کد خبر: ۶۶۱۲۸۵
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲

انجام موفق عمل آزاد سازی عصب پنجم مغزی

برای اولین بار در استان کهگیلویه و بویراحمد عمل آزاد سازی عصب پنجم مغزی توسط متخصص حاذق و توانمند بیمارستان امام خمینی(ره) صورت گرفت.
انجام موفق عمل آزاد سازی عصب پنجم مغزی
آفتاب‌‌نیوز :

به 'گزارش روابط عمومی بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت؛ متخصص جراحی مغز و اعصاب بیمارستان امام خمینی(ره) در خصوص این عمل گفت: بیمار خانم ٦٧ ساله ای با سابقه ١٢ سال درد حنجره و شدید صورت بگونه ای که اختلال در صحبت کردن، غذاخوردن، درد شدید و ناتوان کننده سمت راست صورت داشتند که موارد مقاوم به درمان دارویی این بیماری (تریجمینال نورالژیا) با روش جراحی میکروسکوپیک و برداشتن فشار از روی عصب پنجم مغزی درمان می شوند.

دکتر عبدالحمید براتی افزود: در این عمل جراحی با برش کوچک و ایجاد سوراخ کوچک در جمجمه در پشت گوش بیمار در سمت دردناک صورت بیمار، دسترسی به اعصاب مهم مغزی صورت می گیرد و فشار از روی عصب مذکور برداشته شد.

وی در ادامه در خصوص عوارض احتمالی این عمل تصریح کرد: از عوارض احتمالی و مهم این عمل جراحی، فلج صورت و از دست دادن شنوایی است ولی خوشبختانه این بیمار بعد از عمل جراحی بدون هیچ عارضه و نقص عصبی بیدار و هوشیار است، درد صورت بیمار کامل برطرف شده و قادر به غذا خوردن و صحبت کردن می باشد.

سرپرست بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت در ادامه گفت: این عمل جراحی نیازمند پیشرفته ترین وسایل از جمله میکروسکوپ و وسایل ظریف جراحی مغز بود که تمام این تجهیزات پزشکی در اتاق عمل بیمارستان وجود داشت.

دکتر ابراهیم یاری نسب خاطر نشان کرد: شایسته است از جراح توانمند و حاذق بیمارستان جناب آقای دکتر براتی و تیم درمانی همراه ایشان در اتاق عمل و بخش جراحی مغز و اعصاب قدردانی نماییم که این موفقیت بزرگ را برای اولین بار در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد انجام و برگ زرینی در افتخارات بیمارستان امام خمینی(ره) رقم زده شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین