کد خبر: ۶۶۳۳۰۷
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۳

عرضه روزانه ارز در نیما به بیش از ۲۳۵ میلیون دلار رسید

۲۳۵ میلیون دلار با نرخ ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان امروز (یکشنبه) در سامانه نیما عرضه شده است که تداوم آن می‌تواند به تعادل بازار ارز و کاهش قیمت‌ها منجر شود.
عرضه روزانه ارز در نیما به بیش از ۲۳۵ میلیون دلار رسید
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه نیما و بانک مرکزی امروز (یکشنبه) بیش از ۲۳۵ میلیون دلار ارز عرضه شده است که میانگین موزون نرخ معاملات انجام شده حدود ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.

سامانه نیما با عنوان کامل «نظام یکپارچه‌ی معاملات ارزی» با هدف تسهیل تامین ارز توسط بانک مرکزی راه‌اندازی شده است که از طریق آن خریداران (واردکنندگان) و فروشندگان (صادرکنندگان) ارز متناسب با نیازهای خود نسبت به انجام عملیات ارزی در محیط الکترونیک اقدام می‌کنند.

بنابراین حجم و قیمت معاملات انجام شده در آن، در فرآیند تعیین نرخ ارز نقشی تعیین کننده دارد.

به گزارش ایرنا، رییس کل بانک مرکزی، امروز در نامه‌ای به رئیس‌ جمهوری، ۳۶ شرکت صادر کننده پتروشیمی، ۲۴ شرکت عمده فولادی و معدنی و ۴۸ شخص حقوقی از سایر گروه صادرکنندگان با صادرات بیش از ۱۵ میلیون دلار که حداقل ۷۰ درصد ارز ناشی از صادرات خود را در دو سال گذشته به چرخه اقتصاد برگردانده‌اند را معرفی و از رئیس‌جمهوری درخواست کرد از این شرکت‌ها که در جهت خدمت به اقتصاد کشور در شرایط سخت تحریمی تلاش کرده‌اند، قدردانی شود.

صادرکنندگان نامبرده در این نامه، طی مدت حدود دو سال گذشته بیش از ۲۴ میلیارد دلار ارز به چرخه اقتصاد کشور برگردانده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین