آفتابنیوز : آفتاب: با كاهش قيمت پهناي باند اينترنت شركتها نميتوانند قيمت ارائهي سرويس ADSL را كاهش دهند زيرا در اين صورت متضرر شده و مجبور ميشوند از جيب خود هزينه كنند.
به گزارش ايسنا ، هادي مهماني - يك مدير شركت اينترنتي - با بيان اين مطلب و با اشاره به وضعيت پهناي باند اينترنت و اين كه مشكلي در زمينهي كميت پهناي باند در كشور وجود ندارد اظهار كرد: مشكل اصلي شركتهاي اينترنتي در زمينهي ميزان پهناي باند نيست بلكه كيفيت نامناسب آن است.
كيفيت هميشه با نوسان روبهرو بوده و از كيفيت مناسبي در اين زمينه برخوردار نيستيم اما با اين حال نسبت به سالهاي گذشته كيفيتمان بهبود يافته است.
وي ادامه داد: شركتهاي ISP بر حسب نياز خود درخواستهاي متفاوتي در زمينهي پهناي باند دارند به عنوان مثال اين شركت ماهانه در حدود 12 تا 20 مگ پهناي باند نياز دارد.
مهماني دربارهي پايين بودن سرعت اينترنت در كشور و نامناسب بودن ارايهي پهناي باند اينترنت در شهرهاي كوچك گفت: متاسفانه در كشور زيرساخت از وضعيت مناسبي برخودار نيست و اين موضوع ارتباطي به فيبر نوري ندارد و در بحث ADSL (اينترنت پرسرعت) مسيرهاي مخابرات و بستري كه اين سرويس از آن طريق به دست مشتري ميرسد، خراب است.
اين مدير شركت اينترنتي ادامه داد: در شهرهاي كوچك مسير انتقال ضعيف است و در برخي موارد نيز ميزان پورت در آن شهرها كمتر است و دليل اصلي اين موضوع را بايد از مخابرات پرسيد.
او دربارهي قيمت پهناي باند اينترنت و اين كه چرا كاهش قيمت در اين زمينه تاثيري در كاهش قيمت ارائه سرويس ADSL نداشته و فقط كاهش ناچيزي در قيمت كارتهاي اينترنت براي كاربران نهايي داشته است اظهار كرد: هزينهي پهناي باند در ISPها، هزينهي زيادي را شامل نشده و شايد در حدود 20 تا 30 درصد هزينهها را شامل شود، بنابراين با كاهش قيمت آن تاثير چنداني را در قميت كارتها براي كاربران نخواهيم داشت زيرا شركتها علاوه بر اين هزينه، هزينههاي ديگري نيز دارند.