کد خبر: ۶۶۲۷۴۰
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲

روحانی امروز چه طرحی را افتتاح کرد؟

رییس جمهوری مرحله اول طرح شبکه آبیاری تحت فشار دشت میناب را با هزینه افزون بر۷۴۰ میلیارد ریال، به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

مرحله نخست طرح شبکه آبیاری تحت فشار دشت میناب روز پنجشنبه با حضور فریدون همتی استاندار هرمزگان و علی مراد اکبری معاون آب و خاک وزیر جهادکشاورزی در شهرستان میناب و از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی با رییس جمهوری به بهره برداری رسید.

این طرح با هزینه ای افزون بر ۷۴۰میلیارد ریال در مساحت سه هزار و ۷۵۰ هکتار است که با تکمیل آن برای ۷۵۰ نفر اشتغالزایی صورت گرفته است.

روحانی امروز چه طرحی را افتتاح کرد؟

با بهره برداری از این طرح گام بزرگی در راستای استفاده بهینه از منابع آبی و توسعه کشاورزی در زمین‌های تیرور، چاه اسماعیل، چاه شیرین، زیارت مولا و گوربند میناب برداشته می‌شود.

مرحله اول طرح شبکه آبیاری تحت فشار دشت میناب به عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های کشور در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید، با هدف بهره برداری بهینه از منابع آبی و توسعه کشاورزی در زمین های ویژه کشت محصولات کشاورزی همچون بادمجان، پیاز، فلفل و هندوانه، گندم، کلزا و آفتابگردان اجرا شده است.

اهداف مهم طرح شبکه فرعی آبیاری تحت فشار قطره‌ای شاخه شمالی دشت میناب شامل، تامین امنیت غذایی، افزایش کارایی مصرف آب با اجرای آبیاری تحت فشار قطره ای، احیای مجدد زمین های کشاورزی در سطح منطقه میناب، بهبود راندمان آبیاری از ۳۵درصد به افزون بر ۸۰ درصد، ارتقاء بازده آبیاری به منظور افزایش بهره وری از ۲ منبع ارزشمند آب و خاک، تعادل بخشی به منابع با هدف کاهش برداشت از سفره‌های زیرزمینی، افزایش توانمندی کشاورزان با ایجاد مشارکت بیشتر نهادهای مرتبط، افزایش سطح درآمد کشاورزان و کاهش هزینه های کارگری و افزایش اشتغال دائم است.

شهرستان میناب به عنوان قطب کشاورزی در ۹۰کیلومتری شرق هرمزگان قرار دارد ، دارای شاخص‌هایی شامل، ۴۱هزارهکتار معادل ۴۴۸ هزارتن تولید محصولات زراعی و ۲۲ هزارهکتار معادل ۱۵۷ هزارتن محصول باغی به طور سالیانه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین