کد خبر: ۶۶۱۴۹۲
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶

درگذشت سه چهره ادبی؛ مهین خلیلی، علی شریف ‌کاشانی و موسی علمی

روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در پیامی درگذشت موسی علمی، از پیشکسوتان عرصه نشر و کتاب را تسلیت گفت.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، در پیام تسلیت برای درگذشت این ناشر و کتاب‌فروش پیشکسوت آمده است:

«خبر درگذشت موسی علمی که سال‌های زیادی از عمر خود را در خدمت به عرصه فرهنگ و کتاب صرف کرد، موجب اندوه فراوان شد.

درگذشت سه چهره ادبی؛ مهین خلیلی، علی شریف ‌کاشانی و موسی علمی

آن مرحوم عضو خاندانی بود که بیش از یک قرن در صنعت نشر کشور فعالیت کرده و با مدیریت چندین کتاب‌فروشی و انتشارات، نامی آشنا و نیکو از خود در تاریخ نشر و کتاب ثبت کرد.

خدمات ارزشمند و گرانبها و تلاش‌های مستمر و پرثمر زنده‌یاد موسی علمی در ترویج کتاب و کتاب‌خوانی در خاطره ها جاوید خواهد ماند.

روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران فقدان این پیشکسوت عرصه نشر و کتاب را به همه اهالی فرهنگ و خانواده آن زنده‌یاد تسلیت می‌گوید و از درگاه خدای سبحان برای آن مرحوم طلب غفران و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر مسالت دارد.»

مهین خلیلی درگذشت

همچنین مهین خلیلی - استاد دانشگاه و مترجم ادبیات کودک -در سن ۸۶ سالگی از دنیا رفت.

شورای کتاب کودک با اعلام این خبر، افزود: «با نهایت تأسف معین خلیلی (جهانداری) مدرس زبان انگلیسی در دانشگاه تهران، مترجم ادبیات کودکان و از بنیانگذاران شورای کتاب کودک از میان ما رفت.

روحش شاد و مقامش بلند مرتبه.»

نوش‌آفرین انصاری درباره مهین خلیلی گفت: او استاد دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران بود. تخصصش آموزش زبان انگلیسی و آموزشی فارسی به انگلیسی‌زبانان بود. او چندین کتاب ترجمه شده دارد. از سال‌های ۱۳۴۰ با خانم میرهادی و کودکستان فرهاد ارتباط داشت و به همین دلیل از مهین خلیلی دعوت می‌شود تا از بنیانگذاران شورای باشد. خلیلی بیشتر درگیر کارهای دانشگاه بود اما دورادور فعالیت‌های شورا را پیگیری می‌کرد. همسرش کیکاووس جهان‌داری مترجم برجسته زبان آلمانی بود.

او افزود: خلیلی افسوس داشت نمی‌تواند مدام در شورای کتاب باشد و همیشه دوست داشت در گروه بررسی حضور داشته باشد. او بی‌نهایت آدم دلسوز و خیرخواهی بود. آخرین بار پنج شهریور سال گذشته در مراسمی که برای چهلمین سال دبیری من در شورا و هشتادمین تولدم بود او را دیدم و کرونا باعت شد، چندوقتی یکدیگر را نبینیم.

به گفته نوش آفرین انصاری، مهین خلیلی در ۸۶ سالگی و اثر کهولت سن درگذشت. «شاهزاده خانم و نخود و داستان‌های دیگر»، «آرتور شاه و بهادران میزگرد» از جمله آثار اوست.

درگذشت علی شریف ‌کاشانی

همچنین علی شریف ‌کاشانی، شاعر آیینی در سن ۹۱ سالگی درگذشت.

درگذشت سه چهره ادبی؛ مهین خلیلی، علی شریف ‌کاشانی و موسی علمی

علی شریف ‌کاشانی متولد سال ۱۳۰۸ بود و مدرک زبان و ادبیات عرب را از دانشگاه تهران گرفته بود. از سال ۱۳۶۰ مسئولیت انجمن ادبی «صبا»ی کاشان را به عهده داشت و در انجمن‌های «کلیم» و «سخن» کاشان نیز فعال بود.

روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران با صدور پیامی درگذشت این شاعر را تسلیت گفته است. در متن این پیام آمده است: خبر درگذشت شاعری آیینی و متعهد، استاد علی شریف ‌کاشانی که پس از سال ها خدمت در زمینه تدریس و سرودن شعر دعوت حق را لبیک گفت، باعث تأثر و تاسف است. این شاعر توانمند در طول عمر پربرکتش با به نظم درآوردن قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در راستای ترویج معارف اهل بیت علیهم السلام تلاش و کوشش کرد.

روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، درگذشت استاد علی شریف ‌کاشانی که عمری را در راه اعتلای فرهنگ و ادب ایران اسلامی به ویژه کاشان سپری کرد و باعث فخر اهالی این دیار شد به جامعه شعر و ادب کشور، دوستداران و ارادتمندان ایشان و همچنین خانواده محترم‌شان تسلیت گفته و از خداوند متعال رحمت و مغفرتش را برای آن فقید سعید مسئلت دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین