کد خبر: ۶۶۲۶۷
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۸۶ - ۱۶:۲۹
مقام معظم رهبری:

آمريكا عامل اصلي ناامني در منطقه خاورميانه است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مقام معظم رهبری روز چهارشنبه در دیدار هزاران نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان بسیجی، افق آینده کشور را بسیار روشن و تابناک دانستند و تأکید کردند: ادامه مسیر پرافتخار عزت، استقلال و اقتدار کشور در گرو تقویت اراده، افزایش معرفت دینی، تلاش علمی همراه با خلاقیت همه آحاد ملت به ویژه جوانان و تقویت روزافزون وحدت و همدلی دولت و ملت است.

ایشان با اشاره به حوادث تاریخی 13 آبان به ویژه سخنرانی امام خمینی (ره) علیه قانون مصونیت قضایی اتباع امریکا و تبعید ایشان در سال 43 و همچنین حادثه تلخ کشتار دانش‌آموزان در تهران به دست مزدوران آمریکا در سال 57 افزودند: اگرچه ایادی امریکا در این دو واقعه به ملت ایران ضربه زدند، اما جوانان پرشور و انقلابی کشور در سیزده آبان 58 با تسخیر سفارت امریکا که مرکز جاسوسی بود، جواب محکم و سختی به دولت زورگوی امریکا دادند. 

مقام معظم رهبری سرنوشت ملت‌ها را همواره منوط به تصمیم تاریخی آنها برای سلطه‌پذیری و سکوت در برابر زورگویی، و یا مقابله با سلطه‌گران و ایستادگی در مقابل آنها دانستند و خاطرنشان کردند: ملت ایران در این تصمیم‌گیری سرنوشت‌ساز، راه دوم را انتخاب کرد و پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) سیلی محکم ملت ایران به سال‌ها زورگویی، تحقیر و سلطه‌طلبی امریکا بود. 

آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به استمرار مبارزه با نظام سلطه افزودند: قدرتهای استکباری و سلطه‌گران به راحتی تسلیم نمی‌شوند، اما در مقابل اراده یک ملت و عزم او برای ادامه مسیر استقلال و عزت، کاری از پیش نخواهند‌برد.

ایشان با یادآوری هزینه‌هایی که ملت ایران برای استقلال و عزت خود متحمل شده است، از جمله هشت سال دفاع مقدس، تأکید کردند: امروز ملت ایران و جوان ایرانی الهام‌بخش دنیای اسلام و بسیاری از کشورهای دنیاست و جایگاه و شأن ایران اسلامی در جهان قابل مقایسه با گذشته نیست. 

مقام معظم رهبری با تأکید بر لزوم تقویت اراده، توانایی‌های فکری، روحی و معرفت دینی، و ادامه مسیر نوآوری علمی خاطرنشان کردند: هسته‌های علم و معرفت و سیاست در دانشگاه‌ها و مدارس که با عناوین مختلفی همچون انجمن اسلامی، جامعه اسلامی، جنبش عدالتخواهی و بسیج دانشجویی به فعالیت می‌پردازند و همچنین مجموعه‌های جوان دیگری که در این مسیر حرکت می‌کنند، برگ زرینی از تلاش ملت ایران هستند که باید تقویت شوند. 

آیت‌الله خامنه‌ای این حرکت و تلاش خستگی‌ناپذیر را بسیج واقعی ملت دانستند و با اشاره به نام مقدس بسیج افزودند: بسیج، تلاش و حرکت همراه با مسئولیت‌پذیری در مسیر استقلال و آبادانی کشور است و بسیج عمومی یک ملت به معنای آمادگی و هوشیاری دائم آحاد مردم، به ویژه جوانان و همچنین مسئولان در این راه پرافتخار است که نتیجه آن، آسیب‌ناپذیری کشور و ملت خواهد‌بود.

ایشان با اشاره به پیشرفت ملت ایران در عرصه‌های گوناگون و همچنین رشد آگاهی و انگیزه های انقلابی و اسلامی در جوانان، موفقیت‌های علمی در زمینه هسته‌ای را یکی از نمونه‌های پیشرفت کشور برشمردند و افزودند: علت اصلی مخالفت قدرتهای استکباری و در رأس آنها امریکا با این موضوع، مخالفت آنها با پیشرفت و قدرت علمی ملت ایران است، زیرا قدرت علمی موجب افزایش اعتماد به نفس و تقویت اراده یک ملت می شود و در چنین شرایطی، دیگر نمی توان آن ملت را تحت سلطه درآورد. 

مقام معظم رهبری همچنین با اشاره به اظهارات مقامات کاخ سفید و تبلیغات و جنجال رسانه‌های امریکایی درخصوص نقش ایران در کشتار نظامیان امریکایی در عراق، آن را دروغ محض خواندند و خاطرنشان کردند: سیاست‌های ابلهانه امریکا در عراق موجب کشته‌شدن نظامیان این کشور شده و دولت امریکا به دلیل این سیاست های غلط، در معرض نقد مردم خود نیز قرار گرفته‌است، ولی چون پاسخی ندارد، به دروغ، ایران را متهم می‌کند. 

آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کردند: امروز عامل اصلی ناامنی در منطقه خاورمیانه، امریکاست و دخالت های امریکا در عراق، لبنان و فلسطین موجب بی‌ثباتی شده‌است.

ایشان افزودند: ملت‌ها متوجه این امر شده‌اند و به همین دلیل است که هریک از دولتمردان امریکایی به هر کشوری که سفر می‌کند، با اعتراض‌های گسترده مردمی مواجه می‌شود و این یعنی انزوا و فروریختن هیمنه و ابهت ابرقدرتی.

ایشان در پایان خاطرنشان کردند: جسارت، جرأت و آگاهی ملت‌ها نتیجه قیام و ایستادگی ملت ایران به ویژه جوانان است که از دشمن نمی‌هراسند و بر حرف حق پافشاری می‌کنند و خداوند نیز رحمت و برکات خود را نازل می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین