به جز استثنائاتی مانند سریال «پایتخت» یا «نون خ» مابقی سریال ها نتوانسته مخاطب را راضی کند.
سریال های سرباز، دخترم نرگس، آخر خط و… از جمله ساخته هایی هستند که مورد انتقاد منتقدان قرار گرفته و موفق نبوده اند.
با این وجود اما بازپخش دوباره برنامه هایی مثل خندوانه و سریال هایی مانند افسانه جومونگ در جذب مخاطب موفق تر از سریال های جدید تلویزیون عمل کرده است.
یکی از ملاک های پربیننده بودن برنامه های صداوسیما میزان آگهی است که قبل از آغاز و در میان برنامه یا سریال ها پخش می شود.
بر این اساس باید گفت سریال افسانه جومونگ که بیشتر از 10 سال از پخش آن می گذرد حالا در شبکه تماشا به یکی از پربیننده ترین سریال ها تبدیل شده به نحوی که میزان پخش آگهی پیش از آغاز و بین آن بین 5 تا 10 دقیقه است که این مدت زمان آگهی در هنگام پخش یک سریال تکراری جالب توجه است.
با توجه به تعرفه های آگهی در صداوسیما اگر هزینه هر ثانیه آگهی در شبکه تماشا را تنها 2 میلیون تومان در نظر بگیریم و میانگین 7 دقیقه را هم برای مدت زمان پخش آگهی ها لحاظ کنیم درمی یابیم تلویزیون تنها از بابت بازپخش یک سریال قدیمی هر شب حدود 850 میلیون تومان درآمد دارد.
این رقم برای یک سریال پازپخش که بیشتر از 10 سال پیش پخش شده رقم قابل توجهی به حساب می آید.
منبع: خبرنیوز