کد خبر: ۶۶۰۹۰۲
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴

آخرین خبرها از روستاهای سیل زده آذربایجان شرقی

مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی، آخرین خبرها از روستاهای سیل زده استان را تشریح کرد.
آخرین خبرها از روستاهای سیل زده آذربایجان شرقی
آفتاب‌‌نیوز :

محمد باقر هنربر در تشریح این خبر اظهار کرد: سیل روز بیست و یکم تیر ماه خساراتی را در پنج شهرستان چاراویماق، مراغه، عجب شیر، مرند و شبستر به بار آورده است که عمده خسارت‌ها در بخش‌های کشاورزی، زراعی، باغ‌ها، مسکونی، زیر بنایی، راه‌های روستایی، معابر، امکان دامی، اسباب زندگی و تاسیسات آب شرب است.

وی افزود: تخریب راه روستایی اصلی در اصلی کندی مرند، تلف شدن دام‌ها و خسارت به ماشین آلات و ادوات کشاورزی و تخریب دو دهنه پل توسط فرمانداران گزارش شده است.

وی بیان کرد: سیل روز گذشته نیز در روستای چهاربرود شهرستان عجبشیر هم خساراتی بار آورده که خوشبختانه این حادثه هم تلفات جانی نداشته، اما خسارات‌ زیادی را به مزارع، باغات و بخش کشاورزی وارد کرده است.

هنربر با اشاره به اقدامات انجام شده اظهار کرد: میزان خسارت‌ ناشی از سیل توسط فرمانداران در حالی ارزیابی بوده و بازگشایی مسیل‌ها و لایروبی رودخانه‌ها و معابر نیز در حال انجام است، آب منازل تخلیه شده و اقدامات لازم توسط فرمانداران و شهرداران انجام شده است.

وی با اشاره به قطعی آب در شش روستای شهرستان شبستر و مراغه، اظهار کرد: آب رسانی در این روستاها با تانکر انجام می‎شود و همکاران آب و فاضلاب مشغول تعمیر تاسیسات آبرسانی برای تامین آب شرب در این روستاها هستند.

هنربر در خاتمه از ابلاغ هشدار هواشناسی خبر داد و گفت: هم مردم و هم مسئولان در آماده باش کامل باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین