کد خبر: ۶۶۰۲۳۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲

جزئیات همسان‌سازی حقوق مستمری‌بگیران تامین اجتماعی

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی، از نهایی شدن اجرای قانون همسان سازی و میزان افزایش مزایای جانبی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

علی اصغر بیات اظهار داشت: پس از برگزاری جلسات فشرده با مدیران و مسئولان سازمان تامین اجتماعی در خصوص مکانیزم اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان و همچنین تعیین میزان افزایش مزایای جانبی از جمله خواربار و حق مسکن، گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شد.

وی افزود: همسان سازی یکی از قدیمی‌ترین مطالبات بر زمین مانده بازنشستگان و مستمری بگیر تامین اجتماعی بود که انرژی و وقت زیادی از تشکل‌ها و کانون‌های بازنشستگی گرفت. سال‌های سال بود که به جز وعده و وعید نشنیدیم اما با پرداخت بخشی از بدهی انباشته دولت به سازمان تامین اجتماعی که در این دوره انجام شد و با پیگیری‌های مداومی که انجام دادیم و همچنین مکاتبات و مذاکرات زیادی که با نمایندگان مجلس و دولت داشتیم، توانستیم یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جامعه تحت پوشش خود را محقق کنیم و در آینده نزدیک مبلغ همسان سازی به حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی اضافه و پرداخت خواهد شد.

جزئیات همسان‌سازی حقوق مستمری‌بگیران تامین اجتماعی

بیات در پاسخ به میزان افزایشی که در حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران اعمال خواهد، گفت: عدد خوبی به حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران اضافه خواهد شد و در آینده نزدیک جزئیات آن را اعلام خواهیم کرد.

وی افزود: در زمینه مزایای جانبی هم با رایزنی‌ها و چانه زنی‌هایی که داشتیم، افزایش قابل توجهی را نسبت به سال قبل خواهیم داشت که آن هم به زودی پرداخت می‌شود.

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی سراسر کشور، با بیان اینکه این اقدام قابل توجه نتیجه پیگیری‌های مداوم، دلسوزانه و مسئولانه همه عزیزان در کانون عالی، کانون‌های بازنشستگی سراسر کشور و همچنین حمایت‌های مشفقانه وزیر، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و البته پشت گرمی و دعای خیر آحاد بازنشستگان و مستمری بگیران است، ادامه داد: بازنشستگان تامین اجتماعی نیازمند حمایت بیشتر مسئولان برای افزایش قدرت خرید و بهبود سطح معیشت خود هستند.

وی گفت: قطار اجرای قانون همسان سازی به راه افتاده و معتقدم ضمن نهادینه کردن آن باید به فکر تثبیت و پایداری این قانون برای سال‌های بعد باشیم. لذا وظیفه همه است تا این موضوع با اولویت بالا در دستور کار کارگزاران نظام باشد.

بیات در پایان افزود: مسئولان خدمت بی منت به بازنشستگان و مستمری بگیران را سرلوحه خود قرار دهند و به دور از شعارزدگی کمک حال این قشر در شرایط سخت اقتصادی و معیشتی باشند.

اعمال افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از اول مرداد

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز گفت: افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از اول مرداد اعمال می شود.

 مصطفی سالاری، با اشاره به مصوبه امروز دولت مبنی بر واگذاری معادل ۳۲ هزار میلیارد تومان سهام شرکت های دولتی، افزود: این مصوبه با تاکید بر این بود که سازمان تامین اجتماعی دوباره به سمت بنگاه داری نرود.

وی ادامه داد: با واگذاری این سهام به سازمان تامین اجتماعی بابت تادیه دیون دولت، این امکان برای این سازمان فراهم می شود تا متناسب سازی حقوق بازنشستگان را انجام دهد.

سالاری اضافه کرد: متناسب سازی به این مفهوم است که غیر از افزایش سنواتی که در ابتدای سال داشتیم و در خرداد اعمال کردیم, متناسب با میزان دریافتی فعلی افراد بازنشسته و سنوات خدمتشان افزایش دوباره حقوق داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، با اشاره به اینکه بازنشستگان این سازمان حدود سه و نیم میلیون نفر هستند, گفت: با اجرایی شدن این موضوع، پرداخت حقوق ماهانه مستمری بگیران این سازمان از ۴۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان اضافه خواهد شد.

سالاری افزود: تصمیم نخست ما این بود که این موضوع را از اول شهریور اجرا کنیم اما در جلسه ای که داشتیم مقرر شد از اول مرداد اعمال شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
0
0
سلام عرض ادب و احترام بنده بعد از 9 سال بازنشستگی مطالباتم از شرکت صها دریافت نکردم و لیست بیمه اضافه کاری و سختی کار به بیمه ارسال نشده باچه معیاری میخواهید همسان سازی کنید و تاکنون ریالی از تامین اجتماعی وام نگرفتم الانم مستاصل و بدهی مالی دارم
اجرکم عندالله
و من التوفیق
زیر آوار مونده مستمری بگیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
1
0
جوری همسان سازی بشه که حق پایمال نشه کسی که 31سال پرداخت بیمه داشته باکسی که 10 سال بیمه پرداخت کرده هر دو کف حقوقو بگیرن بی انصافیه من با 250میلیون پرداخت بیمه سود بانکی پول خودمو بهم ندن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین