کد خبر: ۶۶۱۸۴۲
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵

فرماندار بابل: برپایی مراسم عروسی و عزا در منزل ممنوع است

فرماندار بابل گفت: تعطیلی تالارها نباید بهانه‌ای برای برپایی مراسم عزا و عروسی در منازل باشد و با برپاکنندگان این مراسم‌ها برخورد می‌شود.
فرماندار بابل: برپایی مراسم عروسی و عزا در منزل ممنوع است
آفتاب‌‌نیوز :

قربانعلی ولیزاده بورا در گفت و گو با ایرنا افزود: در روزهای اخیر شاهد برپایی مراسم عروسی و عزا در منازل شخصی برخی از مردم در شهرها و روستاها بوده ایم که این اقدام غیر قانونی است و نیروی انتظامی در صورت برپایی چنین مراسم هایی برخورد جدی و قاطع خواهند داشت.

وی گفت: برگزاری هر گونه مراسم تجمعی در شهرستان بابل ممنوع می باشد که عده ای با نادیده گرفتن این اصل برخی از مراسم های خود را در منازل شخصی و یا باغ ها برگزار می کنند که این امر غیر قانونی است و نظارت ها برای ممنوعیت این مراسم ها تشدید شد.

وی اظهار داشت: به تمامی دهیاران و شورای های اسلامی روستاها اعلام شده است که در صورت برگزاری هرگونه مراسم تجمعی در منازل مراتب را به نیروی انتظامی گزارش دهند و برای تحقق این امر از ظرفیت فرمانده های پایگاه های بسیج هم استفاده خواهد شد.

وی گفت: از امروز مقرر شد کارمندانی که دارای بیماری های زمینه ای هستند فعالیت خود را به صورت دورکاری انجام دهند و همچنین دستگاه های پرتردد برخی از خدمات خود را به صورت مجازی ارائه دهند.

وی بیان کرد: بیش از ۲۰ روز است که روند افزایش بستری بیماران کرونایی در بابل ادامه دارد که به هر شکل ممکن و با همکاری شهروندان باید این روند متوقف شود.

۲۵۶ بیمار، آخرین آمار کل بیماران کرونایی بستری در بابل

فرماندار بابل اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۴ بیمار کرونایی جدید در مراکز درمانی بابل بستری شدند که کل آمار بستری در این شهرستان را به ۲۵۶ نفر افزایش داده است.

وی گفت: نگرانی جدی دیگر ما این است که بستری بیماران کرونایی بدحال در مراکز درمانی بابل هم روند افزایشی دارد و در حال حاضر ۴۱ بیمار کرونایی بدحال در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

ولیزاده بورا اظهار داشت: تا زمانی که شهروندان استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شست و شوی ۲۰ ثانیه ای دست ها را رعایت نکنند روند فعلی افزایش بستری بیماران کرونایی در بابل متوقف نمی شود.

بر اساس آخرین گزارش از دانشگاه علوم پزشکی بابل تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های زیر پوشش این دانشگاه در مجموع به ۲۵۶ نفر رسیده است در حالی که اواخر خرداد و اوایل تیر ماه آمار بستری به حدود ۵۰ نفر هم رسیده بود.

همچنین براساس اطلاعات میدانی خبرنگار ایرنا جمع قابل توجهی از شهروندان ،کارمندان دستگاه های اجرایی، دانشگاه ها و کادر درمانی بیمارستان ها در شهرها و روستاهای شهرستان بابل که گرفتار ویروس کرونا شده اند در منزل قرنطینه هستند.

آژیر قرمز وضعیت کرونایی در بابل از شنبه ۱۴ تیر ماه به صدا درآمد و بعد از آن نیز محدودیت های کرونایی برای سالن‌ها و باشگاه‌های ورزشی، استخرهای سرپوشیده، سینماها، سالن‌های تئاتر و نمایش، موزه‌ها و باغ‌موزه‌ها، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، مساجد و مصلی‌ها به اجرا درآمد و برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی ، مذهبی و همایش‌ها، فعالیت کافه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و چای‌خانه‌ها، باغ وحش‌ ، مراکز تفریحی ، پارک ها و بوستان ها و نظایر آن تا خروج شهرستان از وضعیت قرمز از سوی فرمانداری تعطیل شد.

زنگ خطر ورود بیماری کرونا به مازندران ۳۰ بهمن سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار مشکوک در بابل نواخته شد. بیماران شناسایی شده افرادی بودند که همزمان با شیوع کرونا در قم به آن شهرستان سفر داشتند.

دانشگاه علوم پزشکی بابل که مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت می کند، شهرستان بیش از ۵۰۰ هزار نفری بابل را با هفت بیمارستان زیر پوشش دارد که از این تعداد پنج بیمارستان آیت الله روحانی و میناگر ، شهید بهشتی ، یحیی نژاد و امیرکلا از ابتدا برای پذیرش بیماران کرونایی اختصاص یافتند و همچنان هم پذیرش این بیماران در تمامی این بیمارستان ها ادامه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین