کد خبر: ۶۶۲۶۶۱
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳

سفر محرمانه چرچیل به ایران

مسافرت چرچیل در همه جا محرمانه و سری انجام گرفته است چنانکه هنگام ورود به تهران بدون تشریفات و خیلی ساده بود و استقبالی از او بعمل نیامد و جز وزیرمختار انگلیس و چند نفر از کارمندان سفارت کسی دیگر در فرودگاه نبود و نیز برای اینکه این مسافرت کاملاً به‌ طور ناشناس انجام گیرد، چرچیل از فرودگاه تا تهران با اتومبیل کرایه‌ای وارد شد و در عمارت ییلاقی سفارت انگلیس در قلهک اقامت جست.
آفتاب‌‌نیوز :

براساس گزارش صفحه قرن ایران، روزنامه اطلاعات پنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۲۱ نوشت: «نخست‌وزیر انگلیس ۲۴ ساعت در تهران بود.

آقای چرچیل، نخست‌وزیر انگلستان که از راه ایران به مسکو مسافرت نمود، در تهران فرود آمد ولی کسی از تفصیل ورود و مدت توقف و ملاقات‌های ایشان در تهران اطلاع نداشت. چرچیل از لندن و از راه آفریقا به عزم مسافرت به مسکو حرکت نمود و در قاهره، بغداد و تهران فرود آمد و در هر یک از این پایتخت‌ها ساعاتی توقف کرد.

سفر محرمانه چرچیل به ایران

مسافرت چرچیل در همه جا محرمانه و سری انجام گرفته است چنانکه هنگام ورود به تهران بدون تشریفات و خیلی ساده بود و استقبالی از او بعمل نیامد و جز وزیرمختار انگلیس و چند نفر از کارمندان سفارت کسی دیگر در فرودگاه نبود و نیز برای اینکه این مسافرت کاملاً به‌ طور ناشناس انجام گیرد، چرچیل از فرودگاه تا تهران با اتومبیل کرایه‌ای وارد شد و در عمارت ییلاقی سفارت انگلیس در قلهک اقامت جست. نخست‌وزیر انگلستان در این مسافرت روی هم رفته ۲۴ ساعت وقت خود را در تهران گذرانید. اشخاصی که به همراهی ایشان وارد تهران شدند پنج نفر و از این قرار می‌باشد:

ژنرال ویول فرمانده کل نیروهای انگلستان در هندوستان

تدر فرمانده نیروهای هوایی سلطنتی بریتانیا در خاورمیانه

مستر هریمن نماینده مخصوص رزولت رئیس جمهوری امریکا

مستر بردلی نماینده قانون وام اجاره و یک نفر پزشک مخصوص چرچیل

مستر چرچیل در مدت اقامت خود در تهران یک بار به حضور اعلیحضرت همایونی شرفیاب گردید و ناهار را در حضور ملوکانه صرف نمود. آقای احمد قوام نخست‌وزیر نیز ایشان را ملاقات کردند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین