کد خبر: ۶۶۲۵۶۶
تعداد نظرات: ۲۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
رئیس‌جمهور گفته "دو وزیر به مجلس معرفی خواهیم کرد"

روحانی: مردم شاهد تعادل در قیمت ارز خواهند بود/ جزئیات پرداخت وام ۵۰ میلیونی اجاره مسکن

رییس جمهوری گفت: افرادی که حقوق ثابت دارند و خانواده‌های تحت حمایت در تهران برای ودیعه و اجاره مسکن مبلغ ۵٠ میلیون، در شهرهای بزرگ ٣٠ میلیون و در شهرهای کوچک ١۵ میلیون تومان تسهیلات با سود ١٣ درصد دریافت می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن روحانی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه هیات دولت با اشاره به فرارسیدن ماه ذی‌الحجه و ماه مرداد گفت: حلول ماه ذی‌الحجه؛ ماه مبارک و بزرگ اسلامی، ماه انفاق به مستمندان و ماه نیکی‌ها و خوبی‌ها را تبریک می گویم. روزهای بسیار عزیز و مهمی در این ماه داریم، امسال این ماه با مرداد ماه مصادف است؛ در مرداد ماه هم حوادث بسیار مهمی از پایان جنگ تحمیلی و عملیات مرصاد که آخرین عملیات ما بود تا آزادی همه عزیزان ما که در عراق در بند اسارت بودند و تا پیروزی مشروطیت در اواسط مرداد و ۱۴ مرداد، داریم.

رییس جمهوری گفت: امروز آغاز ماه ذی‌الحجه است، «روزِ ازدواج» هم می‌توانیم نامگذاری کنیم به دلیل اینکه روز ازدواج امیرالمومنین (ع) و فاطمه اطهر(س) است و ازدواج برای ما به عنوان سرآغاز تشکیل خانواده بسیارمهم است و خانواده نهاد اصلی و مهم جامعه است و باید همواره مدنظر قرار گیرد.

روحانی: مردم شاهد تعادل در قیمت ارز خواهند بود| جزئیات پرداخت وام ۵۰ میلیونی اجاره مسکن

روحانی افزود: به‌رغم شیوع ویروس کرونا تاکید ما بر همین است که سنت ازدواج مثل گذشته ادامه پیدا کند البته مراسم‌هایی که معمولا در این مناسبت‌ها داریم، به خاطر پروتکل‌های بهداشتی یا باید حذف و یا بسیار محدود کنیم.

رییس جمهوری با بیان این که مساله ازدواج و تشکیل خانواده و نهاد خانواده برای دولت بسیار مهم است؛ تصریح کرد: در سال گذشته و امسال در مساله وام ازدواج تسهیلات بهتری را در اختیار خانه اولی‌ها قرار دادیم و آنهایی که زندگی را در آغاز تشکیل می‌دهند ۳۰ هزار میلیارد تومان وام در اختیار این عزیزان قرار گرفت، امسال هم به همین صورت این روند ادامه خواهد داشت.

روحانی با اشاره به مسائل و مشکلات اجاره نشین‌ها و مستاجرین، گفت: معمولا آنهایی که در آغاز زندگی هستند ناچارند که مسکن مورد نیاز خود را اجاره کنند، ما در هفته‌های اخیر در موضوع مستاجران دو گام مهم برداشتیم اول آنکه نسبت به اضافه اجاره بها بود که یک روند صعودی و غیرمنطقی پیدا کرده بود، در ستاد ملی کرونا تصویب کردیم که مال الاجاره نباید حداکثر برای تهران ۲۵ درصد، شهرهای بزرگ ۲۰درصد و در بقیه شهرها ۱۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش پیدا کند.

رییس جمهوری درباه پرداخت تسهیلات ودیعه اجاره مسکن گفت: مستاجران در تهران یا شهرستان ها معمولا وقتی خانه ای را اجاره می‌کنند یک پولی را به عنوان اجاره می‌دهند، یک پولی هم به عنوان ودیعه در نزد مالک می‌سپارند. حال این مقدار در شهرها و مناطق مختلف متفاوت است که به زودی پرداخت تسهیلات ودیعه از طرف بانک به مستاجرین اجرایی و عملیاتی می‌شود.

روحانی اظهار داشت: دولت تصمیم گرفت برای آنهایی که دارای حقوق ثابت هستند - کارمند یا کارگر - که یک حقوق ثابت و معینی دارند و همچنین برای خانواده‌هایی که توسط کمیته امداد یا بهزیستی تحت حمایت هستند، این خانواده‌ها در تهران برای خانه ای که اجاره‌ می‌کنند، بتوانند ۵۰ میلیون تومان از بانک پول بگیرند در شهرهای بزرگ این رقم ۳۰ میلیون تومان و در شهرهای کوچک ۱۵ میلیون تومان می‌شود.

رییس جمهوری افزود: افرادی که در تهران خانه‌ اجاره می‌کند تا ۵۰ میلیون تومان آن را می‌تواند با سود و بهره ۱۳ درصد از بانک وام بگیرد، بنابراین یک کمک بسیار خوبی برای مستاجران است؛ اینها در تهران می‌توانند تا ۵۰ میلیون تومان از بانک قرض بگیرند برای همان مدت اجاره یک ساله‌ای که اجاره‌نامه آنها گواه خواهد بود و سود را به بانک پرداخت کنند، سود ۱۳ درصد را به بانک پرداخت کنند، پایان کار هم وقتی زمان اجاره تمام می‌شود، اصل پول را باید به بانک برگردانند، آن بهره ۱۳ درصد هم که به صورت ماهانه مستاجران به بانک پرداخت می‌کنند.

روحانی گفت: این تسهیلات می تواند به مستاجرانی که کارمند، کارگر یا تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند و تحت فشار قرار دارند، بسیار کمک کند و از هفته آینده وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی ویژگی های این تهسلات بانکی را اعلام، و مقررات آن را به همه بانک‌ها ابلاغ کنند و از طریق صدا و سیما هم مردم را مطلع و موضوع را برای مردم تشریح کنند.

رییس جمهوری گفت: پرداخت تسهیلات ودیعه به مستاجران گام جدیدی است که دولت در شرایط سخت کرونایی برای آنها برمی‌دارد به خاطر فشاری که از لحاظ اقتصادی بر آنها قرار گرفته است.

همسان سازی حقوق بازنشستگان از مهرماه اجرا می‌شود

روحانی با بیان اینکه همسان‌سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان از پاییز اجرایی و عملیاتی می‌شود، گفت: ۳۲ هزار میلیارد تومان طلب سازمان تامین اجتماعی بعد از ۱۴ سال انتظار به این سازمان پرداخت شد. مدتها بود که دولت این رقم بدهی را بدهکار بود؛ دولت این رقم را پرداخت کرد تا عمدتا تامین اجتماعی این توانمندی را برای موضوع همسان‌سازی پیدا کند.

رییس جمهوری افزود: تلاش کردیم که تامین اجتماعی این توانمندی را برای همسان سازی حقوق بازنشستگان پیدا کند و سازمان برنامه و بودجه هم برای بقیه بازنشستگان این روند را انجام خواهد داد تا از مهرماه به بعد به بازنشستگان که در این شرایط سخت تحت فشار قرار گرفتند کمک شود.

مردم شاهد یک قیمت متعادل در هفته‌های آینده خواهند بود

روحانی با اشاره به شرایط بازار و گرانی‌ها گفت: این شرایط مردم را تحت فشار قرار داده که چاره‌اندیشی شود؛ البته از یک طرف بانک مرکزی تلاش می‌کند که قیمت ارز را به سمت قیمت تعادلی هدایت کند که در این زمینه صادرکنندگان عزیز باید با همه توان خود به کمک بیایند و طبق مقررات، مقدار ارزی که بدست آوردند را به سامانه نیما عرضه کنند که این کار شروع شده و ادامه پیدا می‌کند.

رییس جمهوری گفت: همچنین باید بتوانیم کاری کنیم از ارزی که امروز در کشورهای دیگر به عنوان ذخیره داریم، استفاده کنیم و در این زمینه هم اقدامات خوبی انجام گرفته و حداقل با ۳ کشور در این روزهای اخیر اقدامات خوبی انجام دادند و امیدواریم که ارز مورد نیاز بانک مرکزی در اختیار قرار گیرد و مردم شاهد یک قیمت متعادل در روزها و هفته‌های آینده باشند.
قانون تفکیک بازرگانی از وزارت صمت ابلاغ شود، دو وزیر معرفی می‌کنیم.

روحانی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت هم باید یک اقدام مهمی از نظر قیمت اجناس انجام دهد؛ در جلسه قبلی ستاد اقتصادی به وزارت صمت گفتم و امروز هم تاکید کردم؛ وزارت صمت، وزارت بازرگانی که الان فعلا با صمت یکی است و امیدواریم مجلس بتواند اقدام قانونی خود را انجام دهد.

رییس جمهوری بیان کرد: البته مجلس دو وزارتخانه را تصویب کرده، یعنی وزارت بازرگانی را از وزارت صنعت جدا کرده است؛ مجلس دهم این کار را در اواخر دوره خود انجام داده است و این به شورای نگهبان رفته و تصویب کرده است؛ یکی دو تا ابهام بوده که مجلس باید ابهام را رفع کند.

وی افزود: از نظر دولت اینکه دو وزیر باید معرفی شود قانون است؛ مجلس شورای اسلامی تصویب و شورای نگهبان هم تایید کرده است؛ حالا یک جمله است که می‌خواهند این جمله را حذف یا اصلاح کنند، دیگر این مساله داخلی بین شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی است.

رییس جمهوری گفت: هر زمانی که مجلس شورای اسلامی این ایراد شورای نگهبان را رفع و این قانون را به ما ابلاغ کند، دو وزیر را به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌کنیم. که کار بسیار مهمی است و باید انجام بگیرد.

روحانی خاطر نشان کرد: واقعا یک وزارتخانه قادر نیست که هم صنعت، هم معدن و هم بازرگانی را آن هم در شرایط تحریم و در این شرایط سختی که قرار داریم، بتواند اداره کند؛ البته ما از سال‌ها پیش متوجه این مساله بودیم و پایان دولت یازدهم لایحه دوفوریتی در این زمینه به مجلس دادیم و الان بیش از ۳ سال است که منتظر این مصوبه از سوی مجلس شورای اسلامی هستیم.

رصد ارز و صادرات و واردات کالا باید به لحظه و به روز شود

رییس جمهوری افزود: پس وزارتخانه‌های مربوطه در این زمینه حتی وزارت جهاد کشاورزی، وزارت اقتصاد و دارائی که مساله گمرکات در اختیارآنها است؛ کالا را باید از لحظه اول تا لحظه پایانی دنبال کنیم؛ یعنی کالا وقتی که از انبار حرکت می‌کند و به سمت گمرک حمل می‌شود، از وقتی که از گمرک خارج می‌شود و به یک کشور صادر می‌شود؛ زمانی که فروخته می‌شود و این پول در اختیار صادرکننده قرار می‌گیرد و تا زمانی که این پول باید بیاید و در سامانه نیما به خریدار عرضه شود، باید لحظه‌ای دنبال شود.

روحانی گفت: باید هر زمانی از وزارت صمت سوال کردیم که این کالا کجاست؟ باید آنلاین و به لحظه بگوید این کجاست؛ بگوید این کالا بین تهران و بندرعباس الان روی کامیون است؛ این کالا امروز روی کشتی رفت ویا این کالا امروز وارد کشور مقصد و هدف شد؛ این کالا فروش رفت؛ ارز آن این مقدار بوده و این روز وارد سامانه نیما می‌شود.

رییس جمهوری تاکید کرد: باید هم گمرک، هم وزارت صمت، هم جهاد کشاورزی و هم سایر وزارتخانه‌های ما لحظه‌ای اعلام کنند و باید به روز و به لحظه باشیم و نسبت به واردکننده هم همین طور است.

روحانی گفت: بانک مرکزی از لحظه‌ای که ارز در اختیار افراد قرار می‌دهد باید دنبال کند که این ارز کجا رفته، در چه کشوری مصرف شده، چه جنسی خریداری شده، این جنس کجاست، در مسیر راه است، چه وقت وارد گمرک شده است؛ اگر تمام دستگاه‌های اجرایی کشور نظارت دقیق بر صادرات و واردات انجام دهند، قیمت ارز و اجناس هم متعادل خواهد بود.

رییس جمهوری تاکید کرد: البته نسبت به قیمت اجناس باید توجه کنیم شرکت‌هایی که دولتی هستند و متعلق به دولت هستند، حق ندارند به بهانه‌های مختلف جنس را اضافه کنند و جنس را گران‌تر بفروشند.

افزایش ۲ تا ۳ برابری قیمت کالا قابل قبول نیست

روحانی گفت: اگرقیمت کالایی نسبت به سال گذشته ۱۰ یا ۱۵ درصد تا ۲۰ درصد اضافه شده که قابل قبول است، اما اینکه اگر کالایی سال قبل یک قیمتی داشته و الان دو برابر تا سه برابر آن قیمت است، به هیچ عنوان قابل قبول نیست؛ اینکه این کالا بورسی یا غیربورسی است، در بورس یک قیمت و در بازار عرضه می‌شود که تمام قیمت اجناس را در اختیار ستاد تنظیم بازار قرار دادیم و باید تمام قیمت‌ها را بر مبنای قیمتی که این ستاد تنظیم، ابلاغ و اعلام می‌کند، کنترل کند و همه موظف به اجرا هستند.

رییس جمهوری اظهار داشت: نباید اجازه دهیم که مردم روی کاغذبازی، بوروکراسی و قوانین و مقررات گذشته، در این شرایط حساس تحت فشار قرار بگیرند و از یک طرف کرونا و مشکل کرونا بر مردم است که تمام کادر درمانی در تلاش خستگی‌ناپذیر برای درمان بیماران ما هستند و می‌دانیم که این مشکل به این زودی‌ها حل نمی‌شود.

روحانی با اشاره به گزارش آماری درباره کرونا که روز شنبه اعلام کرده بود، تاکید کرد: آنچه ما عبور کردیم با آنچه که باقی مانده، راهِ باقی مانده ما بیشتر از آن چه است که از قبل تا امروز عبور کردیم و در این پنج ماه از برخی از مشکلات عبور کردیم، یک عده مبتلا شدند، یک عده‌ای به بیمارستان رفتند، یک عده‌ هم از بیمارستان مرخص شدند، همچنین یک عده بدون اینکه بفهمند دوره کرونایی را سپری کردند و تمام کردند و اکنون سالم هستند؛ همه این کارها انجام گرفته که یک مقدار زیادی هم پیش رو باقی مانده است.

برای عبور از شرایط جدید کرونا باید آماده باشیم

روحانی خاطرنشان کرد: افرادی که تا امروز در بیمارستان بستری شدند، پیش بینی‌های دقیق علمی این است در ماه‌های آینده بستری ما در مجموع تا پایان سال بیشتر از آن مقداری است که در این چهار یا پنج ماه بستری شدند اینها کارهای تحقیقاتی دقیق روی آن انجام گرفته و حالا کسی همین‌طور شعار بدهد و چیزی بگوید، این برای ما روشن است.

رییس جمهوری گفت: در شرایطی قرار داریم که باید در این شرایط باید از لحاظ بیمارستان، تخت، پزشک، پرستار آماده باشیم و بدانیم بار روی دوش ما در آینده هنوز هم پیش‌بینی می‌شود سنگین‌تر باشد البته دعای ما این است که این بار سبک‌تر شود و سریع‌تر بتوانیم از این ویروس خلاص شویم.

وی گفت: امروز (دکتر نمکی) وزیر بهداشت و درمان به من اطلاع دادند که یکی از داروها می‌تواند کمک کند، البته ما در مساله کرونا یک داروی قطعی نداریم، که بگوییم این دارو شفابخش است و کار را تمام می‌کند، اما بعضی از داروها می‌تواند کمک کند و یکی از داروها را گفتند که در هفته آینده به داروهایی که تاکنون در اختیار ما بوده است، ملحق می‌شود و این می‌تواند کمک کند بنابراین همه باید تلاش کنیم.

تولید و توزیع ۱۱میلیون ماسک در روز

روحانی گفت سرپرست وزارت صمت(حسین مدرس خیابانی) اعلام کرده که ۱۱ میلیون ماسک در روز تولید و در اختیار بازار قرار می‌دهیم و ممکن است این مقدار هنوز هم کم باشد و باید اضافه شود. باید برای تامین امکاناتی مورد نیاز مردم از لوازم ضروری بهداشتی گرفته تا ماسک یا تجهیزات پزشکی یا دارو، باید همه توان خود را به کار بگیریم. که البته از این نظر کشوری پرتلاش هستیم.

رییس جمهوری گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان، پزشکان و محققان ما روزانه تلاش می‌کنند و کار پیش می‌رود، اما در عین حال باید بدانیم که هنوز یک راه طولانی پیش روی ماست حداقل در نظر بگیریم تا پایان سال این مسیر مشکل پیش روی ما قرار دارد و باید خودمان را آماده کنیم که برای این آمادگی جز اینکه آداب و رسوم خودمان را عوض کنیم، هیچ راهی نداریم؛ نمی شود با این بیماری جنگید، اما برای عروسی دختر یا پسر، مثل گذشته همه اقوام و دوستان را دعوت کرد، نمی‌شود و قابل جمع نیست.

روحانی افزود: هر متخصص و پزشکی، هر بیمارستان و کشوری، هر مقدار قدرت اقتصادی داشته باشد نمی‌تواند مشکل کرونا حل کند (مگر آن که) و باید برای مبارزه با بیماری، رسوم را با شرایط روز منطبق و سازگار کنیم؛ نمی‌شود اگر مصیبتی وارد شد مثل گذشته همه دوستان و اقوام از همه شهرستان‌ها با اتوبوس و قطار حرکت کنند و برای عرض تسلیت بیایند؛ این موضوع امکان پذیر و قابل جمع نیست. ما باید رسوم‌ را عوض کنیم لااقل تا زمانی که با این ویروس مواجه هستیم باید خودمان را از لحاظ محیطی سازگار کنیم.

مردم تا پایان عبور از بحران کرونا همکاری کنند

روحانی تاکید کرد:برای مقابله ب کرونا ماسک جزو و شستن دست و رعایت مسائل بهداشتی از مواردی است که توصیه می‌شود همه اینها را باید انجام بدهیم تا بتوانیم از این شرایط سخت عبور کنیم؛ ان‌شاءالله این کار را می‌کنیم، مردم ما در این هفته‌های اخیر خیلی بهتر از هفته‌های قبل در این زمینه همکاری کردند و این همکاری‌ها ادامه پیدا می‌کند تا شرایط کشور ما یک شرایط مناسبی باشد.

مقاومت، بهداشت و معیشت در کنار هم باید گفتمان شود

روحانی گفت: شعار مقاومت، بهداشت و معیشت این سه شعار باید گفتمان ما را تشکیل دهد، امروز ما باید در برابر فشارهای خارجی مقاومت کنیم، توطئه‌هایی را که کنار و گوشه قرار دارد باید بشکنیم، باید بهداشت و سلامت جامعه را مراعات کنیم و همچنین معیشت مردم را هم تامین کنیم. سلامت، معیشت، مقاومت این سه در کنار هم قرار دارد و باید در کنار هم باشد تا ما را پیش ببرد.

رییس جمهوری افزود: همان‌طور که در این شرایط سخت ما باید از لحاظ بهداشتی و درمانی شرایط مناسب و فعالی داشته باشیم همچنین باید از لحاظ نحوه ارتباطات هم شرایط مناسبی داشته باشیم؛ توانمندی دولت ما امروز در سایه دو اقدام «تحول سلامت و تقویت ارتباطات» است که از سال‌ها پیش این دولت آن را دنبال کرده است.

وی بیان کرد: امروز اگر می‌توانیم در آموزش برای سال تحصیلی آینده راحت حرف بزنیم، اگر می‌توانیم در بهداشت راحت حرف بزنیم، اگر می‌توانیم در کسب و کار و در ارتباطات بین خودمان راحت حرف بزنیم به خاطر این است که فضای مجازی آماده و شبکه ملی اطلاعات در اختیار داریم.

نسل پنجم اینترنت فعالیت خود را در تهران آغاز می‌کند

روحانی گفت: اگر امروز نسل سه و نسل چهار(اینترنت) که تا روستاهای هم امتداد پیدا کرده، نبود، امروز فوق‌العاده در مضیقه بودیم و حالا می‌خواهم این خبر خوش را به مردم بدهم که داریم وارد نسل پنجم می‌شویم؛ انشاءالله از روزهای آینده نسل پنجم اینترنت فعالیت خود را در تهران آغاز می‌کند و به تدریج گسترش پیدا می‌کند، این یک تحول بزرگ در زمینه دیجیتال است. نسل پنجم فقط برای ارتباطات نیست، برای اقتصاد دیجیتال کشور است.

رییس جمهوری گفت: سال گذشته مرکز هوش مصنوعی را تحت عنوان مرکز ۱۷۶ تشکیل دادیم و افتتاح شد که البته یاد شهدای هواپیما بود و امسال هم اعلام می‌کنیم که فعالیت نسل پنجم را شروع کردیم که از وزارت ارتباطات می‌خواهم در روزهای آینده برای مردم در این زمینه توضیحات لازم را بدهد.

روابط دیپلماتیک ما قوی‌تر شده است

روحانی با اشاره به فعالیتهای دیپلماتیک در هفته‌های اخیر گفت: برای مسیر حرکت سیاسی، یک مسیر بسیار درستی را از سال ۹۲ انتخاب کردیم و اکنون نیز همین مسیر درست را ادامه می‌دهیم؛ در این مسیر دستاوردهای بسیار مهمی را در طول این هفت سال در روابط سیاسی، اقتصادی، امنیت منطقه، در روابط سه‌جانبه، پنج جانبه و هفت جانبه با کشورهای مختلف و در موضوعات مختلف داشتیم؛ چه در موضوعات اقتصادی مثل اوراسیا و چه در موضوعات سیاسی تلاش کردیم.

وی گفت: در هفته‌های اخیر هم شاهد تلاش و فعالیت دیپلماتیک هستیم؛ هم تلاشی که با دولت همسایه‌ عراق داشتیم که روز گذشته «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق به تهران سفر کردند و ملاقات‌های بسیار مهمی داشتند که در راس آن ملاقات با رهبر معظم انقلاب بود، وی و هیات همراه با بقیه مسوولان کشورهم دیدار کردند و توافقات بسیار خوبی بین دو کشور در زمینه مسائل رفت و آمدهای گمرکی، کالایی در زمینه اقتصادی، روابط بانکی شده که امیدواریم اجرایی و عملیاتی شود.

رییس جمهوری گفت: تماس‌ها و روابط سیاسی خوبی با روسیه و چین از ماه‌ها و سال‌های گذشته داشتیم؛ در هفته‌های اخیر روابط ما قوی‌تر شده است؛ پیامی در زمینه تقویت روابط بین ایران و روسیه در حرکت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی داشتم که از طریق وزیر امور خارجه برای (ولادیمیر پوتین) رییس‌جمهوری روسیه فرستادم و با استقبال ایشان مواجه شد که امیدواریم همکاری‌های ما با کشورهای دوست‌ و همسایه‌مان از جمله روسیه، عراق، ترکیه، قطر، پاکستان، افغانستان و همه کشورهایی که همسایگان و دوستان ما هستند چه در دریای خزر، چه در خلیج فارس و چه در مرزهای غربی و شرقی توسعه یابد.

در ماه ذی‌الحجه کمبودهای مستمندان را جبران کنیم

روحانی گفت: اگرچه در این ماه بسیار ذی‌قیمت ذی‌الحجه شاهد حج پرشکوه از لحاظ جمعیت نیستیم و امسال مردم مسلمان کشورهای مختلف از زیارت خانه خدا محروم هستند و فکر می‌کنم این اولین بار است در طول قرن‌های گذشته که حج و مراسم حج برای غیر افرادی که در عربستان سعودی زندگی می‌کنند، تعطیل شده و تعداد محدودی اعمال را انجام خواهند داد؛ اما در عین حال مردم باید با دعا و اخلاص مخصوصا در عرفه و عید قربان، با قربانی کردن و تقسیم گوشت آن در میان فقرا و احسان به همه مستمندان، بتوانیم این نقص و کمبود را جبران کنیم و رحمت خدا شامل حال همه ما و همه مسلمانان بشود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
0
42
چرا ارز باید بالا برود که اکنون منتظر باشیم تا به تعادل برسد؟ منظور از تعادل چقدر است؟ دلار 20 هزار تومانی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
فرض میکنیم دلار به هزارتومان هم برسد دیگر ان چیزهای را که قیمتش بالا رفته که پایین نماید عین شیر یک طرفه است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
0
40
پس چه شد آن همه ذخایر بی نظیر ارزی که بارها پزش را می دادید؟
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
1
26
جناب آقای روحانی عزیز . من معذرت میخوام . ولی نمی دونم چرا سخنانتون کارشناسی شده نیستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
مگه کارشناس هم داریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
1
26
تعادل ۲۰ هزار تومانی چقدر خوبه ، تازه رند هم هست و جون میده برای حذف چهار صفره؟؟!!!
ناشناس
|
Canada
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
0
20
ما معنی تعدیل را دهه ۷۰ فهمیدیم
ناشناس
|
France
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
0
23
چرا وچرا زودتر اقدام نمیکنید اگر توانش را دارید ،،؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
0
27
به مرگ میگیرید تا به تب راضی باشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
0
25
خسته شدیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
0
24
خیلی عالیه . دست شما دردنکنه . اول دلار را می رسانید به ۲۶ تومان والبته حالا که میشه ۲۰ تومن همه باید متشکر هم باشند .
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
0
19
آقای روحانی مشخصا بگو این نحو قیمت گذاری خود رو را قبول داری یانه چگونه یک خود رو در یکبار افزایش قیمت ۱۴ میلیون تومان افزایش می یابد و قرار است هر سه ماه یکبار هم قیمتها جدید اعلام شود تا کجا مردم باید ظلم این کارخانه را تحمل کنند
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
1
18
همه دست خود دولت است
شعار
|
United States of America
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
0
1
اینقدر شعار دادین که مدیران رده پایین تر هم برای حرف‌ها و دستورات شما تره خرد نمیکنن و پروتکلها را اجرا نمیکنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
0
1
فعلا که دوباره دو روز است کاهشی در کار نیست. اگر منظورتان دلار بالای ۲۰۰۰۰ تومان قیمت تعادلی است که باز هم وای به حال مردم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
0
2
جناب اىن وامها فقط مردم را فقيرتر مي كند وقتي قادر به پرداخت نباشند انها دارند اينده را هم پيش خور مي كنند مثل كاري كه شما با قراردي امثال چين مي خواهيد بكنيد و براي رفع مشكلات امر وز ٢٥ سال اينده را پيشخور كنيد تاوان اينها را نسلهاى اينده مي دهند كه قطعا فقيرتر و محتاج تر از امروز ميشوند مشكلات ما فقط را ه حل سياسي دارد خودتان را با توليد ملي و اين حرفها مشغول نكنيد توليدي كه امروز مشخص است تمامي به خارج وابسته است اگر غير از اىن بود شاهد اىن گرانيها نبوديم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
0
1
پس کی این مردم شاهد زندگی خوب تفکر مثبت و هر انچه که حق طبیعیشان هست باشند
زندگی ما دیگه خراب شد رفت این صحبتها فقط 4 در صد جامعه را شامل میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
2
0
روحانی مچکریم ... فقط نمک رو زخم نریز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
0
2
تعادل در قیمت ارز به چه درد مردم میخوره؟ به فرض دلار قیمتش 3هزار تومان بشه، آیا قیمت مسکن، خودرو و مواد غذایی و غیره کم میشه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
1
0
دستتون درد نکند
هامون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
0
2
ریش و قیچی دست خودتان است ارزون می کنید گران گران و گرانتر میکنید.
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
0
3
مردم رابه مرگ می گیرند که به تب راضی شوند. قیمت دلار را هشت برابر کرده اند وبه به 26 هزار تومان رساتده اند بعد دوسه هزار تومانی کاهش می دهند ومی گویند قیمت ارزرا کنترل کردیم وقیمت ارز متعادل شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
0
2
دلار ۳/۵ تحویل گرفتید گردید بیست و خرده ای
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
0
0
آقای روحانی لطفا مردمو به بازی نگیر
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین