کد خبر: ۶۶۲۸۵۴
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۲

وزیر فرهنگ: اصحاب فرهنگ و هنر منتظرند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی در فضای مجازی با بیان این که «اصحاب فرهنگ و هنر منتظرند»، تسریع مطالبات شاغلان عرصه‌های فرهنگی و هنری برای دریافت تسهیلات را خواستار شد.
آفتاب‌‌نیوز :

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر تسریع اعطای تسهیلات فرهنگی به شاغلان عرصه های فرهنگی، هنری، سینمایی و رسانه ای را خواستار شد.

در این توئیت آمده است: تاکنون حدود ۱۰ هزار پرونده تسهیلات بانکی از مشاغل فرهنگی، هنری، سینمایی و رسانه‌ای در سامانه کارا ثبت شده‌اند. مبلغ درخواستی تاکنون حدود ۴۳۶ میلیارد تومان است.

وزیر فرهنگ: اصحاب فرهنگ و هنر منتظرند

از بانک‌ها انتظار می‌رود که سریع‌تر در چارچوب دستورالعمل ابلاغی، به پرونده‌ها رسیدگی کنند. اصحاب فرهنگ و هنر منتظرند.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام به ثبت نام کسب و کارهای فرهنگی و هنری آسیب‌دیده در بحران کرونا برای دریافت تسهیلات در سامانه کارا کرد و متقاضیان مشمول این طرح می‌توانند با مراجعه به سامانه کارا برای ثبت تقاضای خود در راستای ارائه تسهیلات کرونا ثبت نام کنند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون روز ۲۴ تیر، درحساب شخصی توییتر خود، شرایط استفاده موسسات و فعالان فرهنگی و رسانه‌ای از تسهیلات کرونا را بیان کرد.

حامد شمس، با بیان اینکه موسسات و فعالان فرهنگی و رسانه ای برای استفاده از تسهیلات کرونا دو راه پیش رو دارند، اظهار داشته بود: افراد و موسساتی که کد بیمه دارند باید درخواست خود را در سامانه کارا ثبت کنند. همچنین افراد و موسسات فاقد کد بیمه باید از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شوند.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاسیس سامانه‌ کارا روند سرمایه‌پذیری را برای شرکت‌ها و گروه‌ها آسان‌تر کرده است.

در این سامانه جدای از اینکه شاغلین عرصه‌های ذکر شده قادر به ثبت نام و ارایه ایده‌های خود هستند صاحبان مشاغل آسیب دیده از کرونا هم قادر خواهند بود تا با کلیک کردن بر روی پنجره تسهیلات کرونایی و طی مراحل ثبت نام نسبت به درخواست تسهیلات خود اقدام کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین