کد خبر: ۶۵۸۸۳۳
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱

چرا قیمت سکه بیش از ۹ میلیون تومان شد!؟

نایب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه روند قیمت سکه همچنان سینوسی است، علت افزایش عجیب قیمت سکه در روز گذشته را ناشی از اخبار جلسه شورای امنیت ملی دانست که پس از آن و آرام بودن شرایط، امروز روند قیمت برعکس شده و نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.
آفتاب‌‌نیوز :

روز گذشته علیرغم اینکه پارامترهای موثر در قیمت سکه(نرخ ارز و قیمت انس جهانی) نسبت به روزهای پیش تر از آن، کاهشی بودند اما قیمت سکه افزایشی بود و به بیش از ۹ میلیون تومان رسید که با توجه به کاهشی بودن عوامل موثر در نوسانات قیمت سکه، عجیب به نظر می آمد.

در رابطه با علت این موضوع محمد کشتی آرای - نایب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران- در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه نوسانات و روند سیسنوسی قیمت‌ها همیشه حاکم بر بازار است، اظهار کرد: روز گذشته(سه شنبه) نسبت به روز قبل آن، قیمت انس جهانی پایین تر بود و ارز نیز در نوسان بود. این نوسانات سینوسی در ارز و قیمت طلای جهانی وجود دارد. این عوامل و نوسانات آن غیرقابل انکار و جزو لاینفک بازار شده‌اند. قیمت ارز بالا و پایین می‌رود و این نوسان بلافاصله بر روی قیمت سکه و طلا تاثیر می‌گذارد.

چرا قیمت سکه بیش از ۹ میلیون تومان شد!؟

وی علت افزایش قیمت روز گذشته را اینگونه تشریح کرد که افزایش قیمت روز گذشته تحت تاثیر اخبار بحث شورای امنیت در رابطه با مسائل ایران بود. با توجه به اینکه دیشب این موضوع مطرح شد و اتفاق خاصی پیش نیامد روند افزایشی امروز(چهارشنبه) برعکس شده و نرخ ارز کاهش یافته است که به دنبال آن قیمت سکه و طلا نیز مجدد کاهشی شده‌اند.

کشتی آرای افزود: البته قیمت جهانی امروز افزایشی بوده است اما به دلیل کاهش قیمت ارز، به نسبت روز گذشته که قیمت سکه تا ۹ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان هم پیش رفت، قیمت سکه کاهش پیدا کرد و اکنون در محدوده هشت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قرار گرفته است که نسبت به آخربن معاملات روز گذشته تقریبا ۲۵۰ هزار تومان کاهش پیدا کرده است.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین