کد خبر: ۶۶۱۳۵۴
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹

جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی به تشریح جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان با احتساب رقم همسان سازی در سال جاری پرداخت.
آفتاب‌‌نیوز :

مهرداد قریب معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی در نشست دیده بان با موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی که در موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: در سال ۹۸ افراد دارای ۳۵ سال سابقه حداقل بگیر یک میلیون و ۶۷۰ هزار تومان دریافتی داشتند که با طرح متناسب سازی به ۳ میلیون تومان می‌رسد و این به معنی این است که حقوقشان ۸۰ درصد افزایش می‌یابد.

قریب با اشاره به اینکه حقوق افراد با ۳۰ سال سابقه با افزایش ۶۸ درصدی به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌رسد، افزود: همچنین حقوق افراد با ۲۵ سال سابقه و حداقل بگیر با افزایش ۵۰ درصدی به ۲ میلیون و ۴۹۱ هزار تومان می‌رسد و حقوق افراد با ۲۰ سال سابقه با رشد ۲۵ درصدی به ۲میلیون و ۴۲۱ هزار خواهد رسید.

جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان

وی با بیان اینکه حقوق افراد با ۱۵ سال سابقه با افزایش ۲۴ درصدی به ۲ میلیون و ۳۴۸ هزار تومان و حقوق افراد با ۱۰ سال سابقه و حداقل بگیر با افزایش ۴۱ درصدی به ۲میلیون و ۳۴۳ هزار تومان می‌رسد، ادامه داد: حقوق افراد با کمتر از ۲۰ سال سابقه ۸۳۴ هزار تومان بوده که رشد ۵۰ درصدی خواهد داشت و حقوق افراد با ۱۰ سال سابقه ۵۰ درصد افزایش خواهد رسید. شیوه‌ای که به اجرا درآمد با عنوان متناسب سازی بر اساس سنوات و میزان پرداخت حق بیمه و حقوق سال بازنشستگی محاسبه شده است.

همچنین روزبه کردونی رئیس موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی در ادامه این نشست، بیان کرد: سیر مکاتبات برای اجرای طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان که از ۲۶ تیر ۹۸ شروع می‌شود بالغ بر ۷۰ مکاتبه و مذاکره است که با مقامات مختلف انجام شده است.

رئیس موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی اضافه کرد: سطح بالایی از پیگیری برای تحقق این امر صورت گرفته است و امروز با خوشحالی این امر را شاهد هستیم.در این جلسه از شرکای اجتماعی و پژوهشگران و صاحبنظران دعوت کرده‌ایم تا نظرات خود را پیرامون این طرح بیان کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین