کد خبر: ۶۶۲۳۲۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۸

لشکرکشی «بن‌سلمان» علیه «بن‌نایف» همزمان با بیماری پادشاه عربستان

گروهی از کاربران شبکه اجتماعی توئیتر در عربستان در اقدامی هماهنگ محمد بن نایف، ولیعهد سابق این کشور را به فساد مالی متهم کردند.
آفتاب‌‌نیوز :

هزاران توئیتی که علیه ولیعهد سابق عربستان و یکی از نزدیکانش منتشر شده است به نظر می رسد بخشی از کارزاری وسیع‌تر برای زیر سوال بردن رقبای محمد بن سلمان، ولیعهد کنونی باشد.

این در حالی است که برخی از گزارش ها از احتمال تعقیب قضایی محمد بن نایف به اتهام فساد مالی حکایت دارد.

لشکرکشی «بن‌سلمان» علیه «بن‌نایف» همزمان با بیماری پادشاه عربستان

در توئیت‌هایی که انتشار آنها از روز جمعه آغاز شد از سعد بن جابری، مقام ارشد سابق در وزارت کشور عربستان نیز علاوه بر محمد بن نایف به عنوان یکی از عاملان فساد مالی یاد شده است.

سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در سال ۲۰۱۷ میلادی محمد بن نایف را از مقام ولیعهدی کنار گذاشت و محمد بن سلمان، پسرش را به عنوان جانشین او معرفی کرد.

حملات توئیتری به ولیعهد سابق عربستان در حالی صورت می گیرد که پادشاه این کشور روز دوشنبه به دلیل «التهاب کیسه صفرا» در بیمارستان بستری شد.

محمد بن نایف که زمانی کنترل نیروهای امنیتی عربستان را در دست داشت با سازمان های اطلاعاتی غرب روابط نزدیکی دارد و همچنان در میان بخشی از هیات حاکمه عربستان محبوب است.

مقامات عربستان ماه مارس (اسفند فروردین) سال جاری محمد بن نایف را مدتی بازداشت کردند. دو تن از فرزندان سعد بن جابری نیز در آن زمان بازداشت شدند. این در حالی است که سعد بن جابری در کانادا ساکن شده است.

تحرکات کنونی علیه محمد بن نایف بخشی از تلاش ها برای تحکیم موقعیت محمد بن سلمان در میان خاندان آل سعود و حذف رقبای احتمالی او برای جانشینی پدرش در صورت درگذشت یا کناره گیری پادشاه ۸۴ ساله عربستان تفسیر شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
0
1
... پارس کنه خبری نیست خطری هم نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
0
2
.... بعضی اوقات بهم پارس میکنن ، بعضی اوقات همدیگه رو پاره میکنن طوری نیست
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین