کد خبر: ۶۶۳۳۱۱
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۵

اوبلاک، دیوار قرن ۲۱

دروازه‌بان اتلتیکومادرید در آمار پنج لیگ برتر اروپایی بهترین است.
آفتاب‌‌نیوز :

یان اوبلاک یکی از دروازه‌بانان برتر جهان محسوب می شود. دروازه‌بان ۲۷ ساله ششمین فصل حضورش را در اتلتیکو سپری می کرد. او با قراردادی به ارزش ۱۶ میلیون یورو بنفیکا را ترک کرد و به تیم مادریدی پیوست. اکنون او عضو اصلی تیم دیگو پابلو سیمئونه به حساب می آید. تاکنون در این فصل دروازه‌بان اسلوونیایی در ۴۸ بازی حضور داشته و ۳۶ بار دروازه اش در تمام رقابت ها باز شده است. اگر تنها لالیگا در نظر گرفته شود او در ۳۸ دیدار ۲۷ گل دریافت کرد یعنی میانگین ۰.۷۱ در هر بازی دروازه اش باز شد.

این آمار برای کسب پنجمین جایزه پیاپی سامورا (بهترین دروازه‌بان لالیگا) کافی نبود و تیبو کورتوا با میانگین ۰.۵۹ (دریافت ۲۰ گل در ۳۴ بازی) برنده این عنوان شد. با این حال اوبلاک فصل به فصل با عملکردش نشان داد ارزش بالایی در سطح جهانی دارد. او اکنون در سایت ترنسفرمارکت بالاتر از همه با ۸۰ میلیون یورو قرار دارد. فراتر از آن دروازه‌بانی است که در چهار فصل آخر کمترین گل را دریافت کرده است. اوبلاک در این فصل به رکورد ۱۰۰ کلین شیت در لالیگا رسید. او با توجه به انجام ۱۸۶ بازی خیلی سریع به این رکورد رسید و توانست از رکورد میگل رینا با ۲۲۵ بازی عبور کند.

اوبلاک، دیوار قرن ۲۱

اوبلاک در این زمینه نشان داده است با دیگر دروازه‌بانان تفاوت دارد. دروازه‌بان اسلوونیایی بهترین رتبه را در میان دروازه‌بان های پنج لیگ برتر اروپایی (اسپانیا، انگلیس، ایتالیا، آلمان و فرانسه) با رکورد ۱۰۰ کلین شیت به خود اختصاص داده است. او در ۲۵۶ بازی اش با پیراهن اتلتیکو در ۱۳۹ دیدار هیچ گلی دریافت نکرد و آمار ۰.۵۴۲ را به خود اختصاص داد و در صدر قرار گرفت. در رتبه دوم مانوئل نویر با میانگین ۰.۴۷۰ قرار دارد. دروازه‌بان آلمانی در ۲۷۶ بازی از ۵۸۶ دیدار گلی دریافت نکرد. رتبه سوم به جاینلوئیجی بوفون اختصاص دارد که میانگین ۰.۴۶۰ را به ثبت رساند. دروازه‌بان ایتالیایی در ۷۶۱ دیدار ۳۵۰ کلین شیت کرد.

در میان ۱۰ رتبه برتر نام های برجسته ای همچون فان در سار، والدس و چک هم دیده می شود که به ترتیب در جایگاه های پنجم، ششم و هفتم دیده می شوند. تیبو کورتوا در جایگاه نهم با میانگین ۰.۴۲۴ است. دروازه‌بان بلژیکی در ۱۶۳ بازی از ۳۸۴ دیدار دروازه اش را بسته نگه داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین