کد خبر: ۶۶۲۷۸۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
مراودات اجتماعی به حداقل برسد

هشدار کرونایی معاون وزارت بهداشت به مردم: زمستان و پاییز سخت‌تری در راه داریم

معاون کل وزیر بهداشت گفت: دو استان گلستان و مازندران به شدت درگیر کرونا هستند و تلاش می‌کنیم کمبودهای آنان را برطرف کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :

ایرج حریرچی ظهر امروز در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونا استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: صبح امروز بازدیدی از مازندران و الان از استان گلستان داشتیم. متاسفانه این دو استان شمالی به شدت درگیر بیماری کرونا هستند.

وی با ابراز نگرانی برای وضعیت این دو استان گفت: موارد ابتلا در این استان‌ها روبه افزایش است. در آمل ضریب تشخیص به 2 رسیده که مشابه رقم اوایل اسفندماه است.

هشدار کرونایی معاون وزارت بهداشت به مردم: زمستان و پاییز سخت‌تری در راه داریم

حریرچی افزود: در گلستان موارد ابتلای شدید را در اسفند پارسال و فروردین در غرب و مرکز استان داشتیم اما اکنون به لحاظ برخی ملاحظات مانند تولید کشاورزی، قومیتی و مذهبی عمده ابتلا در شرق استان مانند گنبدکاووس کلاله و مراوه تپه است.

وی با بیان اینکه تصمیمات خوبی برای این دو استان گرفته شده است، گفت: کمبودهایی برای اکسیژن ساز وجود داشت که آن را برطرف خواهیم کرد. برای آمل شبانه 2 دستگاه اکسیژن ساز نصب کردیم.

معاون وزیر بهداشت تأکید کرد: راه حل مقابله با کرونا راه حل بیمارستان و درمانی نیست، تا اطلاع ثانوی که حداقل یکسال است درگیر خواهیم بود، زمستان و پاییز سخت‌تری کشورهای نیم کره شمالی از جمله ما خواهیم داشت. تا کشف واکسن حتما راه مقابله را در تغییر رفتار و ملاحظات اجتماعی می‌دانیم.

وی گفت: عید قربان را در پیش داریم در برخی مناطق از جمله گلستان، مراسمات خاصی دارند که حتما موجب افزایش ابتلا خواهد شد. مجبوریم برخی تصمیمات را برای برخی ایام مانند اعیاد قربان و غدیر و محرم با همکاری روحانیت، هیئت‌ها مذهبی و غیره بگیریم.

حریرچی با اشاره به تعداد بالای فوتی‌ها در کشور اظهار داشت: تعداد فوتی‌ها حتی به 229 رسیده که 50 درصد نسبت به میزان اوج در فروردین افزایش داریم. این میزان برابر با 20 درصد کل فوتی‌ها در روز بوده که رقم قابل توجهی است.

وی گفت: در ماه‌های اخیر در افراد جوانتر و کودکان موارد ابتلا را می‌بینیم و در حال حاضر راه اصلی مقابله با این بیماری با مشارکت نهاد خانواده و آموزش و پرورش، روحانیت، سلبریتی‌ها و کسانی که مردم به آنان توجه می‌کنند به حداقل رساندن مراودات اجتماعی است.

حریرچی کم‌هزینه، راحت‌ترین و موثرترین راه مقابله استفاده از ماسک است به شرطی که 95 درصد مردم هنگام خروج از خانه تا برگشتن به منزل ماسک بزنند.حتما هم نیاز نیست ماسک‌ها طبی باشد می‌توان از ماسک‌های پارچه‌ای استفاده کرد. برای محرم نیز مردم پویش نذر ماسک راه بیندازند تا بتوانیم این ویروس منحوس را به کنار ببریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
2
0
آقای حریرچی لطفا به مردم اضطراب ندهید.
پاسخ ها
بر عکس
| United States of America |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
اتفاقا فیلم دو‌تا از کسانی که دارند تو‌بیمارستان با کلی لوله ‌و سیم با مرگ دست و پنجه نرم میکنند را نشان دهید تا اونایی که هنوز نفهمیدن باید ماسک بزنن و فاصله را رعایت کنند شاید حالی‌شون بشه! اتفاقا چون عادی سازی شد مردم بیخیال شدن و اوضاع بدتر شد.
بدبخت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
0
1
خدا روشکر چه جمله آشنایی.هر وقت که بلد نیستیم و هیچ برنامه ای هم نداریم و کاری هم ازمون بر نمی اد این جمله رو میگیم که بعد ها ادعا کنیم ما که از قبل گفته بودیم.خب استاد بزرگوار لطفا از الان برنامه ریزی فرمایید سخت گیری بیشتر، پیش بینی و پیش خرید واکسن و تولید و ذخیره ماسک ارزان قیمت و صد ها کار دیگر.....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین