کد خبر: ۶۶۱۸۵۹
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳

سیلی کرونا چهره فارس را سرخ کرد

افزایش شتابناک آمار درگذشتگان بیماران کرونا ، رشد فزاینده شمار بیماران بستری در بیمارستان ها ، بالا رفتن شمار افراد نیازمند به تیمار خانگی و افزایش مراکز پشتیبان در شیراز و شهرستان ها بیانگر قرمز شدن وضعیت فارس در ابتلا به کرونا است که از سوی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان گردید.
سیلی کرونا چهره فارس را سرخ کرد
آفتاب‌‌نیوز :

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به قرار گرفتن استان فارس در فهرست استان های با وضعیت قرمز کرونا ، بر تعامل بیشتر بیمارستان های خصوصی و همراهی با دانشگاه در زمینه بستری و مراقبت از بیماران تاکید کرد.

مهرزاد لطفی اظهار امیدواری کرد با کمک الهی و همیاری مردم و مسوولان، بر ویروس کرونا پیروز شویم و به اهداف اصلی مجموعه سلامت و ارتقای بیشتر شاخص های سلامت، دست پیدا کنیم.

وی همچنین با توجه به قرار گرفتن فارس در وضعیت قرمز افزود: لازم است با همکاری مردم و مسوولان و رعایت بیش از پیش توصیه های بهداشتی، پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی، استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی در جلوگیری از انتشار و شیوع ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال آن بکوشیم.

در این نشست معاونان و مدیران ارشد دانشگاه گزارشی از اقدامات حوزه های دانشگاه در زمینه مقابله با کرونا را به رییس دانشگاه ارایه دادند و مصوبات روزهای گذشته بررسی و دستورات لازم در بخش های مختلف از سوی رییس دانشگاه به اعضای ستاد ابلاغ شد.

اعزام تیم نظارت معاونت بهداشت دانشگاه برای بازدید از مراکز تعویض پلاک با توجه به ازدحام مراجعان در این مراکز و برگزاری نشستی با حضور مسوول مرکز پایش مراقبت های سلامت(MCMC) دانشگاه با مراکز پرستاری بیمارستان ها در راستای ارتقاء فرایندهای اطلاع رسانی و هماهنگی گردش اطلاعات، از موضوعات بررسی شده در نشست امروز ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کرونا بود.

مرزبندی سختگیرانه کرونا در استان فارس

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا نیز عنوان کرد: با توجه به وضعیت کرونا در استان فارس، مزبندی های سختگیرانه از امروز شنبه ۲۸ تیرماه جاری تا جمعه سوم مرداد به مدت یک هفته در این استان اعمال می‌شود.

عبدالرضا قاسم‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا ابراز داشت: مرزبندی ها بنا بر آخرین مصوبات ستاد استانی مبارزه با کرونا شامل لغو تمامی تجمعات در سراسر استان، لغو مجالس ختم و عروسی در تالارها، سالن‌ها و منازل، تعطیلی تمامی کتابخانه‌ها، بوستان‌ها و پارک‌ها و تفرجگاه‌ها، ارائه خدمات رستوران‌های و فست‌فودها فقط به‌صورت بیرون‌بر و همچنین تعطیلی مترو و اتوبوس در کلانشهر شیراز تا یک هفته آینده است.

وی ابراز داشت: با تشدید محدودیت‌ها، فرمانداران موظف هستند با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و سایر ادارات و نهادها بر اعمال شیوه‌نامه‌های بهداشتی نظارت کنند؛ همچنین برگزاری هرگونه مراسم در شهرستان‌های قرمز استان مطلقا ممنوع است؛ همچنین بازرسی و نظارت بر اماکن، مراکز تجمع، ادارات، واحدهای صنفی صنعتی و خدماتی تولیدی و عمرانی تشدید شود و با متخلفان بنابر دستورالعمل جدید کمیته امنیتی و انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا و با اختیاراتی که به بازرسان دانشگاه‌های علوم پزشکی داده شده است، برخورد خواهد شد.

از دیروز تا امروز ۲۸ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۶۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۸ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳ هزار و ۹۷۹ نفر رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین