کد خبر: ۶۶۲۳۸۲
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷

هدف پمپئو از سفر به انگلیس چیست؟

وزیر امور خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه برای دیدار با مقام‌های انگلیس و گفت وگو درباره مجموعه‌ای از مسائل امنیتی، سیاسی و تجاری وارد لندن شد.
هدف پمپئو از سفر به انگلیس چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

«مایک پمپئو» دیشب با انتشار پیامی در حساب توئیتر خود نوشت: به لندن باز می‌گردم تا رابطه ویژه‌ای را که با متحد نزدیک‌مان داریم مورد تاکید قرار دهم. برای مقابله با کووید-۱۹ به عنوان یکی از مسائل ضروری بین الملل و رایزنی درباره چالش‌های امنیتی مشترک با بوریس جانسون و دومینیک راب ملاقات خواهم کرد.

معلوم نیست پرواز پمپئو در کدامیک از فرودگاه‌های انگلیس به زمین نشسته اما او در توئیتر تصویری از خود را در حالی که با ماسک بر صورت از هواپیما خارج می‌شود منتشر کرده است.

گفته می شود که او پیش از ملاقات با همتای انگلیسی خود با تعدادی از نمایندگان مجلس عوام که از طرفداران رئیس جمهوری آمریکا بشمار می‌روند ملاقات خواهد کرد. اقدامی که از نظر تحلیل گران نوعی کم محلی به دولت انگلیس محسوب می‌شود.

پمپئو در بدو ورود با خبرنگاران صحبت نکرد و به همراه وودی جانسون سفیر آمریکا در لندن که در فرودگاه به استقبال وی آمده بود، راهی اقامتگاه سفیر شد.

براساس بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا، مباحث مرتبط با چین و هنگ‌کنگ، و گفت‌وگوهای مربوط به توافق تجارت آزاد ایالات متحده و انگلیس، از محورهای مذاکرات است.

پمپئو سپس به دانمارک سفر می کند و در آنجا قرار است با نخست وزیر و دیگر مقام‌های بلندپایه این کشور دیدار و گفت‌وگو کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین