کد خبر: ۶۶۲۳۸۴
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲

کی‌روش بله، برانکو نه؟

چرا هنر مصالحه فوری با کی‌روش، از برانکو و کالدرون دریغ شد تا امروز پرسپولیس با چنین مشکلات بزرگی مواجه باشد؟
آفتاب‌‌نیوز :

«یکی از خبرهای مهم این چند روز، مربوط می‌شد به بسته‌شدن پرونده شکایت کارلوس کی‌روش از فدراسیون فوتبال ایران. موضوع این است که اساتید مجرب مدیریت در فدراسیون قبلی، در آخرین قرارداد کی‌روش بند ۲۰۰ هزار دلاری پاداش در صورت کسب مقام سومی جام ملت‌های آسیا در نظر گرفته بودند؛ در حالی که جام ملت‌ها از این دوره دیگر بازی رده‌بندی نداشت و دو تیم بازنده نیمه‌نهایی به خانه برمی‌گشتند! فدراسیون فوتبال ایران موقع عقد قرارداد با کی‌روش حتی نکته‌ای در این حد بدیهی و ساده را هم نمی‌دانست و همین مساله ایجاد درد سر کرد.

دست بر قضا تیم ملی تا نیمه‌نهایی پیش رفت اما آنجا ۳ بر صفر به ژاپن باخت و از رسیدن به فینال بازماند. حالا ما مانده بودیم و بند عجیب پاداش در قرارداد سرمربی پرتغالی. کی‌روش اما آدمی نبود که از این فرصت‌ها بگذرد؛ در نتیجه به فیفا شکایت کرد و حکم گرفت که ۲۰۰ هزار دلار باید به حسابش واریز شود. بعد از تحولاتی که در فدراسیون اتفاق افتاد و بر اساس آن مهدی تاج استعفا داد، مهدی محمدنبی بار دیگر به سمت دبیرکلی برگشت. از اینجا رایزنی‌ها برای صلح با کی‌روش آغاز شد و ظاهرا دو طرف توافق کردند پرونده با پرداخت ۵۰ درصد رقم یعنی حدود ۱۰۰ هزار دلار بسته شود. بعد از این تفاهم، کارلوس کی‌روش مطلبی در صفحه شخصی‌اش منتشر کرد و ضمن گلایه از تاج، به تحسین نبی پرداخت.

تا اینجا بحثی نیست اما فقط جای طرح یک سوال خالی است؛ جناب نبی که از چنین درایتی بهره می‌برد و ظرف این مدت کوتاه توانست پرونده کی‌روش را ببندد، چرا طی دوران حضورش در هیات‌مدیره پرسپولیس برای انجام توافق مشابه با برانکو اقدام نکرد؟ برانکو ۱۱ ماه از پرسپولیس حقوق نگرفت و به همین دلیل هم قراردادش را به طور یکطرفه فسخ کرد. بعد از جدایی از سرخپوشان هم او ماه‌ها به دنبال توافق بود، اما طرف ایرانی اقدام جدی انجام نداد. در نتیجه مربی کروات از فیفا حکم گرفت و الان با همان حکم در آستانه نقره‌داغ کردن پرسپولیس است. شاید پنجره‌های نقل‌وانتقالاتی باشگاه بسته شود و شاید حتی از تیم امتیاز کسر کنند. امروز برانکو خیلی محکم می‌گوید یک دلار هم تخفیف نمی‌دهد دلیلش هم این است که حس می‌کند باشگاه او را سر دوانده و از اعتمادش سوءاستفاده کرده است. تمام این داستان، در تک‌تک روزها و ساعات مربوط به دورانی است که آقای مهدی محمدنبی عضو موثر هیات‌مدیره پرسپولیس بود. اما سوال اینجاست که چرا مشابه توافق کی‌روش، با برانکو انجام نشد؟ آقای دبیرکل چرا همین درایت را در واکنش به پروژه فراری دادن گابریل کالدرون به کار نگرفتند؟ آیا به این دلیل نیست که در صورت بسامان شدن پرونده برانکو و کالدرون، این موفقیت‌ها به نام دیگران ثبت می‌شد و اسمی از آقای نبی به میان نمی‌آمد؟ شاید نگاه ما بدبینانه باشد، اما دوست داریم خود این بزرگوار جواب بدهند که چرا هنر مصالحه فوری با کی‌روش، از برانکو و کالدرون دریغ شد تا امروز پرسپولیس با چنین مشکلات بزرگی مواجه باشد؟»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین