کد خبر: ۶۶۱۹۹۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
وکلای پرونده خبر دادند

توقف اجرای حکم اعدام ۳ جوان بازداشتی اعتراضات آبان/ اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور

جمع ۴ وکلای محکومان این پرونده در متنی نوشتند: با توجه به اظهارات سخنگوی قوه قضائیه در خصوص احتمال پذیرش درخواست اعاده دادرسی در این پرونده، امید به نقض رأی بدوی داریم و بر همین اساس درخواست اعمال ماده ۴۷۴ را تقدیم رئیس دیوان عالی کشور کردیم.
آفتاب‌‌نیوز :

سخنگوی قوه قضاییه روز سه‌شنبه هفته گذشته (۲۴ تیرماه) در بیست و نهمین نشست خبری خود در پاسخ به سئوالی در باره تایید حکم اعدام سه نفر از محکومین حوادث آبان ماه، اظهار کرد: این حکم بعد از فرجام خواهی متهمان و وکلای مدافع آن‌ها به تایید دیوان عالی کشور رسیده و به دادسرا اعاده شده است.

وی همزمان با همین سخنان، افزود: اجرای احکام، یک فرآیند کاملا قانونی دارد که باید طی شود و ممکن است در این فرآیند قانونی، باز دادرسی‌های فوق العاده مانند اعاده دادرسی یا اعمال ماده ۴۷۷ یا هر موجب قانونی دیگری چه در این پرونده و چه در سایر پرونده‌ها نتیجه پرونده را توام با تغییر کند.

توقف اجرای حکم اعدام سه جوان محکوم به اعدام اعتراضات آبان/ اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور

امروز و در همین زمینه جمع ۴ وکلای محکومان این پرونده در متنی نوشتند: با توجه به اظهارات سخنگوی قوه قضائیه در خصوص احتمال پذیرش درخواست اعاده دادرسی در این پرونده، امید به نقض رأی بدوی داریم و بر همین اساس درخواست اعمال ماده ۴۷۴ را تقدیم رئیس دیوان عالی کشور کردیم.

وکلا اظهار داشتند: حسب اطلاع واصله، خوشبختانه این درخواست توسط رئیس دیوان عالی کشور پذیرفته شده و پرونده جهت بررسی مجدد به یکی از شعب دیوان عالی ارجاع شده است و باتوجه به موازین قانونی و رویه جاری قضایی در حال حاضر اجرای حکم اعدام موکلین تا زمان تعیین تکلیف نهایی قضایی در این پرونده، متوقف میباشد و از انجایی که یکی از قضات دیوان عالی کشور در شعبه رسیدگی کننده هم قبلا مخالف رای صادره بوده، بسیار امیدواریم که با توجه به رویکردهای امید برانگیز دوران تحول در دستگاه قضا و در چارچوب عدل و انصاف این پرونده مورد بررسی مجدد قرار گرفته و رأی قبلی نقض شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
9
11
بابا دلتون خوشه !! این فیلم و تئاتر را جمع کنید، مردم ایران واقعا طی این سالها گرگ باران دیده شده اند. ازکی تاحالا نظرمردم برای اعدام کسی مهم بوده ؟
سالاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
4
28
خداوند وعده تقاص خون بی گناه رو داده ، بترسید از ریختن خون بیگناه به این راحتی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
0
3
به نظرم باید خسارت سوختن بانک ها را از کسانیکه دستگیر شدن بگیرند. این از 100 تا اعدام برای اونها سخت تر و برای کشور پرفایده تره. بحث زورگیری و این ها هم که جدا است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
3
11
از مردم که نمی ترسید خوب ترامپ هست تا ازش بترسید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین