کد خبر: ۶۶۲۲۲۷
تعداد نظرات: ۵۶ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
شیطنت در فروش بسته‌های بلندمدت، فریب جدید اپراتور‌ها در ارائه اینترنت

یکه‌تازی اپراتور‌های متخلف؛ کسی نتوانست جلوی ایرانسل و همراه اول را بگیرد!

سود اپراتور‌ها از بسته‌های اینترنت آنقدر دلچسب و قابل توجه است که تهدید جریمه دو میلیارد تومانی هم نتوانست مانع از اجرای سیاست‌های آن‌ها برای تغییرات بسته‎‌های اینترنتی شود.
آفتاب‌‌نیوز :

اینترنت در زندگی امروزی به یک کالای ضروری تبدیل شده است. از تماس تصویری و خرید آنلاین گرفته تا آموزش آنلاین و دورکاری دیگر جزئی از برنامه روزمره خانوار‌ها شده است. حتی با خبر شدن از اطلاعیه‌ها و دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا، تست سلامت، خرید سیم‌کارت، اعطای وام، سهام عدالت، کمک هزینه معیشتی، دریافت کد بورسی، ثبت‌نام در سجام، کار‌های بانکی و اغلب روزمرگی‌های زندگی مردم کل دنیا به بستری گره خورده است به نام اینترنت.

دنیای‌اقتصاد در ادامه نوشت: در ابتدای راه، زمانی که تب کرونا داغ بود و قرنطینه خانگی و در خانه ماندن‌ها خیلی شدیدتر از امروز بود، اپراتور‌ها و کسب ‎و کار‌ها ی اینترنتی برنامه‎ های مختلفی برای نگه داشتن شهروندان در خانه داشتند. اما با آغاز موج دوم شیوع دوم کرونا دیگر خبری از این برنامه ‎ها نیست و در این میان، اما اپراتور‌ها کار عجیبی انجام دادند. شبانه، بسته‌های بلندمدت خود را حذف کردند و با تعریف بسته‌های گران قیمت کوتاه‌مدت، عملا قشر متوسط و ضعیف جامعه را نشانه رفتند؛ قشری که این روز‌ها همه چیزش به اینترنت وابسته است و اتفاقا کسب و کارش هم رونقی ندارد که برای دریافت ۲ گیگ اینترنت یک ماهه که چند روز بیشتر دوام نمی‌آورد، مبلغ ۱۷ هزار تومان پرداخت کند.

یکه‌تازی اپراتور‌های متخلف؛ کسی نتوانست جلوی ایرانسل و همراه اول را بگیرد!

گرانی یک‌شبه اینترنت، بدون اعلام قبلی، بدون برگزاری جلسه و بدون دریافت تاییدیه از رگولاتوری جزو عجیب‌ترین کار‌هایی بود که از اپراتور‌ها سر زد. به نظر می‎رسد، سود اپراتور‌ها از بسته‌های اینترنت آنقدر دلچسب و قابل توجه است که تهدید جریمه دو میلیارد تومانی هم نتوانست مانع از اجرای سیاست‎ های آن‌ها برای تغییرات بسته‎ های اینترنتی شود. به هر حال، این روز‌ها که به لطف کرونا مصرف اینترنت در بین شهروندان بیش از گذشته شده، فرصت خوبی برای اپراتور‌ها شده تا کاربران را مجبور به پذیرش هرگونه تغییراتی کنند.

در همین مدت که انواع کمپین‎ های همدلی برای حمایت از کسب‎ و کار‌ها و شهروندان برای گذراندن دوران سخت کرونا راه ‎اندازی شده، ایرانسل و همراه اول در کنار گران کردن بسته‎ های اینترنتی، اقدام به تغییراتی در برخی از بسته‎ ها کرده‎اند. طوری که بسته‎ های پرکاربرد و محبوب در بین کاربران مانند بعضی بسته‌ های بلندمدت، به شکل کامل حذف شده‎اند.

به عبارتی، بسته ‌های بلندمدت مانند شش ماهه و یک‌ساله که عمدتا از حجم اینترنت بالایی برخوردار بودند حذف شده یا مقدار حجم ارائه شده در آن‌ها کاهش نسبی داشته است. به نظر می ‎رسد این دو اپراتور از هرگونه ابزار اعم از نوع بسته، دوره استفاده بسته، حجم آن و در نهایت قیمت آن استفاده کرده‎ اند تا بتوانند درآمدشان را افزایش دهند.

در این راستا، پیمان قره‌داغی، مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری، اواسط تیر ماه در گفت‎وگو با «ایسنا»، اعلام کرد: بعضی از بسته‌ های پرمصرف از برخی درگاه‌ها حذف شده است. البته این اقدام که از سوی اپراتور‌های غالب و بدون کسب تاییدیه سازمان انجام شده، تخلف است و به همین خاطر به اپراتور‌ها اخطار دادیم که بسته‌ ها دوباره هم در پرتال و هم اپلیکیشن اپراتور‌ها قرار گیرد. اپراتور‌ها برای ارائه تعرفه‌های قبلی از رگولاتوری تاییدیه گرفته بودند و نباید تعرفه‌ های مورد تایید سازمان را حذف می‌کردند.

به اعتقاد وی، اپراتور‌ها می‌توانستند این تعرفه‌ ها را از ابتدا تعریف نکنند، اما اگر تعریف کردند، باید سرویس‌شان را ادامه می‌دادند. اگر قرار باشد بسته‌ های جدیدی تعریف شود یا بعضی از بسته‌ ها از مدار خارج شود و اپراتور‌های غالب حتی اگر بخواهند کمتر از سقف، تعرفه بدهند هم باید از سازمان تاییدیه بگیرند که دراین مورد رگولاتوری تاییدیه‌ای برای حذف بسته‌ ها نداشتیم. سقف تعرفه اپراتور‌ها هم تا ۴۲ هزار تومان به ازای هر گیگابایت اینترنت برای سیم ‌کارت‌ های دائمی و ۶۳ هزار تومان برای سیم ‌کارت‌ های اعتباری است و اگر بخواهند بالاتر از سقف تعرفه بدهند هم برخورد می‌شود.

به هر حال، تهدید سازمان رگولاتوری هم تاثیرگذار نبود تا اپراتور‌ها از این تخلف دست بکشند یا از موضع خود عقب‌نشینی کنند. به گفته معاون وزیر ارتباطات، در گفتگو با «ایرنا»، به دلیل برنگشتن تعرفه اینترنت به حالت اولیه از سوی اپراتور‌ها و تداوم تخلفی که صورت گرفته است، صبح روز شنبه جریمه دو میلیارد تومانی به دو اپراتور ایرانسل و همراه اول ابلاغ شد. جریمه نقدی قدم اول برای برخورد با تخلف صورت گرفته است و در صورت استمرار این مساله، قطعا روال‌های دیگر را در پیش خواهیم گرفت. تعلیق، کاهش مدت اعتبار پروانه و مواردی از این دست، مصوبه‌های قانونی است که می‌توان با استناد به آن‌ها تخلفات را پیگیری کرد.

وی افزود: از جزئیات اقدامات صورت گرفته در دادگستری با خبر نیستم، اما روال‌های قانونی پیگیری خواهد شد.

فروش بسته‌های بلندمدت ایرانسل و همراه اول همچنان در هاله‌ای از ابهام

باشگاه خبرنگاران جوان نیز در همین باره نوشته است: نقش بی‌بدیل اینترنت را در زندگی مردم با سبک زندگی جدیدی که در پیش گرفته‌اند نمی‌توان انکار کرد، زیرا لزوم و ضرورت استفاده از فناوری و وسایل ارتباط جمعی موضوعی گریزناپذیر برای انسان امروزی است.

در این برهه حساس و به ویژه پس از شیوع ویروس کرونا در ایران و قرنطینه خانگی مردم، زمانی را که افراد صرف دید و بازدیدها، حضور در اجتماع، کار کردن در محیط بیرون از خانه و خرید کردن می‌کردند کمتر شد و مردم به دنبال راهی برای پر کردن زمان خالی خود شدند؛ بهترین گزینه تلفن همراه هوشمند و استفاده از محتوا‌های مختلف اینترنت بود. به علاوه تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و سوق یافتن آموزش جامعه آماری بزرگی از مردم یعنی دانش‌آموزان و دانشجویان به سمت آموزش مجازی، نیاز مبرم جامعه به اینترنت را افزایش داد.

آمار و ارقام مقایسه‌ای که از دوران قبل و بعد از قرنطینه توسط سازمان‌های خدمات‌رسان اینترنت در کشور ارائه شد، از این موضوع خبر می‌داد که مصرف اینترنت پس از اعلام قرنطینه خانگی از سوی دولت، با افزایش چشمگیری رو به رو بوده است.

این امر تا جایی اهمیت یافت که در ایام نوروز سال جاری، محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تشویق مردم به ماندن در خانه و جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس منحوس در کشور، بسته‌های رایگاه ۱۰۰ گیگابایتی را به صورت بسته‌های هدیه برای اینترنت‌های ثابت خانگی فعال کرد.

تغییر در بسته‌های اینترنتی، شگرد عجیب اپراتورها برای سودآوری بیشتر

اپراتور‌های تلفن همراه نیز در این شرایط توانستند سود خوبی را از فروش بسته‌های اینترنتی کسب کنند، اما پس از مدتی وضعیت ارائه اینترنت از سوی اپراتور‌ها با تغییراتی رو به رو شد؛ درست زمانی که موج شیوع ویروس کرونا در کشور شدت گرفت و روزانه بر تعداد قربانیان و مبتلایان ایرانی به این ویروس افزوده می‌شد و نیاز بود برنامه‌هایی تدوین و اجرا شود که مردم را به ماندن در خانه و رعایت اقدامات پیشگیرانه دعوت کند، فروش بسته‌های اینترنتی از سوی اپراتور‌ها با تغییرات عمده‌ای مواجه شد.

اپراتور‌ها در حرکتی، بدون دریافت مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تغییراتی در قیمت، مدت زمان و حجم بسته‌های خود ایجاد کردند. پس از پیگیری‌های صورت گرفته از سوی خبرنگاران باشگاه خبرنگاران جوان برای دریافت چرایی و چیستی این تغییرات، اپراتور‌ها پاسخگو نبودند و یا اعمال تغییرات در فروش بسته‌های اینترنتی را انکار کردند.

وقتی رگولاتوری در مقابل اپراتورهای متخلف دست به جریمه می‌شود

حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور پس از این اقدام اپراتورها، با انتشار توئیتی در حساب کاربری خود، تغییرات به وجود آمده در فروش بسته‌های اینترنتی را تخلفی از سوی اپراتور‌ها خواند و به آن‌ها تذکر داد تا بسته‌ها را به حالت قبلی برگردانند.

اپراتور‌ها نیز مذاکره با رگولاتوری را آغاز و سعی کردند این سازمان را برای اقدام جدیدشان متقاعد کنند تا اینکه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به اپراتور‌ها هشدار داد اگر بسته‌های اینترنت را به حالت اولیه تغییر ندهند و تخلفشان را جبران نکنند جریمه سنگینی در انتظارشان خواهد بود. به دنبال این هشدار، روز گذشته رگولاتوری جریمه‌ای ۲ میلیارد تومانی را برای اپراتور‌های متخلف ابلاغ کرد.

اپراتور‌ها با این تهدید سازمان تنظیم مقررات مجبور به عقب‌نشینی شدند، اما در مقابل، طی اقدامی بسته‌های بلندمدت بیش از ۳۰ روزه اینترنت را از دسترس مشترکان خود خارج کردند که این موضوع نیز مردم را با مشکلاتی مواجه کرد. در حال حاضر بسته‌های موجود برای خرید مقرون به صرفه نیست و کسی حاضر نیست برای خرید حجم کمی از اینترنت همراه پول زیادی را بپردازد.

بسته‌های اینترنت بلندمدت از فهرست فروش اپراتورها حذف شد!

اپراتور ایرانسل خرید بسته‌های بیش از ۳۰ روزه از طریق اپلیکیشن «ایرانسل من» و کد‌های دستوری قابل استفاده را مسدود کرده و خرید بسته‌های ۶۰، ۹۰ و یا ۳۶۵ روزه فقط از طریق سایت این اپراتور برای مشترکان قابل دسترسی است.

همراه اول نیز مدعی است که امکان خرید بسته‌های بلندمدت از طریق سایت این اپراتور برای مشترکان فراهم است، اما علاوه بر اینکه خرید بسته‌های بلندمدت از طریق کد‌های دستوری و اپلیکیشن «همراه من» مسدود شده است، در سایت رسمی همراه اول نیز بسته‌های بیش از ۳۰ روز وجود ندارد و همین بسته‌های ۳۰ روزه نیز دارای محدودیت زمان استفاده و یا مخصوص مشترکان جدید این اپراتور هستند.

در مدتی که بسته‌های اینترنت همراه اپراتور‌های ایرانسل و همراه اول دچار تغییرات عمده شده است، بسیاری از مردم از روی ناچاری این بسته‌ها را خریداری و برای امورشان استفاده کرده‌اند. در صورت بازگشت بسته‌ها به حالت اولیه، مشترکانی که این مدت بسته‌های ارائه شده را خریداری کرده‌اند متضرر شده‌اند و باید چاره‌ای نیز برای این افراد اندیشیده شود. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این باره اعلام کرد هنوز تصمیم قاطعی برای چگونگی بازگرداندن پول مردم گرفته نشده است.

با وجود فشار‌های زیادی که در طی اعمال این تغییرات متوجه اپراتور‌های متخلف بوده است، هنوز هم بسته‌های اینترنتی مناسبی برای خرید در دسترس مردم قرار نگرفته و فعالسازی این بسته‌ها با توجه به اوضاع نابسامان اقتصادی خانواده‌ها، با سختی‌هایی رو به رو است.

امید است با تصمیمات عادلانه سازمان تنظیم مقررات و اعمال قانون، جلوی تخلف اپراتور‌های تلفن همراه گرفته شود و به فشار اقتصادی که مردم در این شرایط سخت متحمل شده‌اند دامن زده نشود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
1
21
چرا باور نمیکنید که علت آن حقوقهای نجومی و متفاوت با دیگر کارکنان دولت کارشناسان آنهاست که بالاخره بایستی جبران گردد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
ماشالله بابا این که چیزی نیست نه اینا پول دارن مردمو مثل خودشون میبینن نمیدونن بعضی از ماها نان نداریم بخوریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
خوب درس خوندن و حقشونه و تازه وزیرشون میخواد کاندید آینده شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
1
25
آفتاب حالت خوبه؟؟؟؟
مگه نمیدونی مالک اپراتورها کیه؟؟؟؟
پاسخ ها
حجت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
این اپراتور ها کار میکنن که سود آوری داشته باشن
کشور به این اپراتور ها دلار مورد نیاز رو نمیده و به خاطر گرون شدن دلار هزینه ی اینترنت هم گرون میشه دولت اگه خیلی دلش میسوزه جلوی گروون شدن دلار رو بگیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
نهاد ها و اشخاص مالک این اپراتورها نیازی به دولت ندارند،
اونها خودشون یه دولت هستند
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
2
11
آفتاب عزیز! لطفا از وزیر و دولت متبوعت بخواه. مشکلات را همه می بینیم. مرد عملم آرزوست.
سام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
0
14
این پولا این سودها خوردن نداره با توجه به وضعیت اقتصاد کشور و به خصوص ویروس کوید19 مردم مجبور به موندن در خونه هاشون هستن کسب و کار ها خابیده مردم نمیتونن امرار معاش کنن برخی از مسئولین و یا نهادهای دولتی و خصوصی بجای کمک ب مردم دارن ازار میدن خدارو خوش نمیاد از مردم نمیترسید از خدا بترسید
علی سواری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
0
11
کو گوش شنوا
الف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
0
11
فقط بلد بودن سوپر مارکت جریمه کنن که اونم تعطیل شد
بنظرتون چند نهاد و سازمان از جیب مردم حقوق میگیرن و شغلشون با این گرانفروشبها ارتباط داره اما تا حالا هیچ حرکتی نکردند
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
0
10
وقتی قانونی نباشه هرکس هرکس میشه باید یک یکی باشه جواب این دزدی هاروبده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
3
11
بسیار عالی انشاا... گرانتر شود، خلایق هر چه لایق
شاکر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
0
12
واقعاخیلی مصرف انترنت رو بردن بالا من توماه ۱۵گیگ انترنت همرا مصرف میکردم الان دوبرابرشدن تو همین ماه۳۵گیگ مصرف شده واقعامسخره بازی شده
جعفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
0
5
..... با این ارائه اینترنتتون
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
0
6
سلام به نظره من بهتره از همراه اول و ایرانسل ترابرد کنیم رایتل چون به نظره من حرف زدن بی عمل تو ایران زیاده اعصاب خودتون و خورد نکنید رایتل مگه از این دو اپراتور چی کم داره بزارید اینقدر گرون کنم تعرفه بسته‌های اینترنتی رو تا خودشون گیرپاچ کنن
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
0
10
جالب اینجاست که واسه اضافه حقوق کارگرا کلی جلسه میگیرن ولی مخابرات و خودروسازا هیچکی جلودارشون نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
استخدام در وزارت ارتباطات خیلی سخته ولی اگر استخدام بشی نونت توی روغنه و هیچ جلو داری هم نداری
فریبا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
1
8
ما مردم چقد بدبختیم کسی نیست صدامونو بشنوه یعنی یه نفر نیس جلو اینا رو بگیره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
1
8
مشکل فقط اپراتورها نیستن کلا شده بی درو پیکر هر کی از راه میرسه میخواد به مردم فشار بیاره مردمم عادت کردن
db
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
0
3
دوستان یه جورهایی هرچه سریعتر از استار لینک بخواهید تا ماهواره اش را به آسمان ما هم بفرستد تا این بدبختها سیر بشند
م.ش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
0
3
به نظرمن بدترازاین هم میشوددارن هیزم برای اخرتشون جمع میکنن بزارجمع کنن
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
0
4
باسلام، بخدا این دیگه یعنی تو روز روشن دست بردن توجیب مردم زحمت کش ومظلوم ایران هست، وبه نوعی دزدی واضح وروشن، یعنی خودشون که دست اندرکار این قضیه هستن، اینترنت بگیرن 25گیگ همراه اول و ببین توچند روز به صورت عادی تموم میشه. همراه اول 25گیگ یه هفته تمومه، واصلا فقط بخای خبربخونی ومشتری اینترنتی تو جواب بدی، سر7روز تمام وباید مجدد87 تومن دیگه با 9درصد مالیات مجدد بپردازی، سازمان بازرسی بجد خاهشا ورود کنه وپولامونو پس بگیرن ازآقای ن اپراتور ممنون
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
0
7
خدا وکیلی مملکت که نیست گل و بلبله!!
کلی پول اینترنت دادم تو این چند روزه. دیگه شورشو درآوردن. دیگه از تمدید خودکار درآوردم چون پولی ندارم که پرداخت کنم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
0
6
بابا تو ایران اگه چیزی گرون بشه محاله بیاد پایین بریم سمت رایتل سیم کارتو بزار لایه دندونات بشکن
Ahmad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
0
2
خیلی عالی همه چیز گران شد.خوش به حال اونای که رحم نمی کنند فقط به فکر پول هستند وشب راحت می خوابند.پناه به خدا.موفق باشیم.
سید عباس حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
0
5
خوب اونا گرون کردن اینا جریمه کردن پول مردم که.برگشت نمیخوره اینجا مردم.ضرر کردن همشون دستشون تو یه کاست
آمنه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
0
2
من ۵۰گیگ گرفتم با۷۰تومان.خب من ۵۰گیک میخوام چکاریا۲گیگ میتونم بگیرم که خیلی کمه یا۵۰گیگ که خیلی زیاد
واقعامنصفانه نیست
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
0
1
آذرتل هم بسته های ارزونتری داره
صدف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
0
3
وای خدا داد مارو بگیره
من دیگه هیچ امیدی ندارم هرروز دارم افسرده تر میشم بازم ما دستمون به دهنمون میرسه خدا خودش کمک کنه
فکر کردید برید سمت رایتل همینطور میمونه کافیه بدونن مردم به چی نیاز دارن همون گرون میشه
جبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
0
5
دست مسولین در جیب ملت.
این جریمه کردنه مساوی با گرفتن درصدی از تعرفه های‌جدیده.
وگرنه اگر سازمان‌ارتباطات نتونه دوتا شرکتو سرجاش بزاره ب درد جرز دیوار میخوره
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
0
2
ببینید این اپراتور ها به کجا وصلند؟ وقتی فهمیدید خیالتان راحت میشود که کاری از دستتان بر نمیاد و اعتراض هم فایده ندارد و وقتتان را تلف کامنت گذاشتن و مطالبه گری نخواهید کرد!!!
اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
0
3
انشاالله سیارک بیا بخوره وسط ایرانسل و همراه اول همه راحت شن از دست کم فروشان و گرانفروشان الهی امین
shahram aryadoost
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
0
4
دزد هستند مونیدیم ما مردم بیچاره زیر فقر و گرانی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
0
1
خود مخابرات چی
جواد
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
0
2
همش تقصیر آذری جهرمی هست ایران ول
مارال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
0
4
تنها رایتله که هنوز تعرفه هاش منصفانه است اگه جیبتون براتون مهمه و نمیخواید پول تو جیب یه مشت دزد بریزید یه رایتل تهیه کنید و از تعرفه های منصفانه اش لذتشو ببرید فقط الان رایتل با ما مونده اگه تا چند روز دیگه مثل این ... همراه و ایرانسل نشه.
ahad
|
United States of America
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
0
3
اینا فقط جلوی مردم رو میتونن بگیرن،خودروسازی و تخم مرغ و خر و سنگ و خاک و هوا و هر چی که فکرشو بکنی همش گرون شد کدومشو تونستن کنترل کنن که این دومی باشه؟نمیخوان کنترل کنن.این مردم حقشون همینه،امیدوارم اینقد فشار بیارن که همه فرار کنن برن افغانستان
الناز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
0
6
مسئله فقط گرون شدن نیست من که توی دوماه ده گیگ مصرف میکردم الان توی 4 روز تمام میشه بسته ها حقیقی نیستند درد ما اینه کیه که گوش بده
مسلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
0
1
من که نت رایتل در اکثر موقع ها استفاده‌میکنم خداروشکر رایتل هنوز بسته‌های ماهانه و‌بلند مدتش به شکل سابق باقی مونده و دست به قیمت و حجمشون هم نزده و تازه یه سری هدایا جذاب و عالی هم ارائه میده و بسته هاشم از قیمت های سابغ ایرانسل وهمراه اول بهتره و کیفیت و سرعتشم که توی گرگان و مشهد که من حضور دارم از ایرانسل خیلی بهتره و در گرگان در حد همراه اول ولی در مشهد از همراه اول هم سرعت و کیفیتش بهتره به کل به دوستان توصیه میکنم یه سیم‌رایگان از رایتل حداقل بگیرن و در منطقشون با سیم کارت رایتل استفاده کنن برای یه مدت آزمایشی و اگر خوب بود از رایتل نت بگیرن همراه با هدایا و طرحای خوب و مکالمه رایگانش
نورالدین معتمدراد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
1
0
بریم بمیریم دیگه بخدا کرونا بگیریم بمیریم بهتره راحت میشیم از این همه گرونی یه روز برنج یه روز حبوبات یه روز قند شکر یه روز چای روز به روز دلار و.....
کجایی کرونا بیا ماروبکش راحت مون کن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
0
1
باسلام واقع جایی تاسف داره این چه وضع آخ یی بسته می گیری تا میای تموم میشه بسته های بلند مدت هم که خبری نیست پس حق مصرف کننده چی میشه مردم تو خرچ زندگیشون مند این دارن جیب اشون پر می کن
علی
|
United States of America
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
0
1
این جریمه بی تاثیر هست خود اینا میخاستن قیمت ها جا بیفته بعد جریمه بشن تمام.این جریمه درامد یک روز اینام نیست .تازه در این چند روزه ک افزایش قیمت دادن چند برابر مبلغ این جریمه رو به جیب زدن.میبینید که این خنده دار بوده و کارساز نیست. فقط دو تا روش در مقابل اینا جواب میده .اول اینکه مردم یه مدت اینارو تحریم کنن
اما این روش الان با توجه به نیاز بالا به ارتباطات مقدور نیست . راه دوم رقیب سازی برای اینها
است این روش هم باد اینا رو تنظیم میکنه .دولت باید دنبال این کار باشه.ایجاد اپراتورهای جدید همچنین تقویت و تبلیغ رایتل و غیره .بقیه روش ها خود رو فریب دادن هست.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
0
2
سلام بابا یکمی بفکر مردم باشید شماها حتی تو اینترنت هم میخایید گوشت مردم رو میخورید هر کی هر کاری میشه میخاد فقط بخوره ولا دیگه نمیکشه تنها خوشیمون همین بسته زدن هست اونم کم کم باید قیدشوبزنیم
مونا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
0
1
مملکت صاحاب ندارع اخه .الان تو این وضعیت کرونا باید بسته هارو نصف قیمت میکردن
...
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
0
1
بلاخره کشور دیگه با ماهواره هایی که پرتاب میکنن اینترنت جهانی میکنن و ببینم اون روز اینا میخوان چیکار کنن
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
0
1
مملکت بی صاحبه اگه صاحب داشتنمی زد هرکی هرچی ازدهنش بیرون میاد میگه قیمتش اینقدره
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
0
1
فعلاطوری شده که باید به این فشارها عادت داشته باشید چون مردم باید جور همه چیز را بکشند
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
0
1
سکوت مردم علامت رضا
یاسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
0
1
تقصیر وزیر ارتباطات هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
0
2
سلام وقتی ی عده ساعت ها میرن تو لایو زنده یه مشت ادم مزخرف مثل پویان مختاری ؛ تتلو ؛ دنیا جهانبخت ؛ وحید خزایی ؛ ندا یاسی ؛ بهادر وحشی و پسره اون سفیر سابق ونزوئلاو ک.خ و.... باید هم گرون بشه میگن مردم راضی اند حتما .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
0
1
اپراتور های ایران به اسمه اینترنته ملی و بین المللی دارن دزدی میکنن از جیبه مردم،وگرنه نصفه برنامه هایه ایرانی بین المللی نیست که اینترنته بین المللی میخواد برو لیسته سایت هایی که ملی تعریف کردنو ببین بخند...
محمودمقیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
0
0
سلام خسته نباشید ممنون بابت مطالب مفیدتون .
فقط میشه تاسف خرد نسبت به این کارشون تو این شرایط بد جامعه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
0
0
رایتل عالیه.. بگیرید ضرر نداره.. خیلی بصرفه است و عالی خداشاهده
ناصر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
0
0
دگه هرکی هرکیه هرکس کار خودش رو میکنه وزیر کیه رییس جمهور هم بگه دیگه قیمت رو پایین نمیارن باید بسازیم .بسوزیم
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
0
1
دوستان هموطن این دو اپراتور اصلا مقصر نیستن اینا کاسبن یعنی فقط دنبال سود بیشتر به هر روشی دلشونم اصلا نسوخته که مردم دارن یا ندارن فقط منافع خودشون مهمه مشکل اصلی بی قدرتیه سازمانهای نظارتی و دولته که اینقدر غرق در رشوه و فساد شدن که نمیتونن حتی از پس دوتا اپراتور تلفن همراه بر بیان همونجور که نتونستن از پس خودرو ساز و مرغدار و کارخانجات لبنی و صرافی وووووو....... بربیان اینجور مواقع مردم خودشون باید با همبستگی و پویشهای اجتماعی جلوی زیاده خواهیه این تجار رو بگیرن و ادبشون کنن که متأسفانه ما مردم خودمون داریم تیشه به ریشه ی خودمون میزنیم و هرچی گرون میشه براش صف میبندم تا وقتیم این رویه اصلاح نشه این گرونی و تورم کم که نمیشه هیچ وضعیت از اینم بدتر میشه امیدوارم یکم به خودمون بیایم و به همدیگه و خودمون رحم کنیم
سعید تهرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
0
0
فقط راااااایتل
عالی عالی عالی
هرکس همراه اول و ایرانسله لیاقتش گرونیه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین