کد خبر: ۶۵۹۰۳۷
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
با نفوذ به سیستم ارتباطاتی تبهکاران

پلیس بریتانیا ۷۴۶ تبهکار را بازداشت کرد

پلیس بریتانیا توانسته است به سیستم ارتباطات "فوق سری" انکروچت EncroChat مورد استفاده شبکه های قاچاق مواد مخدر و تجارت اسلحه نفوذ کند که نتیجه آن دستگیری ۷۴۶ نفر در ارتباط با اینگونه فعالیت ها بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :

اداره ملی مبارزه با جرایم گفته است که در این عملیات برخی از چهره های شاخص در فعالیت های جنایی بازداشت شده اند و بیش از دو تن مواد مخدر و ۵۴ میلیون پوند پول با منشاء مشکوک به دست پلیس افتاده است.

اداره ملی مبارزه با جرایم این عملیات را "یکی از مهمترین دستاوردهای مقابله با جرایم" توصیف کرده و گفته است که موفقیت در آن نتیجه همکاری نزدیک بین سازمان های پلیسی بریتانیا و شماری از کشورهای دیگر اروپایی بوده است.

پلیس بریتانیا ۷۴۶ تبهکار را بازداشت کرد

علاوه بر این، نفوذ به این سیستم ارتباطاتی به پلیس کمک کرد تا از وقوع یک رشته جرایم از جمله قتل جلوگیری کند.

رئیس پلیس لندن گفته است که این عملیات تنها آغاز عملیات گسترده تر مبارزه با جرایم در کشورهای اروپایی است.

تقریبا شصت هزار نفر از جمله نزدیک به ده هزار شهروند بریتانیایی مشتری سیستم انکروچت هستند که از طریق موبایل های سیستم آندروید قابل استفاده است. وبسایت انکروچت تاکید دارد که از آن برای ارتباطات "بدون نگرانی در مورد ایمنی" استفاده می شود.

به گفته اداره ملی مبارزه با جرایم، قاچاقچیان و تاجران اسلحه و دیگر تبهکاران این سیستم را به عنوان "بازار جرایم" به کار گرفتند و از آن برای هماهنگی نقل و انتقال مواد مخدر در سراسر جهان و وارد کردن اسلحه از جمله تفنگ جنگی، مسلسل سبک، اسلحه کمری و نارنجک استفاده کرده اند.

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین