کد خبر: ۶۵۹۳۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۸
بودجه عائله‌مندی و بیمه تکمیلی بازنشستگان تخصیص داده شد

سرنوشت متناسب‌سازی حقوق شاغلان و بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت:‌ ۲۸۰۰ میلیارد تومان برای افزایش حق عائله‌مندی و بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان کشوری اختصاص یافته است.
آفتاب‌‌نیوز :

اکبر افتخاری در نشست با کانون بازنشستگان سیر و حرکت راه‌آهن اظهار کرد: به دنبال ارتقای سطح کیفیت زندگی بازنشستگان عزیز هستیم و با اینکه مهم‌ترین بعد، بعد اقتصادی و افزایش حقوق‌هاست، اما باید در جهت تقویت سایر ابعاد کیفیت زندگی از جمله حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و سلامت نیز برنامه ریزی و تلاش کرد.

وی ادامه داد: تلاش ما در کمیته تخصصی که به منظور همسان‌سازی حقوق هر دو هفته یک بار و با حضور تعدادی از بازنشستگان و همچنین سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مدیران صندوق بازنشستگی برگزار می‌شود، ایجاد تناسب بین حقوق شاغلان و بازنشستگان است.

سرنوشت متناسب‌سازی حقوق شاغلان و بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اظهار داشت: هدف ما حرکت در قالب یک برنامه مشخص و منسجم و گام به گام است تا پس از طی شدن هر مرحله به نتیجه ای اثربخش برسیم. در این زمینه صندوق دو راهبرد، افزایش مستقیم قدرت خرید (افزایش حقوق) و افزایش غیرمستقیم به معنی تقویت قدرت خرید، را در دستور کار دارد و هر دو را در کنار هم پیش می برد.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات تخفیف دار و قسطی کردن کالا و خدمات به معنای هزینه کمتر برای خرید است، گفت: علاوه بر اصلاح و ساماندهی شرکت های تابعه، حذف شرکت های کاغذی و زیان ده و افزایش سودآوری شرکتها، باید خدمات و کالای تولیدی شرکت های موجود را در سبد زندگی بازنشستگان بیاوریم که این برنامه گام به گام در حال اجرا است.

افتخاری در خصوص دریافت اعتبار و تأمین منابع برای بهبود خدمات صندوق بازنشستگی نیز گفت: امسال علاوه بر ۶۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار همسان‌سازی، ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای افزایش ۵۰ درصدی حق عائله مندی و اولاد و ۱۳۰۰ میلیارد تومان نیز برای بیمه تکمیلی درمان از دولت و سازمان برنامه اعتبار دریافت کردیم که همه این‌ها یک وظیفه بوده و منتی هم بر گردن کسی نیست.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، سهام‌داری و سرمایه‌گذاری بازنشستگان در بورس را یک روش برای حفظ سرمایه و تقویت آن عنوان کرد و گفت: در گذشته ۳۵۰۰ سهم بیمه ملت برای ۱۳۰ هزار نفر بازنشسته به قیمت ۲۰۷ تومان خریداری شد که اکنون این سهم ارزشی بیش از ۲۷۰۰ تومان دارد و این سرمایه را به مقدار قابل توجهی افزایش داده است. همین شرایط درباره طرح های ارائه تسهیلات خرید برای سهام ETF صندوق مالی یکم و صندوق مدیریت «ثروت» صندوق بازنشستگی نیز قابل اجراست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
0
0
لطفا بی خودی هر دو هفته یک بار جلسه نگذارید چون جلسات شما اگر نتیجه داشت در همان یک جلسه جواب می داد. لطفا به کاری مفید تر بپردازید و بابت آن حقوق بگیرید.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین