کد خبر: ۶۵۹۱۲۱
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷

کرونا باری دیگر پارک‌های شیراز را تعطیل کرد

شیوع کرونا باری دیگر موجب تعطیلی همه بوستان‌ها و پارک های کلانشهر شیراز شد.
آفتاب‌‌نیوز :

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری شیراز گفت: با همه گیری بیماری کرونا و شروع موج دوم فراگیری این ویروس و اعلام قرمز شدن وضعیت استان فارس و شیراز از امروز دوازدهم تیرماه ۹۹ به دستور شهردار شیراز تمام بوستان ها و پارک های این کلانشهر تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

حمید جورکش افزود: به گفته مدیران وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شیراز عدم رعایت فاصله گذاری و پروتکل‌های بهداشت از سوی برخی افراد و همچنین افزایش مراودات مردم در فضاهای عمومی باعث شیوع هرچه بیشتر این بیماری شده است.

کرونا باری دیگر پارک‌های شیراز را تعطیل کرد

وی ادامه داد: سلامت عمومی مهمترین اصل مورد نظر مدیریت شهری شیراز است و در این راستا مدیران شهری از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

بوستان‌ها و پارک های شیراز پیش از این اسفندماه پارسال برای پیشگیری از کرونا تعطیل شده بودند که این تعطیلی تا چندی پیش ادامه داشت.

بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی تا ۱۲خردادماه، ۲۳۲ هزار و ۸۶۳ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۴۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۱۰۶ نفر رسید.

طی ۲۴ساعت ۲ هزار و ۶۵۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده است که هزار و ۵۹۵ نفر بستری شدند؛ همچنان متاسفانه، ۱۴۸ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱ هزار و ۱۰۶ نفر رسید؛ تاکنون ۱۹۴ هزار و ۹۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۰۹۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز سه‌شنبه گذشته با بیان اینکه استان فارس با افزایش موج بیماری کرونا رو در رو است گفت: هفته های گذشته تعداد بیماران بستری در بیمارستان های این استان و کلانشهر شیراز افزایش یافت به طوریکه بیمارستان‌هایی را که در اولویت دوم برای درمان بیماران کرونا در نظر گرفته شده بود نیز به چرخه خدمات پیوست ، شیراز اکنون در وضعیت زرد کرونا قرار دارد و با تداوم روند کنونی به وضعیت قرمز نزدیک می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین