کد خبر: ۶۵۹۲۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۳

قیمت‌های عجیب و غریب در بازار مسکن

 بررسی قیمت پیشنهادی فایل‌های عرضه شده در بازار مسکن طی یک هفته گذشته نشان می‌دهد بازار مسکن به یک سردرگمی قیمتی از سوی مالکان دچار شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

مطابق آمار رسمی منتشر شده از سوی دفتر اقتصاد مسکن و همچنین بانک مرکزی، میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی در شهر تهران در پایان فصل بهار به حدود ۱۹ میلیون تومان رسید که نسبت به میانه فصل بهار رشد حدود ۷/ ۱۱ درصدی را تجربه کرد. با شروع فصل تابستان نیز تحت تاثیر روند سایر بازارها همچون سکه، ارز و بورس و انتظارات تورمی سمت عرضه در بازار مسکن، قیمت‌های پیشنهادی به رشد خود ادامه دادند.

در مقابل گروهی از سازندگان و مالکان که با مشاهده شرایط بازار طی چندماه گذشته تصمیم قطعی به فروش واحد مسکونی و تبدیل به احسن آن پیدا کردند، سعی کردند اندکی قیمت پیشنهادی خود را تعدیل کنند.

رفتار این دو گروه از مالکان در بازار مسکن(گروهی که هنوز تصمیم قطعی برای فروش ندارند و گروه دوم که تصمیم قطعی دارند) سبب شده تا در عمده مناطق شهر تهران، قیمت پیشنهادی آپارتمان‌های مسکونی با ویژگی‌های تقریبا مشابه متفاوت از یکدیگر تعیین شوند. به‌طوری‌که در برخی مناطق قیمت‌های عجیب و غریب بدون توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه یا شرایط ملک از سوی مالک پیشنهاد شده است که سبب می‌شود تفاوت قیمتی قابل توجهی میان فایل‌های منطقه به وجود آید. این موضوع هم در مناطق لوکس شمالی شهر تهران و هم در مناطق مصرفی قابل مشاهده است. در جدول نبض بازار امروز قیمت پیشنهادی آپارتمان‌های مسکونی عرضه شده در بازار طی دو روز پایانی هفته گذشته ارائه شده است.

قیمت‌های عجیب و غریب در بازار مسکن

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Oman
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
0
1
عده ای آغازاده چکهای سفید امضا در بازار گذاشته اند برای خرید ملک به هر قیمت، چون بهترین راه پولشویی است. اکثرا هم خانه ها را با وام می خرند تا نام خریدار اصلی مشخص نباشد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین