کد خبر: ۶۶۱۰۹
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۸۶ - ۱۶:۳۱

پرده‌ای دیگر از توطئه‌ آمریکایی علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: ايالات متحده آمريکا قرار است روز پنج‌شنبه در یک اقدام ضد ایرانی گنجاندن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ايران در فهرست به اصطلاح «سازمان‌های تروريستی» را اعلام کند. این موضوع ظاهرا با اعلام تحریم‌هایی یکسویه علیه این بخش از بدنه نیروهای مسلح کشورمان همراه خواهد بود.

بر اساس گزارش‌هایی که روز پنج شنبه در دو روزنامه معتبر آمريکايی «واشنگتن پست» و «نيويورک تايمز» به چاپ رسیده قرار گرفتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اعلام تحریم‌های مالی علیه آن قرار است روز پنجشنبه به صورت مشترک توسط کاندوليزا رايس وزيرامورخارجه و هنری پالسون وزير خزانه داری اين کشور اعلام شود. 

اين نخستين بار است که يک نهاد نظامی رسمی در کشوری ديگر در فهرست خودخوانده «سازمان های تروريستی» وزارت امور خارجه آمريکا قرار گرفته و مجازات‌هایی علیه آن وضع می‌شود.

اعلام خبر گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان های تروریستی نخستین بار مردادماه گذشته از سوی برخی مقامات آمریکایی اعلام شد، ولی به طور رسمی توسط مقامات دولت بوش تایید یا تکذیب نشد. انتشار این خبر در آن زمان واکنش‌های بسیاری را در ایران و در میان متحدان اروپایی آمریکا برانگيخت و تنش میان طرفین را افزایش داد.

يک مقام آمريکايی که نخواسته است نامش فاش شود به روزنامه نیویورک‌تایمز گفته است: «اين مجموعه شامل اقدامات بسيار قاطعی با هدف رساندن اين پيام به ايران است که اقدامات آنها چه هزينه‌هايی می‌تواند بدنبال داشته باشد».
وی افزود: «ما اين تصميم را گرفته‌ايم، چرا که شاهد هيچ تغييری در رفتار ايران نبوده‌ايم. ضروری است که ديپلماسی ما در برابر ايران قوی‌تر و موثرتر باشد.»

قرار دادن نام سپاه پاسدران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروريستی ايالات متحده آمريکا بر اساس فرمان اجرايی شماره ۱۳۳۸۲ جرج بوش، رييس جمهوری اين کشور صورت می گيرد که در سال ۲۰۰۵ توسط وی امضاء شده است. اين فرمان به دولت آمريکا اجازه می دهد تا دارايی‌های هر کشور، سازمان يا طرفداران آنها را که به دنبال توليد سلاح‌های کشتار جمعی هستند، مسدود کند.

مقامات کشورمان بارها اعلام کرده‌اند که این اقدام ضدایرانی دولت آمریکا با پاسخ مناسب و قاطع جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد. 

گفتنی است همه احزاب و جریان‌های سیاسی درون نظام جمهوری اسلامی ایران،درپی افزایش تهدیدات آمریکا، حمایت قاطع خود را از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام و از تحرکات خصمانه کاخ سفید علیه ملت ایران ابراز انزجار کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین