کد خبر: ۶۶۱۶۷۲
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲

رشد نگران کننده شمار بیماران کرونایی جوان و میانسال در مازندران

قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزایش شمار بیماران بستری و رشد بیماران کرونایی جوان و میانسال را در مازندران نگران کننده و نشانه ساده انگاری این بیماری دانست.
آفتاب‌‌نیوز :

قاسم جان بابایی شامگاه جمعه در حاشیه نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی بابل، افزایش شمار بستری بیماران جوان و میانسال را در مازندران نگران کننده دانست وگفت: همچنین توجه خانواده‌ها به سلامت سالمندان و اطفال کم شده است

وی با بیان اینکه در هفته‌ای که گذشت روند رو به افزایش در میزان تعداد بیماران کرونایی در استان مازندران به ویژه در آمل، ساری، بهشهر و بابل داشتیم، افزود: در بیمارستان‌های بابل علاوه بر بیماران خود، بیماران شهرهای دیگر استان نیز بستری شدند وسرعت افزایش تعداد بیماران بستری و مبتلا شدن تعداد بیماران جوان و میانسال نگران کننده است.

رشد نگران کننده شمار بیماران کرونایی جوان و میانسال در مازندران

وی ادامه داد: این افزایش نشانه ساده انگاری مردم نسبت به این بیماری بوده است و مراسم عروسی، تولد، عزا و مهمانی‌های خانوادگی باعث شده این بیماری سریع منتقل شود از این‌رو از مردم تقاضا داریم مسائل بهداشتی رو رعایت کنند.

جان بابایی با بیان اینکه همکاران ما نزدیک به پنج ماه با این بیماری درگیر هستند و زندگی بسیار سختی را می‌گذرانند، تصریح کرد: تیم دانشگاه علوم پزشکی بابل تیم بسیار قوی با اساتید برجسته و مهمی وجود دارد که تبحر و تسلط بسیار بالایی دارند و تسلط و تبحر تیم دانشگاه نسبت به قبل بیشتر شده و روز به روز بیشتر خواهد شد و خوشبختانه میزان مرگ و میر نسبت به اسفند ماه خیلی کمتر شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت یادآور شد: هرچه تعداد این بیماری بیشتر شود خطر بستری شدن و خطر مرگ و میر بالا می‌رود و متأسفانه در آمارهای استان برخلاف تصور گذشته بیشتر مبتلایان افراد سالمند بودند اما اکنون بیماران در سن جوانی و میانسال با این بیماری درگیر شدند.

وی یادآور شد: سالمندان در اوایل این بیماری خیلی مراعات می‌کردند ولی الان خیلی کم توجه شده و خانواده‌ها توجهات کمتری نسبت به این سنین دارند و در حال حاضر اطفال بسیاری با این بیماری درگیر شده و نشانه کم توجهی و رعایت نکردن نکات بهداشتی از سوی خانواده‌ها است.

جان بابایی افزود: در مرکز کودکان امیرکلا دانشگاه علوم پزشکی بابل تعدای اطفال بستری و تعدادی نیز در منازل خود تحت مراقبت هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین