتن تحریم های تسلیحاتی رفتار ایران چگونه خواهد بود.

نماینده عربستان در سازمان ملل: در مقابل ایران بیشترین حد خویشتنداری را در پیش گرفته‌ایم!

وی در ادامه با طرح این ادعا که بیش از 60 قایق که درحال قاچاق اسلحه ایرانی بودند کشف و ضبط شدند، مدعی شد که عربستان در مقابله با آن چه اقدامات تحریک آمیز ایران می‌خواند، بیشترین حد خویشتنداری را در پیش گرفته است. جامعه بین‌المللی نباید رفتارهای ایران در منطقه را نادیده بگیرد.

المعلمی گفت: عربستان با روسیه و چین در تماس است تا قطعنامه سازمان ملل در رابطه با ایران را بررسی کند. موضع ما همچنان مخالفت با رفع تحریم‌های تسلیحاتی علیه تهران است و رایزنی‌های متعددی در ر ابطه با مساله برداشتن تحریم‌های تسلیحاتی ایران انجام خواهد شد.

وی مدعی شد که دخالت‌های ایران در منطقه غیر قانونی بوده و ناقض توافق هسته‌ای است.

نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل در ادامه مدعی شد: دلایل غیر قابل انکاری وجود دارد که نشان می دهد ایران به حوثی ها سلاح می رساند و امیدواریم که شورای امنیت به تمدید تحریم واردات سلاح به ایران رای بدهد.

وی در رابطه با پیشنهاد ایران مبنی بر ایجاد امنیت منطقه، این امر را تلاشی از سوی تهران برای سیطره بیشتر خواند و گفت: عربستان شک و تردید زیادی به این مساله دارد. ایران تلاش دارد که به طور منظم در کشورهای منطقه دخالت کند.

به گزارش ایسنا مقامات سعودی بیش از این نیز بارها ادعاهای بی اساسی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده‌اند.

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به اتهام‌های بی‌اساس و اظهارات مداخله جویانه مقام های برخی از کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی و بحرین اظهار داشت: جای بسی شگفتی است که کشورهای همچون عربستان سعودی که خود منبع تروریسم و افراطی گری در منطقه هستند و سال‌ها با حمایت از گروه‌های تروریستی همچون القاعده و داعش به بی ثبات سازی در منطقه دامن زده‌اند، اتهام های بی اساسی به جمهوری اسلامی ایران که با رفتار مسئولانه خود شر گروه‌های تروریستی را از سر کشورهای منطقه کوتاه کرده است، وارد می کنند. حمایت از خواسته نماینده آمریکا در تور دوره گردی وی در منطقه برای استمرار محدودیت‌های تسلیحاتی کشورمان از سوی کشورهایی که بیش از پنج سال است با سلاح های آمریکایی هزاران نفر از جمله زنان و کودکان یمنی را به خاک و خون کشیده اند، طنز تلخی است که در این روزها شاهد آن هستیم.

موسوی با تصربح بر اینکه زمان آن فرا رسیده است که این کشورها از اظهارات نابخردانه و پیروی کورکورانه از آمریکا که خود مظهر ظلم و بی عدالتی در جهان است دست برداشته و به این باور برسند که امنیت با اطاعت از آمریکا تامین نخواهد شد، افزود: تنها راه ایجاد ثبات و امنیت در منطقه تغیییر رفتار های خصمانه و روی آوردن به همکاری های منطقه ای است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین