کد خبر: ۶۶۱۱۵۰
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷

دیاب: برخی به دنبال سنگ اندازی در مسیر کمک به لبنان هستند

حسان دیاب نخست وزیر لبنان روز سه‌شنبه در سخنانی تاکید کرد که برخی در لبنان نمی‌خواهند درد و رنج مردم کاهش یابد و با سنگ‌اندازی‌های خود سعی دارند مانع ورود کمک‌ به کشور شوند.
دیاب: برخی به دنبال سنگ اندازی در مسیر کمک به لبنان هستند
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، حسان دیاب در نشست امروز کابینه گفت: چالش‌ها و مشکلات کشور بیشتر شده و سنگ‌اندازی‌ها و موانع افزایش یافته و بهره‌برداری‌های سیاسی به شغلی برای جعل حقایق و از بین‌بردن واقعیت‌ها تبدیل شده است. ما همه این‌ها و حتی بیشتر از آن را هم تحمل می‌کنیم اما متاسفانه برخی از این هم فراتر رفته‌اند و تلاش می‌کنند جلوی هرگونه کمک به لبنان گرفته شود.

وی ادامه داد: می‌دانید که تماس‌ها با برادرانمان در عراق، کویت، قطر و نیز دوستانمان در دنیا برای کمک به لبنان روند مثبت و خوبی داشته است. ما می‌کوشیم از میزان بحران کشور بکاهیم در حالی که برخی هستند که هنوز می‌خواهند رنج و درد لبنانی‌ها تشدید شود.

دیاب در ادامه این پرسش را مطرح کرد که آیا عقلانی است که مسئولی سیاسی وجدان ملی داشته باشد اما در این شرایط مانع ورود کمکی به لبنان شود؟ آیا عاقلانه است که مسئولی در حزبی وجود داشته باشد که همه هم‌وغمش این باشد که جلوی کمک به لبنان سنگ‌اندازی کند؟ این چیزی جز خیانت ملی نیست. از برادرانمان در کشورهای عربی شنیده‌ایم که برخی‌های سیاستمداران لبنانی با آن‌ها تماس گرفتند و سخنان واقعا شرم‌آوری را به زبان آورده‌اند.

نخست وزیر لبنان گفت: ما گزارش‌هایی از طرح مانع‌تراشی پیش‌روی دولت از داخل دولت در دست داریم.

این در حالی است که دیاب چند روز پیش نیز تاکید کرد که تمام اقدامات لازم برای حل مشکلات اقتصادی از جمله اعطای کمک‌های مالی و بسته‌های غذایی به خانوارهای نیازمند، تخصیص هزار و ۲۰۰ میلیارد به بخش کشاورزی و صنایع و تهیه پیشنویس قانون حمایت ۵۰۰ میلیاردی از مدارس در حال انجام است.

میشل عون رئیس‌جمهوری لبنان نیز در سخنانی گفت: شیوع دوباره کرونا و گسترش آن اجرای برخی از محدودیت‌ها و اقدامات پیشگیرانه را ضروری کرده است.

وی بر ضرورت تدوین تدابیری مشخص در طرح نجات مالی و اقتصادی و اجرای آن به ویژه آنچه مربوط به اصلاحات و کاهش هزینه‌ها می‌شود، تاکید کرد.

لبنان چندین ماه است که به شدت دچار رکود اقتصادی و بحران مالی شده و با کاهش ارزش لیره در برابر دلار، کمبود شدید نقدینگی و کاهش قابل توجه ارز خارجی مواجه است. موضوعی که باعث فشار مضاعف بر دولت حسان دیاب نخست‌وزیر این کشور شده و برخی نیز به شایعه استعفای وی نیز دامن زدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین