کد خبر: ۶۵۹۰۱۴
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰

پشت بام‌های اجاره‌ای در تهران چقدر جدی است؟

یک کارشناس بازار مسکن می‌گوید: فایل اجاره پشت بام‌های تهران چندان جدی نیست. یعنی این فایل‌ها در اماکن رسمی مثل بنگاه‌های املاک صورت نمی‌گیرد و انجام این قراردادها خلاف قانون است.
آفتاب‌‌نیوز :

یک کارشناس بازار مسکن در پاسخ به این پرسش که موضوع پشت بام‌های اجاره‌ای در تهران چقدر جدی است؟ به تجارت‌نیوز گفت: اجاره پشت بام‌های تهران چندان جدی نیست. یعنی این معاملات در اماکن رسمی مثل بنگاه‌های املاک صورت نمی‌گیرد و انجام این قراردادها خلاف قانون است. در این رابطه چنانچه بنگاه املاکی به چنین قراردادهایی روی آورده باشد اتحادیه املاک باید به این موضوع‌ ورود و حتی با افراد برخورد کند.

منصور غیبی افزود: هرچند که اجاره پشت‌بام این روزها مطرح است اما این فرآیند به طور چشم‌گیر نیست و اجاره پشت‌بام به لحاظ قانون معنایی ندارد. حتی در این رابطه در بنگاه‌های معاملاتی املاک، با این موضوع درگیر نیستیم. چرایی این اتفاق باید به لحاظ اجتماعی بررسی و به مردم اطلاع‌رسانی شود.

پشت بام‌های اجاره‌ای در تهران چقدر جدی است؟

او اظهار کرد: در حال حاضر اینکه گفته می‌شود برخی انباری‌ها نیز به افراد اجاره داده می‌شود که این موضوع ممکن است، امکان‌پذیر باشد؛ چرا که انباری‌ها به لحاظ متراژ از ۲۵ متر شروع و در برخی واحدها به ۴۰ متر هم می‌رسند و دارای یک سند جداگانه‌ای هستند که افراد می‌توانند سندی مبنی بر موجر و مستاجر را تنظیم کنند. اما پشت بام جز مشاعات است و افراد حق اجاره پشت‌بام را ندارند.

غیبی گفت: البته به دلیل افزایش قیمت اجاره‌ خانه در سطح تهران اجاره پشت‌‌بام نیز بعید نیست. ممکن است در برخی خانه‌های قدیمی میان دو نفر یعنی صاحب ملک و یک درخواست‌کننده این اتفاق رخ دهد. اما اینکه چرا یک مالک به اجاره پشت‌بام محتاج است باید آسیب‌شناسی شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین