کد خبر: ۶۵۹۰۷۰
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۳
با گذشت یک هفته

آتش "بوزین و مره‌خیل" مهار شد

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه از اطفای کامل آتش در منطقه حفاظت شده بوزین و مره‌خیل خبر داد و گفت: امیدواریم آتش دوباره شعله‌ور نشود.
آفتاب‌‌نیوز :

فریدون یاوری اظهار کرد: خوشبختانه بعدازظهر امروز(۱۲تیر) آتش‌سوزی منطقه بوزین و مره‌خیل به طور کامل مهار شد و امیدواریم دیگر شاهد شعله‌ور شدن مجددآن نباشیم.

وی ادامه داد: برای همین منظور چهار اکیپ از نیروی یگان حفاظت محیط زیست را در منطقه مستقر کردیم که به مدت حداقل 24 ساعت پایش لازم را انجام دهند تا اگر آتش دوباره شعله‌ور شد بتوانیم در زمانی کوتاهی جلوی آن را بگیریم.

آتش

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه هنوز برآورد دقیقی از وسعت آسیب دیده در جریان این اتش‌سوزی به دست نیامده، عنوان کرد: نیازمند نقشه‌برداری دقیق و وسیع از منطقه هستیم که نتیجه آن را به زودی اعلام خواهیم کرد.

یاوری ادامه داد: آنچه که مسلم است پوشش مرتعی بیشترین آسیب را دیده و حداقل آسیب را برای پوشش جنگلی داشتیم.

وی با بیان اینکه به دلیل گرمای هوا و خشکی مراتع همواره احتمال شعله‌ور شدن آتش وجود دارد، از مردم خواست به هیچ عنوان در عرصه‌های طبیعی آتش روشن نکنند، چون عامل بسیاری از این آتش‌سوزی‌ها بی دقتی انسانها است.

آتش‌سوزی منطقه حفاظت شده بوزین و مره‌خیل از پنجشنبه گذشته (5 تیر) آغاز شد و وسعت زیادی از این منطقه 25 هزار هکتاری را در بر گرفت.

متاسفانه در جریان اطفای این حریق سه نفر از دوستداران محیط زیست جان خود را از دست دادند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین