کد خبر: ۶۶۰۴۵۱
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۹

واکنش پنتاگون به توافق ایران و سوریه

فارس نوشت: یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا جمعه به امضای توافقنامه همکاری نظامی میان ایران و سوریه واکنش نشان داد
واکنش پنتاگون به توافق ایران و سوریه
آفتاب‌‌نیوز :

«علی ایوب» وزیر دفاع سوریه و «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه توافقی در زمینه گسترش‌ همکاری‌های نظامی امضا کردند.

نشریه نیوزویک روز جمعه نوشته ارتش آمریکا می‌گوید علی‌رغم توافق دفاعی جدید ایران و سوریه، هیچ برنامه‌ای برای ایجاد تغییر در مأموریت خود برای شکست داعش در سوریه ندارد.

«جسیکا مک‌نالتی»، سخنگوی پنتاگون به این نشریه گفت: «مأموریت نیروهای آمریکایی در سوریه نسبت به زمان آغاز آن در سال ۲۰۱۴ تغییری نکرده و یکسان است. مأموریت ما محقق کردن شکست دائم داعش است.»

وی در ادامه گفته است: «نظامیان آمریکا با همکاری نیروهای مورد تأیید محلی در شمال شرق سوریه و اطراف التنف، به اجرای مأموریت شکست داعش در سوریه ادامه خواهند داد.»

توافق ایران-سوریه بر گسترش همکاری‌های نظامی و امنیتی در زمینه‌ فعالیت نیروهای مسلح و ادامه هماهنگی‌ها تأکید دارد.

علی ایوب در این خصوص گفت: «اگر دولت آمریکا می‌توانست ایران، سوریه و محور مقاومت را به زانو در بیاورد، یک لحظه هم درنگ نمی‌کرد».

ایوب در ادامه گفت: «هر چند هزینه پایداری بالاتر برود با این حال، کمتر از هزینه تسلیم شدن است».

وزیر دفاع سوریه تأکید کرد: «اسرائیل شریک قوی [آمریکا] در جنگ علیه سوریه است. گروه‌های تروریستی بخشی از تجاوزات اسرائیلی‌ها هستند».

او در ادامه همچنین تأکید کرد که ارتش سوریه که از سال ۲۰۱۱ ایستادگی کرده و ساختار سوریه را حفظ کرده است بی‌شک پیروز خواهد شد.

در مقابل، سرلشکر باقری گفت: «سامانه‌های پدافند هوایی سوریه را در راستای تحکیم همکاری‌های نظامی میان دو کشور، تقویت خواهیم کرد».

نیوزویک نوشته اظهارات سخنگوی پنتاگون نشان می‌دهد که واشنگتن به دنبال مقابله مستقیم با ایران نیست و هیچ برنامه فوری برای اتمام مأموریتی که کشور میزبان، سوریه آن را غیرقانونی می‌داند ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین