کد خبر: ۶۶۱۶۲۱
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷

عرضه کیسه‌های پارچه‌ای در میادین میوه و تره بار پایتخت

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با تاکید بر اهمیت و جایگاه محیط زیست و لزوم حفاظت و صیانت از آن برای نسل حاضر و نسل‌های آینده، از رویکرد محیط زیستی این سازمان در میادین میوه و تره بار خبر داد و گفت: برای تحقق برنامه‌های خود نیازمند همراهی و همکاری شهروندان هستیم، زیرا باور داریم که بدون حضور و مشارکت مردم هیچ برنامه‌ای موفق نخواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :

سید سعید راد با تاکید بر اینکه میادین میوه و تره بار از مصادیق تحقق شعار «تهران؛ شهری برای همه» محسوب می‌شوند، افزود: شهروندان مسئول همچنان‌که حق مطالبه‌گری از مدیران شهری دارند، لازم است در جهت پیشبرد و تحقق اهداف و برنامه‌هایی که در پاسخ به مطالبات آنها و برای بهبود استانداردهای زندگی در شهر اجرا می‌شود نیز به صورت جدی ورود کرده و همکاری و همراهی کنند.

وی با اشاره به برگزاری «هفته بدون پلاستیک» به عنوان یک حرکت نمادین برای افزایش آگاهی شهروندان از نقش و تاثیری که می‌توانند در حفظ محیط زیست داشته باشند، اظهار کرد: سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران در جهت ایفای مسئولیت اجتماعی خویش، علاوه بر عرضه و توزیع کیسه‌های پارچه‌ای با نرخ حداقل 10 درصد پایین‌تر از سطح شهر به شهروندان در میادین و بازارهای میوه و تره بار، نسبت به آموزش موضوعات محیط زیستی از جمله آشنایی با آثار و فواید عدم استفاده از کیسه‌های پلاستیکی از طریق استقرار کارشناسان ادارت محیط زیست و آموزش‌های شهروندی شهرداری‌های مناطق در این مراکز نیز اقدام کرده است.

عرضه کیسه‌های پارچه‌ای در میادین میوه و تره بار پایتخت

راد با بیان اینکه سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران در شرایط پاندمی ویروس کرونا، مجموعه اقداماتی را برای رعایت بهداشت در میادین و بازارهای میوه و تره بار و حفظ سلامت شهروندان به صورت روزانه و مستمر انجام می‌دهد، تصریح کرد: گسترش ویروس کرونا با وجود همه تلخی‌ها و مصائبی که برای مردم ایران و جهان داشته است، ضرورت رعایت دقیق‌تر مسائل بهداشتی و توجه بیشتر به حفظ محیط زیست را به همه ما یادآوری کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با تاکید بر اینکه ارتقای استانداردهای بهداشتی و محیط زیستی یکی از اولویت‌های این سازمان است، خاطرنشان کرد: علاوه بر نظارت مستمر بر عرضه بهداشتی محصولات در میادین میوه و تره بار، تلاش کرده‌ایم تا در ساخت بازارهای جدید میوه و تره بار و بازسازی، بهسازی و نوسازی بازارهای قدیمی نیز مؤلفه‌های محیط زیستی را رعایت کنیم.

گفتنی است، سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران به مناسبت «هفته بدون پلاستیک» در 22 میدان و بازار میوه و تره بار به مدت یک هفته، مجموعه اقداماتی را برای فرهنگ‌سازی و کاهش استفاده از کیسه‌های نایلونی با مشارکت ادارات محیط زیست و آموزش‌های شهروندی و نیز شهرداری‌های مناطق به عمل آورد که مورد استقبال و توجه شهروندان مراجعه‌کننده به این مراکز قرار گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین