کد خبر: ۶۶۳۵۳۴
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰

آموزش و پرورش برای شرایط سخت سال تحصیلی آینده آماده باشد

 استاندار ایلام گفت: آموزش و پرورش باید برای شرایط سخت سال تحصیلی آینده خود را به صورت کامل آماده کند.
آفتاب‌‌نیوز :

قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش ایلام با بیان اینکه کرونا مشکلاتی برای همه حوزه ها از جمله آموزش و پرورش بوجود آورد، افزود: کرونا، ضعف زیرساخت های اینترنتی، تلویزیونی و فضای مجازی در امور تحصیلی دانش آموزان را نشان داد که لازم است دستگاه های متولی این ضعف ها را برای سال جدید تحصیلی برطرف کنند.

وی با بیان اینکه باید خود را برای زندگی با کرونا و شرایط جدید آماده‌ کنیم، اظهار داشت: در بحث کرونا در مرحله اول همکاری و همراهی ها خوب بود و شرایط تحت کنترل قرار گرفت اما بعد از این مرحله غفلت شد و برای چند هفته وضعیت استان قرمز شد که بهبود این شرایط نیازمند توجه بیشتر در رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم است.

آموزش و پرورش برای شرایط سخت سال تحصیلی آینده آماده باشد

استاندار ایلام به شرایط سخت اقتصادی کشور اشاره گرد و گفت: در این وضعیت دستگاه ها می توانند با تغییر کاربری و استیجاری کردن مکان های بدون استفاده و فروش املاک و دارایی های مازاد درآمدزایی داشته باشند و عواید حاصل از این موضوع را صرف ساخت و سازهای پروژه های جدید کنند.

وی به دیدار اخیر با رییس نوسازی مدارس کشور اشاره کرد و افزود: در این دیدار مقرر شد با مشارکت ۷۰ درصدی سازمان نوسازی مدارس کشور مدارس سنگی استان ظرف ۲۰ ماه نوسازی شوند که لازم است دستگاه های متولی در استان پیگیر اجرایی شدن این توافق باشند.

وی ادامه داد: همچنین برای تجهیز هنرستان ها و مجموعه های تحت نظارت توافق شد از اعتبارات ملی ۲۰۰ میلیارد ریال کمک شود.

استاندار ایلام با تاکید بر ضرورت اجرای طرح آجر به آجر در استان، تاکید کرد: این طرح مهم می تواند به نهضتی بزرگ در امر مدرسه سازی مبدل شود، بنابراین باید طوری برنامه ریزی شود که ضمن جلب مشارکت آحاد مختلف جامعه هرکس به اندازه توانایی مشارکت داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم در طرح آجر به آجر مشارکت را بصورت همگانی بین هم استانی های داخل و خارج استان، اولیا، فرهنگیان، خیرین و دیگر اقشار و توده های مردمی در این امر خیر و نیکو ایجاد کنیم، پویشی بزرگ در سطح ملی راه اندازی می شود.

سلیمانی دشتکی گفت: باید در این راستا از همه ظرفیت ها، سیستم نرم افزاری صدا و سیما، رسانه ها و فضای مجازی استفاده کرد تا ضمن شناسایی خیرین اطلاع رسانی بسیار قوی برای جلب مشارکت گسترده و ایجاد هم افزایی شکل گیرد.

وی افزود: البته برای جلب مشارکت گروه های هدف در نهضت آجر به آجر باید از قبل با رایزنی ذهن مخاطب را برای حضور در این کار خیر آماده کرد.

استاندار ایلام با ابراز رضایت از عملکرد شورای آموزش و پرورش، اظهار داشت: در این مدت کوتاه شورای آموزش‌ و پرورش استان خوب عمل کرده است و در مجموع از این مجموعه اعلام رضایت می کنم.

وی آموزش و پرورش را رکن اساسی جامعه است عنوان کرد و گفت: به عنوان عضوی از خانواده بزرگ آموزش و پرورش برای پیشبرد اهداف این نهاد مهم و اثرگذار دریغ نخواهم کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین