کد خبر: ۶۵۹۴۲۵
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴

درگیری مهاجران در مدیترانه؛ اعلام وضعیت اضطراری در کشتی «اوشین وایکینگ»

کشتی نجات «اوشین وایکینگ» روزهای سختی را در میان امواج مدیترانه می‌گذراند. خدمه این کشتی که برای ماموریت‌های بشردوستانه فرستاده شده‌اند، روز جمعه در اقدامی بی‌سابقه در این کشتی اعلام «وضعیت اضطراری» کردند.
آفتاب‌‌نیوز :

در این روز دو تن از مهاجران سرنشین کشتی، به دلیل ناامیدی خود را به درون آب انداختند و علاوه بر این خودکشی‌ها، گزارش‌ها حاکی از افزایش دعوا و درگیری میان مهاجران در عرشه کشتی است.

در حال حاضر این کشتی ۱۸۰ سرنشین دارد که در میان آنها شماری کودک نیز دیده می‌شوند.

درگیری مهاجران در مدیترانه؛ اعلام وضعیت اضطراری در کشتی «اوشین وایکینگ»

از روز پنج‌شنبه تا کنون چندین درگیری در عرشۀ کشتی، عمدتا بین گروههای قومی روی داده و شش اقدام به خودکشی نیز ثبت شده است.

نزدیک به یک هفته است که کشتی نجات «اوشین وایکینگ» در نزدیکی ساحل سیسیل ایتالیا در انتظار اجازۀ پهلوگیری است. این کشتی تا کنون هفت بار از مقامات مالت و ایتالیا درخواست کرده تا مجوز ورود به بنادرشان را صادر کنند اما همۀ این تقاضاها رد شده است.

بلاتکلیفی‌ها باعث شده تا بر میزان خشونت‌ها در داخل کشتی حتی تهدید خدمۀ آن بطور قابل توجهی افزایش یابد.

امدادگران می‌گویند که برای اولین بار در حدود پنج سال فعالیت خود در مدیترانه است که با چنین وضعیتی روبرو شده‌اند. آنها همیشه توانسته بودند مهاجران را به مکانی امن برسانند اما این بار امیدی به یافتن پناهگاهی برای مهاجران در خشکی وجود ندارد.

خدمه می‌گویند وضعیت به حدی بد شده که دیگر نمی‌توان نه امنیت مهاجران و نه خدمه کشتی را تامین کرد و به همین دلیل ضروریست هر چه سریع‌تر درباره سرنوشت مهاجران تصمیم گیری شود.

یکسال پیش از این، دو سازمان اس.‌او‌.اس مدیترانه و پزشکان بدون مرز به‌رغم مخالفت برخی از کشورهای اروپایی به ویژه ایتالیا، برای نجات پناهجویان در دریای مدیترانه برنامه جدیدی را در پیش گرفتند. این دو سازمان در ژوئیه ۲۰۱۹ میلادی بعد از توقف هفت ماهۀ فعالیت کشتی امدارسان آکواریوس، توافق کردند مأموریت خود را در دریای مدیترانه با کشتی جدیدی به نام اوشین وایکینگ از سر بگیرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین