کد خبر: ۶۶۱۸۶۹
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۴

ابتلای ۹۰ نفر از کارکنان مترو تهران به کرونا

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با اشاره به اینکه ۹۰ نفر از کارکنان این شرکت مبتلا به کرونا شده‌اند، گفت: طی روز‌های اخیر آمار مسافران مترو کمتر شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

فرنوش نوبخت مدیرعامل مترو تهران درباره آمار مسافران مترو در پایتخت اظهار داشت: ۱۰۰ هزار نفر از مسافران مترو طی روز‌های اخیر کاهش یافته است و در حال حاضر حدود ۸۰۰ هزار نفر روزانه با مترو تردد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه هواساز‌های قطار‌های مترو و ایستگاه‌ها مشکل فنی ندارد، گفت: تجهیزات مترو قبل از شیوع کرونا نصب و راه‌اندازی شده و برای حالت عادی طراحی شده است.

ابتلای ۹۰ نفر از کارکنان مترو تهران به کرونا

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود هواساز‌های مترو می‌تواند عامل انتقال مترو باشد، گفت: در ایستگاه‌های مترو هواساز‌ها هوا را جابه‌جا کرده، محیط را خنک می‌کند و به طور کلی هوا فیلتر می‌شود؛ در داخل قطار نیز هواساز‌ها نقش جابه‌جایی هوا را دارند و در ایستگاه با باز شدن در قطار، هوای داخل به ایستگاه خارج می‌شود.

نوبخت تأکید کرد: در صورتی که شهروندان علائم ابتلا به کرونا را دارند به هیچ عنوان از مترو و حمل و نقل عمومی برای رفت و آمد استفاده نکنند تا سلامت سایر افراد نیز به خطر نیفتد.

وی گفت: از ابتدای شیوع کرونا حدود ۹۰ نفر از همکاران ما در شرکت بهره‌برداری مترو مبتلا به کرونا شده و دو نفر جان خود را از دست داده‌اند که بیشتر مبتلایان افرادی بوده‌اند که در ایستگاه‌ها فعالیت داشته‌اند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران خاطرنشان کرد: تعطیلی مترو در دست شهرداری نیست و در صورتی که ستاد ملی کرونا چنین موضوعی را ابلاغ کند ما نیز تابع آن خواهیم بود، ولی در حال حاضر با حداکثر قطار‌ها مشغول خدمت‌رسانی به شهروندان هستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین