کد خبر: ۶۶۳۰۷۹
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷

کاپیتان تیم ملی کاراته: لغو المپیک بدترین حس دنیاست/ به دستمزد مسی و رونالدو اعتراض نمی‌شود چون حق‌شان است

کاپیتان تیم ملی کاراته ایران با بیان اینکه امیدوارم همان‌گونه که فوتبال مورد توجه است به سایر رشته‌ها نیز نگاه شود، گفت: چرا به دستمزد نجومی «مسی» و «رونالدو» اعتراضی نمی‌شود؟ چون حق‌شان است و مردم از دیدن بازی آنان لذت می‌برند.
آفتاب‌‌نیوز :

«ذبیح‌الله پورشیب» در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص شرایط این‌ روزهای خود، وضعیت نامشخص المپیک، نیازهای رشته پرافتخار کاراته و نگاه متفاوت به فوتبال نسبت به ورزش‌های افتخارآفرین صحبت‌های جالبی انجام داد که شرح‌ آن‌را در زیر می‌خوانید:

کاپیتان تیم ملی کاراته: لغو المپیک بدترین حس دنیاست/ به دستمزد مسی و رونالدو اعتراض نمی‌شود چون حق‌شان است

امیدوار چهره مردم پشت ماسک نماند

کاپیتان تیم ملی کاراته ایران گفت: از شما و دوستان رسانه‌ای تشکر می کنم در روزهایی که ورزش سر و صدایی ندارد و به طور مداوم در مورد فوتبال صحبت می‌کنند، رشته‌های المپیکی را فراموش نکرده و به آن حساسیت و توجه دارید.

وی افزود: تا قبل از نوروز جایگاه دوم المپیک را داشتم و دارم که مسابقات گزینشی لغو شد ولی خوشبختانه اعلام کردند دوباره برگزار می‌شود. مثل سایر ورزشکاران شانس حضور در بزرگترین رویداد ورزشی جهان را دارم و تلاشم این است به آنچه می‌خواهم برسم. مهم نام ایران است و کاراته‌کاهای تمامی اوزان ما لیاقت حضور در المپیک را دارند، اما تعداد کمی به المپیک می‌روند.

پورشیب تصریح کرد: تیم ایران برای موفقیت تلاش می‌کند و در این مسیر عنوان‌های خوبی به دست آمده است. در زمان باقی مانده تلاش می‌کنیم اگر المپیک برگزار شد، نتیجه دلخواه را بدست بیاوریم و اگر هم این بازی‌ها لغو شود که از شانس بد کاراته است. اکنون سلامتی مردم مهم است و امیدوارم این ویروس از بین برود تا مردم به روال عادی بازگردند و چهره آنان پشت ماسک نباشد.

لغو مسابقات گزینشی، شوک بزرگی بود

وی گفت: وقتی آخرین مسابقات گزینشی لغو شد، فشار زیادی روی من بود. یکسال پیش رنکینگ هفت یا هشت بودم و فاصله‌ام با نفر اول خیلی زیاد بود و شرایط سخت بود که بعدها به طور مفصل در این خصوص صحبت خواهم کرد. مثل همیشه به خودم ایمان داشتم و خیلی تلاش کردم و حتی یک ساعت از تمریناتم نزدم و خدا را شکر توانستم جایگاه دوم را به دست بیاورم. اگر مسابقات لغو نمی‌شد شاید می‌توانستم نفر اول هم بشوم.

ملی‌پوش پرافتخار کاراته ایران، تصریح کرد: سال ۹۸ یکی از بهترین سال‌های کاراته من بود و چندین فینال پشت سر هم داشتم. دو مدال طلای قهرمانی آسیا (انفرادی و تیمی)، طلای کاراته وان شیلی امارات و روسیه و نقره کاراته وان ژاپن و شیلی را کسب کردم.

وی با بیان اینکه لغو مسابقات گزینشی ضربه روحی سختی برایش بود، ادامه داد: تا چند روز شوک بودم تا اینکه المپیک به تعویق افتاد و مسابقات برگشت و دوباره روحیه‌ام را به دست آوردم. باور کنید وقتی خبر لغو شدن را متوجه شدم، چندین روز اصلا نمی خوابیدم و آسیب روحی زیادی دیدم. اما از آن به بعد تمرینات را ادامه دادم به امید برگزاری دوباره مسابقات و رسیدن به المپیک تا حسرتی برایم باقی نماند.

زمانی ژاپنی‌ها و اروپایی‌ها جواب سلام ما را نمی‌دادند

وی در مورد افتخار آفرینی‌های متعدد کاراته و نگاه ارگان‌های ورزش کشور به این رشته، گفت: در دو سال اخیر وزیر ورزش و رییس کمیته المپیک نگاه ویژه‌ای به کاراته داشتند و لازم است از آنان تشکر کنم. امیدوارم این حمایت‌ها از این پس هم ادامه داشته باشد، چرا که بازی‌های آسیایی و مسابقات دیگری هم است که باید از نام و اعتبار کاراته ایران دفاع کنیم.

پورشیب تصریح کرد: اکنون جایگاه رفیعی در جهان داریم. سالیان سال ژاپن و اروپایی‌ها خیلی سنگین با ما برخورد می‌کردند و حتی خیلی مغرورانه جواب سلام ما را می‌دادند. اکنون کاراته ژاپن به‌عنوان مهد این رشته است به ایران احترام می‌گذارد و همه اروپایی‌ها که روزی آرزو داشتیم با آنان تمرین کنیم، به دنبال برگزاری اردو و تمرین مشترک با ما هستند.

کاپیتان تیم ایران ادامه داد: باید قدر این جایگاه را بدانیم و امیدوارم متولیان ورزش این حمایت‌های دوسال اخیر را ادامه بدهند.

رفاقت حرف اول را در تیم ملی کاراته می‌زند

وی با بیان اینکه رفاقت در تیم ملی کاراته حرف اول را می‌زند و احترام متقابل روی نتایج تاثیرگذار است، افزود: مانع بروز حواشی و استرس می‌شویم و همه در کنار هم با انگیزه تمرین می‌کنیم که این مهم سبب شد در سال‌های اخیر نتایج قابل قبولی رقم بخورد.

ملی‌پوش با اخلاق تیم ایران گفت: جدا از تمرینات و دوستی، حمایت‌های فدراسیون خیلی مهم است. مسوولان فدراسیون ارتباط خوبی با من دارند و از ایجاد حاشیه جلوگیری کرده‌اند.

چرا در مورد دستمزد مسی و رونالدو حرفی زده نمی‌شود

وی در خصوص نگاه متفاوت به فوتبال نسبت به سایر ورزش‌ها، اظهار داشت: همه می‌دانیم که مردم فوتبال را دوست دارند و این مساله غیر قابل‌انکار است. اما آن‌گونه که به فوتبال توجه ‌شده و در مورد آنان صحبت می‌شود، بهتر است در خصوص رشته‌های دیگر هم صحبت کنیم. فوتبالی‌ها پول میلیاردی می‌گیرند و قرارداد زیر ۵۰ میلیون تومانی کاراته و خیلی رشته‌های دیگر به چشم نمی‌آید.

دارنده چندین مدال جهانی و آسیایی، گفت: هر موقع صحبتی انجام داده‌ایم، می‌گویند وارد حاشیه نشوید. حتی اگر توقع و درخواستی داشتیم و برای حق خودمان حرف زدیم، آن را حاشیه دانستند. رشته‌های رزمی حاشیه را دوست ندارند و حق خود را می‌خواهند.

وی گفت: اگر فوتبالیست سرما بخورد، تمام رسانه‌ها طوری به آن می‌پردازند که انگار چه اتفاقی افتاده است، اما دیگر ورزشکاران بدترین آسیب‌ها را می‌بینند و خیلی سخت زندگی خودشان را می‌گذرانند، اما بازتابی ندارد. بازیکن فوتبال میلیاردها تومان قرارداد می‌ببندد و اگر ۱۰ درصد پولش را نگیرد، همه متحد می‌شوند تا او باقی مانده پولش را به دست آورد، اما ورزشکاران دیگر رشته‌ها که حتی پاداش‌های سال‌های اخیر خود را نگرفته‌اند نباید حرفی بزنند.

پورشیب ادامه داد: امیدوارم در ورزش اصلاحات انجام شود و هر ورزشکاری به حقی که دارد برسد. رشته‌های رزمی و برخی ورزش‌ها مثل کشتی، والیبال، بسکتبال و... افتخاراتی به دست آورده و حق دارند در موردش حرف بزنند.

وی گفت: ما هم دوست داریم فوتبال نتیجه بگیرد، اما این همه هزینه می‌شود و اتفاقی هم رخ نمی‌دهد. حتی می‌بینیم در آسیا هم نتیجه مثبتی برایش رقم نمی‌خورد. این حرف خیلی از ورزشکاران است که من مطرح می‌کنم. چرا در اروپا در مورد دستمزد بازیکنان بزرگی چون «مسی» یا «رونالدو» صحبت نمی‌شود؟ چون تماشگر از دیدن بازی آنان لذت می‌برد، اما در ایران این گونه نیست.

لغو المپیک، بدترین حس دنیا خواهد بود

وی در مورد احتمال لغو المپیک توکیو، گفت: آرزوی هر ورزشکاری حضور در المپیک است و به لغو شدن المپیک اصلا فکر نمی‌کنم و تا آخرین لحظه نسبت به برگزاری آن امیدوارم. بدترین حس دنیا خواهد بود که در آستانه المپیکی شدن، این رویداد لغو شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین