کد خبر: ۶۶۰۰۵۲
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰

عربستان: اجازه تعدی به مرزهایمان را نمی‌دهیم/ راه حل سوریه اجرای توافقنامه ژنو ۱ است

شورای وزیران عربستان اعلام کرد که ریاض تحت هیچ شرایطی اجازه تجاوز به مرزها و یا آسیب رساندن به امنیت ملی خود را نمی‌دهد.
عربستان: اجازه تعدی به مرزهایمان را نمی‌دهیم/ راه حل سوریه اجرای توافقنامه ژنو ۱ است
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، در نشست شورای وزیران (کابینه) عربستان که به ریاست سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه این کشور و به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، بر پیامدهای امنیتی توافق‌های تسلیحاتی که توسعه منطقه‌ای ایران و همچنین نگرانی‌های امنیتی کشورهای منطقه را نادیده گرفته، تاکید شد.

شرکت‌کنندگان در این نشست در ادامه اظهارات ضد ایرانی خود خواستار اتخاذ موضعی قاطع از سوی جامعه جهانی در قبال ایران و نیز اتخاذ اقدامات مناسب برای تداوم تحریم‌های تسلیحاتی آن و برخورد جدی با برنامه‌های هسته‌ای و بالستیکی ایران شدند.

شورای وزیران عربستان اعلام کرد، اجازه نخواهد داد، تحت هیچ شرایطی به مرزهای آن تجاوز شده یا خسارتی به امنیت ملی‌اش وارد شود و امنیت گذرگاه‌های آبی و اقتصاد جهان به خطر بیفتد.

کابینه عربستان از محکوم کردن هدف قرار دادن خاک عربستان با پهپاد و موشک‌های بالستیک توسط انصار الله استقبال کرد و مدعی ضرورت توقف فوری اقدامات جنگی و خصمانه و اجرای سریع بندهای توافق ریاض به خاطر "بازگشت صلح به یمن" شد.

در این نشست عربستان مدعی شد، تنها راه حل برای بحران سوریه راه حل سیاسی طبق توافقنامه ژنو ۱ است در حالی این کشور از گروه‌های شورشی سوری حمایت می‌کند.

در این شورا همچنین بر تداوم حمایت تمام‌قد عربستان از تلاش‌های سازمان ملل و فرستاده ویژه آن و نیز تمامی تلاش‌ها برای دستیابی به راهکاری جهت توقف این درد و رنج و از سرگیری فعالیت کمیته قانون اساسی سوریه تاکید شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین