کد خبر: ۶۶۳۳۴۳
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۹

پوتین: نیروی دریایی روسیه به تسلیحات تهاجمی هسته‌ای هایپرسونیک مجهز می‌شود

رئیس جمهور روسیه روز یکشنبه گفت که نیروی دریایی این کشور به تسلیحات تهاجمی هسته‌ای هایپرسونیک و پهپادهای زیردریایی هسته‌ای مجهز می‌شود.
پوتین: نیروی دریایی روسیه به تسلیحات تهاجمی هسته‌ای هایپرسونیک مجهز می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز یکشنبه گفت که نیروی دریایی روسیه به تسلیحاتی تهاجمی هسته‌ای هایپرسونیک و پهپادهای زیردریایی هسته‌ای مجهز خواهند شد.

به گزارش رویترز، برخی از این تسلیحات که هنوز در مرحله توسعه قرار دارند شامل پهپاد هسته‌ای زیردریایی پوسیدون بوده که با هدف حمل آن توسط زیردریایی طراحی شده است. موشک‌های کروز هایپرسونیک «زیرکن» نیز می‌تواند بر روی کشتی‌های روسی مستقر شوند.

ترکیب سرعت، مانورپذیری و ارتفاع موشک‌های هایپرسونیک،‌ این موشک‌ها را قادر می‌سازد با سرعتی بیش از 5 برابر سرعت صوت حرکت کرده و ردیابی و مقابله با آنها را سخت ‌کند.

وی که در جریان رژه دریایی سالانه سنت پترزبورگ صحبت می‌کرد نگفت که چه زمانی موشک‌های هایپرسونیک در اختیار نیروی دریایی روسیه قرار خواهد گرفت.

پوتین همچنین افزود که قابلیت‌های نیروی دریایی روسیه توسعه یافته و طی سال جاری این نیرو، 40 کشتی جدید دریافت خواهد کرد.

رئیس جمهور روسیه گفت: «استقرار گسترده فناوری‌های دیجیتال پیشرفته به نیروی دریایی که هیچ هم‌آوردی در جهان ندارد به این نیرو مزایای منحصر بفرد و قابلیت‌های تهاجمی فزاینده‌ای می‌دهد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین