کد خبر: ۶۶۲۹۰۰
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
پیگیری حقوقی را تا محکومیت آمریکا دنبال می‌کنیم

واکنش وزیر راه به مزاجمت جنگنده‌های آمریکایی برای هواپیمای ماهان: تروریستی بود

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که اقدام جنگنده‌های آمریکایی حرکت تروریستی بود،‌گفت: سازمان هواپیمایی کشوری پیگیری حقوقی این اتفاق را انجام خواهد داد.
آفتاب‌‌نیوز :

محمد اسلامی با اشاره به اقدام دو جنگنده آمریکایی در نزدیک شدن به هواپیمای مسافربری ماهان اظهار کرد: سازمان هواپیمایی کشوری مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به این اقدام را به سازمان هواپیمایی بین المللی (ایکائو) اعلام کرده و پیگیری حقوقی این اتفاق را انجام خواهد داد.

وی تصریح کرد: این یک حرکت تروریستی است که توسط دولت آمریکا انجام شده و حتما باید کشورها و جامعه بین المللی این حرکت مسموم را محکوم کنند.

واکنش وزیر راه به مزاجمت جنگنده‌های آمریکایی برای هواپیمای ماهان: تروریستی بود

محمد اسلامی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: هواپیمای مسافری ما در مسیر و کریدور بین المللی تجاری در حال حرکت بوده و تهدید جنگنده های آمریکایی غیرقانونی و غیر انسانی بوده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: سازمان هواپیمایی کشوری اعتراض خود را بابت این رفتار به سازمان هوانوردی بین‌المللی ارائه داده است و به لحاظ حقوقی بحث را تا محکومیت آمریکا ادامه می‌دهیم.

اسلامی در پاسخ به این سوال که چه زمانی کمیسیون بررسی سانحه توسط سازمان هواپیمایی کشوری سوریه تشکیل می شود؟ گفت: هنوز دقیقا مشخص نیست که این اتفاق در فضای سوریه یا لبنان رخ داده است، اما دولت های لبنان و سوریه باید اعتراض خود را بابت این رفتار غیر انسانی آمریکا به سازمان جهانی هواپیمایی داشته باشند. از سازمان جهانی هواپیمایی نیز انتظار است علیه این اقدام غیرانسانی کشور آمریکا بیانیه دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین