کد خبر: ۶۶۳۳۶۱
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۵

روند پوکر پرسپولیس چگونه رقم خورد؟

تجزیه و تحلیل آماری نتایج پرسپولیس در راه چهارمین قهرمانی نشان از آن دارد که این تیم در بسیاری از مولفه‌ها، عنوان‌های بازیکن و تیم برتر را به خود اختصاص داده است.
آفتاب‌‌نیوز :

تیم فوتبال پرسپولیس تهران با برتری ۲ بر یک مقابل نفت مسجدسلیمان ضمن شکست طلسم پیروزی در این شهر، سند قهرمانی لیگ نوزدهم فوتبال ایران را به نام خود زد. سندی که نه تنها این تیم را به ‌عنوان نماینده اول ایران در لیگ قهرمانان آسیا، بلکه پرسپولیس را با چهار عنوان قهرمانی به رکورددار تیم‌های لیگ برتر تبدیل خواهد کرد. رکوردی که پیش از این با سه عنوان قهرمانی پیاپی در دست سپاهان و پرسپولیس بود.

اما روند پوکر پرسپولیس چگونه رقم خورد؟ و در این زمینه چه نتایجی در لیگ برتر به ثبت رساند؟

پرسپولیس تا پیش از لیگ شانزدهم از پانزده دوره لیگ برتر ۲ عنوان قهرمانی داشت اما از لیگ شانزدهم روند موفقیت این تیم شروع شد و در لیگ نوزدهم با ۶۶ امتیاز عنوان قهرمانی لیگ را از آن خود کرد. پرسپولیس در این دوره از رقابت‌ها ۲۰ برد، چهار باخت و ۶ مساوی کسب کرد. ۴۶ گل به ثمر رساند و با تفاضل گل مثبت ۳۲ جشن قهرمانی را برپا کرد. سرخ‌پوشان در این دوره ۱۴ گل نیز دریافت کردند.

روند پوکر پرسپولیس چگونه رقم خورد؟

«مهدی طارمی» با ۱۸ گل زده عنوان آقای گل لیگ برتر را کسب کرد.

تیم پرسپولیس که با هدایت «برانکو ایوانکویچ» به ۱۰ سال ناکامی این تیم در لیگ برتر پایان داد در لیگ هفدهم هم مقتدرانه ظاهر شد و در پایان نیز عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. عنوانی که با کسب ۶۴ امتیاز به دست آمد. پرسپولیس در این دوره ۲ امتیاز از فصل گذشته کمتر کسب کرد اما توانست بالاتر از ذوب‌آهن و استقلال تهران به‌عنوان قهرمانی برسد.

۱۹ پیروزی، هفت مساوی و چهار باخت آمار و عملکرد تیم برانکو در این دوره از مسابقات بود. همچنین این تیم ۴۸ گل زده و ۱۹ گل خورده را در کارنامه خود به ثبت رسانید و تفاضل گل مثبت ۳۳ برای دومین بار بر جام قهرمانی به‌صورت متوالی بوسه زد. در این دوره «علی‌ علیپور» عنوان آقای گلی لیگ برتر را از آن خود کرد.

اما سخت‌ترین سال پرسپولیس برای هتریک قهرمانی لیگ هجدهم بود لیگی که تا روز پایانی آن خبری از عنوان قهرمانی نبود، بلکه نتایج دیگر مدعیان پرسپولیس را به سمت این عنوان سوق داد. باخت استقلال به پرسپولیس و پدیده شهر خودرو و برتری استقلال برابر سپاهان اصفهان محرک‌هایی بودند که جام را دودستی تقدیم پرسپولیس کرد. در این دوره سرخ‌پوشان پایتخت ۶۱ امتیاز کسب کردند که سه امتیاز از دوره دوم کمتر بود. تفاضل گل پرسپولیس در این دوره مثبت ۲۲ بود و این تیم چهارده گل خورده و ۳۶ گل زده را در کارنامه داشت.

علیپور با ۱۴ گل زده بهترین گلزن این تیم لقب گرفت اما عنوان آقای گلی به او نرسید. همچنین برخلاف دوره‌های گذشته این تیم در هفته پایانی عنوان قهرمانی را کسب کرد.

هتریک قهرمانی پرسپولیس یک پایان تلخ برای این تیم داشت. «برانکو ایوانکویچ» به خاطر مسائل مالی از پرسپولیس جدا شد و به عربستان رفت. با رفتن وی بسیاری از مدعیان خوشحال شدند و این جدایی را پایانی برای قهرمانی‌ها پرسپولیس می‌دانستند. اما با آمدن کالدرون و مدیریت او تیم دوباره به روند موفقیت برگشت و در نهایت با هدایت «یحیی گل‌محمدی» عنوان قهرمانی را کسب کرد عنوانی که یک رکورد منحصربه‌فرد به شمار می‌رود. گل محمدی با این عنوان چهار هفته زودتر از پایان رقابت‌ها قهرمان شد و در زمان تثبیت قهرمانی تنها ۱۱ گل دریافت کرد.

همچنین قهرمانی این تیم با برد نفت مسجدسلیمان رقم خورد که تاکنون پرسپولیس نتوانسته بود از سد آن عبور کند. این تیم در نیم‌فصل نخست پرسپولیس را در تهران شکست داده بود.

همچنین عنوان قهرمانی پرسپولیس با ۱۰۰۰ امتیاز شدن این تیم در لیگ برتر همراه شد.

پرسپولیس ۶ عنوان قهرمانی خود را در شهرهای تهران ۲عنوان، شهرستان جم یک عنوان، شهرستان مسجدسلیمان یک عنوان، مشهد یک عنوان و تبریز یک عنوان قهرمانی خود را قطعی کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین